فضاپیمای SaxaVord مجوز پرتاب ۲۰۲۴ را تضمین می کند

سایتی واقع در جزیره اسکاتلند Unst اولین فرودگاه فضایی اروپای غربی است که مجوز پرتاب موشک عمودی را دریافت می کند.

فرودگاه فضایی SaxaVord در جزایر شتلند مجوز را از سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا دریافت کرد و راه را برای اولین پرتاب موشک در سال ۲۰۲۴ هموار کرد.

این به دنبال یک ارزیابی سه ساله توسط مقامات برای تعیین اینکه آیا فضاپیما با شرایط سختگیرانه مطابقت دارد یا خیر ایمنی، امنیت و معیارهای زیست محیطی این مجوز اجازه می دهد تا ۳۰ بار در سال از سایت خارج شود.

پایگاه فضایی SaxaVord، یک ایستگاه رادار سابق RAF، متعلق به فرانک و دبی استرنگ است که ۱۵ سال پیش زمین را خریداری کردند. فرانک اعطای مجوز را لحظه ای “تاریخی” برای بریتانیا خواند فضا بخش

در سال ۲۰۱۷، آژانس فضایی بریتانیا این مکان را به عنوان مکان ترجیحی خود برای پرتاب ماهواره شناسایی کرد. فقط کمتر از ۳۰ میلیون پوند (۳ یورو۵ میلیون) توسط سرمایه گذاران خصوصی برای توسعه این فرودگاه هزینه شده است که شامل سه سکوی پرتاب و یک آشیانه برای مونتاژ موشک است.

فضاپیمای SaxaVord مجوز پرتاب ۲۰۲۴ را تضمین می کند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

در شمال Unst، پرتابگرهای ماهواره‌ای می‌توانند مسیری واضح و بدون مانع به مدارهای قطبی و همگام با خورشید داشته باشند. این مکان که ۶۰۰ نفر در آن زندگی می کنند و توسط اقیانوس احاطه شده است، به طور گسترده ای امن ترین مکان در اروپای غربی برای انفجار محموله ها به فضا در نظر گرفته می شود.

چندین مشتری در حال حاضر صف می کشند تا موشک های خود را از سایت پرتاب کنند. از جمله مواردی مانند کارخانه موشک آگسبورگ که دسترسی انحصاری به یکی از سکوهای پرتاب فضاپیما دارد. این شرکت آلمانی قصد دارد اولین وسیله نقلیه آسانسور کوچک خود را به داخل پرتاب کند مدار سال آینده.

در کنار RFA، SaxaVord شرکای پرتابی از جمله غول هوافضای آمریکایی لاکهید مارتین، شرکت موشکی Skyrora مستقر در ادینبورگ، و HyImpulse، یک اسپین آف از مرکز هوافضای آلمان را جذب کرده است. HyImpulse همچنین اولین پرواز خود را برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی می کند.

ریچارد لوچهد وزیر نوآوری اسکاتلند گفت مجوز اعطای یک “عصر جدید برای فضا در اسکاتلند” است.

او گفت: “به عنوان اولین فرودگاه عمودی مجوزدار بریتانیا، SaxaVord و اسکاتلند می توانند به زودی دروازه ای به فضا باشند و ماهواره های کوچک پیشرفته را برای مشتریان بین المللی و داخلی به طور یکسان در مدار قرار دهند.”

در حالی که پورت فضایی کورنوال اولین فرودگاه فضایی دارای مجوز بریتانیا برای پرتاب افقی موشک های حمل شده توسط هواپیما است، SaxaVord اولین فرودگاهی است که مجوز میزبانی پرتاب های عمودی را مستقیماً از زمین دریافت می کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/saxavord-spaceport-secures-license-space-tech-uk-europe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *