فضاپیمای سایک ناسا سفری شش ساله را به سوی سیارک همنام خود آغاز می کند

ناسا فضاپیمای روانی دارد منفجر شد و سفری شش ساله ۲٫۲ میلیارد مایلی را به سمت یک سیارک عجیب آغاز کرد. ستاره شناسان حدس می زنند که این سنگ فضایی که روان نیز نامیده می شود، زمانی هسته جزئی یک سیاره کوچک در روزهای اولیه منظومه شمسی بوده است. این سیارک به ظاهر غنی از آهن و نیکل ممکن است سرنخ هایی از شکل گیری سیارات، از جمله سیارات ما داشته باشد.

روز جمعه، فضاپیمای بدون خدمه سایک در ساعت ۱۰:۱۹ صبح به وقت شرقی از عرشه یک هواپیما بلند شد. اسپیس ایکس فالکون هوی موشک در مرکز فضایی کندی در فلوریدا. کنترل کننده های زمینی پس از رها کردن موفقیت آمیز فیرینگ های آن و جدا شدن از موشک، ارتباط دو طرفه برقرار کردند. گزارش‌های تله‌متری نشان می‌دهد که آن را در سلامت کامل به فضا رسانده است. ماموریت مواجه شده بود تاخیرهای متعدد قبل از اینکه بالاخره بلند شود

روان (سیارک) در یک کمربند بین مدار مریخ و مشتری به دور خورشید می چرخد. محققین تخمین زدن از ۳۰ تا ۶۰ درصد هسته نیکل-آهن ساخته شده است که به آنها اجازه می دهد نگاهی نادر به یک هسته سیاره ای (احتمالی) داشته باشند. لیندی الکینز تانتون، استاد دانشگاه ایالتی آریزونا که به عنوان محقق اصلی ماموریت کار می کند، “بهترین حدس من این است که بر اساس داده هایی که به دست آورده ایم بیش از نیمی از فلز است.” گفت مجله نیویورک تایمز. ما واقعاً یک نوع شی جدید خواهیم دید، به این معنی که بسیاری از ایده‌های ما اشتباه می‌شوند.»

کارگران ناسا با کت و ماسک سفید در حال بازرسی یک فضاپیما در داخل یک ساختمان سفید.
ناسا / کیم شیفلت

این فضاپیما حدود ۶ سال طول می کشد تا به Psyche برسد. در آن نقطه، سفینه روان ناسا به مدت ۲۶ ماه به دور سیارک می چرخد ​​و آن را با ابزارهای مختلف مطالعه می کند. این فضاپیما از دوربین‌ها برای مشاهده از نزدیک، یک مغناطیس‌سنج برای جستجوی میدان مغناطیسی باستانی، یک طیف‌سنج پرتو گاما برای تشخیص پرتوهای گاما و نوترون‌های پرانرژی و یک آنتن رادیویی برای ترسیم گرانش سنگ فضایی استفاده می‌کند.

نیکولا فاکس، یکی از همکاران اداره ماموریت علمی ناسا، گفت: “من از دیدن گنجینه علم روان به عنوان اولین ماموریت ناسا به دنیای فلز، هیجان زده هستم.” ما امیدواریم که با مطالعه سیارک روان، جهان و جایگاه خود را در آن، به ویژه در مورد هسته فلزی مرموز و غیرممکن سیاره خودمان، زمین، بهتر درک کنیم.

این فضاپیما همچنین ارتباطات لیزری فضای عمیق ناسا را ​​آزمایش خواهد کرد، یک روش ارتباطی تجربی که می تواند پهنای باند فضای عمیق را ۱۰۰ برابر نسبت به استاندارد فعلی، یعنی امواج رادیویی، افزایش دهد. دکتر پراسون دسایی، معاون سرپرست (بازیگر)، STMD گفت: «خیلی هیجان‌انگیز است که بدانیم در چند هفته کوتاه، ارتباطات نوری فضای عمیق ارسال داده‌ها را به زمین برای آزمایش این قابلیت حیاتی برای آینده اکتشافات فضا آغاز خواهد کرد. در مقر ناسا بینش‌هایی که یاد می‌گیریم به ما کمک می‌کند تا این فناوری‌های جدید نوآورانه را پیش ببریم و در نهایت، اهداف جسورانه‌تری را در فضا دنبال کنیم.»

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nasas-psyche-spacecraft-embarks-on-a-six-year-journey-to-its-asteroid-namesake-183819998.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/nasas-psyche-spacecraft-embarks-on-a-six-year-journey-to-its-asteroid-namesake-183819998.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *