فضاپیمای قمری SLIM ژاپن وارونه روی ماه فرود آمد

اندکی پس از اینکه آژانس فضایی ژاپن به پنجمین کشوری تبدیل شد که یک فضاپیما را بر روی سطح ماه فرود آورد، دانشمندان آن کاوشگر هوشمند برای بررسی ماه (SLIM) را کشف کردند که متأسفانه وارونه شده بود. را گفت که SLIM در ۲۰ ژانویه روی سطح ماه فرود آمد، اما او می دانست که ممکن است به دلیل مشکلی با مشکلات بزرگتری داشته باشد. فقط چند ساعت پس از سقوط، JAXA انتظار داشت برق تمام شود، قبل از اینکه در نهایت تمام شود.

JAXA گفت که SLIM با سطح ماه در حدود ۵۵ متری شرق محل فرود اصلی هدف برخورد کرد. آژانس تمام اطلاعات فنی مربوط به ناوبری خود را قبل از فرود و در نهایت ثابت شدن در سطح ماه به دست آورد. JAXA از SLIM از The Lunar Excursion Vehicle 2، ربات کاملا خودمختار آن در حال کاوش در ماه است.

دلیل خرابی موتور اصلی توسط آژانس فضایی در دست بررسی است. شانس کمی برای بازسازی وجود دارد زیرا سلول‌های خورشیدی که فضاپیما را تامین می‌کنند رو به غرب هستند، به این معنی که اگر نور کافی از خورشید با گذشت زمان بیشتر به سلول‌ها برسد، شانس بازیابی ناچیز وجود دارد. تیم SLIM JAXA به ، “ما برای بهبودی آماده می شویم.” این آژانس اعلام کرد که “تدارکات لازم را برای جمع آوری اطلاعات فنی و علمی بیشتر از فضاپیما انجام خواهد داد.”

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/japans-slim-lunar-spacecraft-landed-upside-down-on-the-moon-202819728.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/japans-slim-lunar-spacecraft-landed-upside-down-on-the-moon-202819728.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *