فناوری اعجاب‌انگیز گوشی آنر: کنترل خودرو با حرکات چشم! [تماشا کنید]

گوشی آنر مجیک ۶ پرو از نرم‌افزار GazeSense بهره می‌گیرد؛ نرم‌افزاری که قدرت آن را پردازند‌ه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تأمین می‌کند. این گوشی مجهز به قابلیت‌های هوش مصنوعی است و فناوری ردیابی چشم را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

فناوری ردیابی چشم آنر حین رانندگی به کاربران امکان می‌دهد که تنها با خیره‌شدن، مقصد خود را از روی نقشه انتخاب و بعد روی آن زوم کنند.

براساس گزارش Autocar، رانندگان می‌توانند تنها با نگاه‌کردن به آیتم‌های مرتبط روی نمایشگر گوشی آنر مجیک ۶ پرو، خودرو خود را روشن و برخی از ویژگی‌های آن را کنترل کنند. این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد که خودرو را به حرکت درآورند و متوقف کنند و به عقب یا جلو برانند. آنر مجیک ۶ پرو مجهز به حسگر سه‌بعدی مدت پرواز (ToF) است که وارد حفره‌ی کپسولی بالای نمایشگر شده است.

لازم نیست حتماً راننده در خودرو حضور داشته باشد تا بتواند از این ویژگی استفاده کند و به‌راحتی می‌توان بدون حضور در خودرو از این قابلیت بهره برد. یکی از کاربردهای مفید این فناوری در مواقعی است که راننده می‌خواهد خودرو را از پارک خارج کند و فضای کمی برای این کار دارد.

نمونه‌ی آزمایشی فناوری ردیابی چشم فعلاً تنها در چین فعال است. با این فناوری حتی دیگر لازم نیست حین رانندگی دست خود را از روی فرمان بردارید یا از دستورهای صوتی استفاده کنید. احتمالاً این فناوری در آینده عملکردهای دیگر ماشین را نیز به کنترل خود درخواهد آورد.


منبع: https://www.zoomit.ir/tech/417083-honor-magic-6-pro-eye-tracking-feature-control-car/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *