فضاپیمای لوسی ناسا در حین پرواز نه یک، بلکه دو سیارک را می‌گیرد

فضاپیمای لوسی ناسا برای مطالعه سیارک های موجود در آنجا به نام تروجان ها در حال حرکت به سمت مدار مشتری است. اخیراً در حالی که در سفر خود بود، یک سیارک کوچک دیگر به نام دینکینش را طی کرد. فضاپیما عبور خود از سیارک را تایید کرد این هفته، اما وقتی تصاویری که گرفته بود را برگرداند، یک شگفتی در انتظارش بود: یک سیارک ثانویه حتی کوچکتر که در کنار دینکینش قرار گرفت.

لوسی با استفاده از دوربین لوسی شناسایی دوربرد خود (L’LORRI) عکس گرفت، که تایید کرد سیارک بزرگتر حدود ۰٫۵ مایل عرض دارد و سیارک کوچکتر فقط ۰٫۱۵ مایل عرض دارد. وقتی فضاپیما به دینکینش نزدیک شد، تیم لوسی به این فکر کرده بود که آیا ممکن است بخشی از یک جفت به نام سیستم دوتایی باشد، زیرا درخشندگی آن در طول زمان تغییر می کند. زمانی که فضاپیما پرواز کرد و تصاویر خود را گرفت، این حدس و گمان تایید شد.

فضاپیمای لوسی ناسا در حین پرواز نه یک، بلکه دو سیارک را می‌گیرد
این تصویر “طلوع ماه” یک سیارک ماهواره ای را هنگام بیرون آمدن از پشت سیارک دینکینش نشان می دهد. این تصویر توسط تصویربردار شناسایی دوربرد لوسی (L’LORRI) گرفته شده است. تصویر برای افزایش کنتراست شارپ شده و پردازش شده است. NASA/Goddard/SwRI/Johns Hopkins APL/NOIRLab

این جفت شبیه به سیارک دوتایی است که ناسا عمدا یک فضاپیما را به آن سقوط کرد طبق گفته تیم، سال گذشته برای ماموریت DART.

کیت نول، دانشمند پروژه لوسی از مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا، گفت: ما می دانستیم که این سیارک کوچکترین سیارک کمربند اصلی خواهد بود که تا کنون از نزدیک دیده شده است. بیانیه. این واقعیت که دوتا است آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند. از برخی جهات، این سیارک‌ها شبیه به سیارک دوتایی Didymos و Dimorphos نزدیک به زمین هستند که DART دید، اما تفاوت‌های واقعاً جالبی وجود دارد که ما آنها را بررسی خواهیم کرد.»

علاوه بر این که اولین فرصت برای مطالعه این سیارک ها بود، این پرواز همچنین به عنوان آزمایشی برای توانایی لوسی در قفل شدن روی یک سیارک و نشان دادن ابزار آن به سمت هدف مورد استفاده قرار گرفت.

تام کندی، مهندس راهنما و ناوبری در لاکهید مارتین، گفت: “این مجموعه ای از تصاویر فوق العاده است. آنها نشان می دهند که سیستم ردیابی ترمینال همانطور که در نظر گرفته شده بود، حتی زمانی که جهان هدفی دشوارتر از آنچه ما انتظار داشتیم به ما ارائه کرد.” شبیه سازی، آزمایش و تمرین یک چیز است.

دینکینش در زبان آمهری، یک زبان اتیوپیایی به معنای «شگفت‌انگیز» است و به این دلیل انتخاب شد که نام اتیوپیایی فسیل جد انسان «لوسی» است که این مأموریت از آن نام گرفته است.

هال لویسون از مؤسسه تحقیقاتی جنوب غربی، که محقق اصلی لوسی است، گفت: “دینکینش واقعاً به نام خود عمل کرد؛ این شگفت انگیز است.” “زمانی که لوسی در ابتدا برای پرواز انتخاب شد، ما برنامه ریزی کردیم که توسط هفت سیارک پرواز کنیم. با اضافه شدن دینکینش، دو قمر تروا، و اکنون این ماهواره، آن را به ۱۱ تبدیل کردیم.”

توصیه های سردبیران







این جفت شبیه به سیارک دوتایی است که ناسا عمدا یک فضاپیما را به آن سقوط کرد طبق گفته تیم، سال گذشته برای ماموریت DART.


منبع: https://www.digitaltrends.com/space/lucy-dinkinesh-flyby-second-asteroid/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *