فورد با کارگران اعتصابی خودرو به توافقی آزمایشی دست یافت

فورد دارد تماس گرفت ۲۰۰۰۰ کارمند آن اکنون که به توافقی آزمایشی با کارگران متحد اتومبیل (UAW) رسیده است، به سر کار بازگشتند. دو طرف بر سر یک قرارداد کار جدید چهار ساله به توافق رسیده اند که شامل افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارکنان در آن دوره است. رویترز و مجله نیویورک تایمز. با تعدیل دستمزدهای هزینه زندگی، اتحادیه نیز موفق شده است مذاکره کردUAW گفت، کل افزایش حقوق به ۳۳ درصد می رسد. علاوه بر افزایش دستمزدها، این قرارداد همچنین شرایطی برای حقوق بازنشستگی بیشتر و حق اعتصاب در مورد برنامه های شرکت برای تعطیلی کارخانه ها دارد.

بر اساس این نرخ ها، پردرآمدترین کارمندان فورد در نهایت بیش از ۴۰ دلار در ساعت از ۳۲ دلار درآمد خواهند داشت و حقوق پایه ۸۳۰۰۰ دلاری برای ۴۰ ساعت کار در هفته خواهند داشت. در همین حال، افرادی که اخیراً استخدام شده اند، طی چهار سال آینده دستمزد خود را دو برابر خواهند کرد. مانند زمان فورد در ابتدا پیشنهاد داد ۲۳ درصد بیشتر به کارگرانش دستمزد بدهد و به اتحادیه گفت که این همان چیزی است که شرکت می تواند بدون ایجاد تغییرات بزرگ در کسب و کارش بپردازد. با این حال، UAW برای درصد بیشتری تلاش کرد و توانست با خروج هزاران نفر از کارگران خود در چند هفته گذشته به این توافق با فورد برسد.

تقریباً ۸۷۰۰ پرسنل در بزرگترین کارخانه کامیون این شرکت در کنتاکی به همراه ۱۰۰۰۰ نفر دیگر در ایلینوی و میشیگان کار خود را متوقف کردند. حدود دو هفته پس از شروع اعتصابات، فورد معلق ساخت کارخانه باتری در میشیگان برای وسایل نقلیه الکتریکی "تا زمان [it's] مطمئن در مورد [its] توانایی بهره برداری رقابتی از کارخانه"

فورد، مانند سایر خودروسازان، به امید داشتن خط تولید خودروهای تمام برقی، اقداماتی را برای برقی‌سازی ناوگان خود انجام می‌دهد. در طول ۱۰ بعدی سال یا بیشتر خودروسازان متاثر از اعتصاب، که شامل جنرال موتورز و استیلانتیس نیز می‌شود، قبلاً گفته بودند که تلاش‌های آنها برای برق‌رسانی در حال انجام است. میلیاردها دلار برای آنها هزینه کرد دلار تحت تأثیر خواسته های اتحادیه قرار می گیرد. "تویوتا، هوندا، تسلا و دیگران عاشق اعتصاب هستند، زیرا می دانند که هر چه بیشتر ادامه یابد، برای آنها بهتر است." ویلیام سی فورد جونیور، رئیس اجرایی فورد گفت. تسلا و خودروسازان ژاپنی اتحادیه نیستند، اما UAW استدلال کرد که موفقیت آن با اعتصابات فعلی می تواند به آن شتاب لازم برای گسترش و سازماندهی در شرکت های دیگر بدهد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/ford-reaches-a-tentative-agreement-with-striking-auto-workers-052421002.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/ford-reaches-a-tentative-agreement-with-striking-auto-workers-052421002.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *