فولکس واگن فکر می کند که ادغام ChatGPT دستیار صوتی داخل خودروی خود را خوب می کند

هوش مصنوعی به معنای واقعی کلمه در همه جا وجود دارد، بنابراین تعجب بزرگی نیست که بدانید فولکس واگن قصد دارد آن را ارائه کند. ChatGPT به وسایل نقلیه آن به عنوان بخشی از اعلامیه‌های CES 2024، این خودروساز می‌گوید که دستیار صوتی فعلی IDA با ChatGPT در طیف وسیعی از مدل‌های جدیدتر کار خواهد کرد. فولکس واگن اولین کسی نیست که این را امتحان می کند – مرسدس بنز ادغام ChatGPT را اعلام کرد در ژوئن سال گذشته، بنابراین به نظر می رسد که این قطعاً چیزی است که همه ما باید به آن عادت کنیم.

به طور خاص، فولکس‌واگن می‌گوید که ChatGPT در این مدل‌های خاص با آخرین نسل از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی این شرکت فعال می‌شود: ID.7 (تصویر بالا)، ID.4، ID.5، ID.3، فولکس‌واگن تیگوان جدید، جدید Passat و گلف جدید. ChatGPT را به عنوان یک “ویژگی استاندارد” در “بسیاری” از خودروهای تولیدی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد. این شرکت نگفت که در کدام مناطق است، اما اشاره می کند که این ویژگی فقط در حال حاضر برای بازار ایالات متحده “در نظر گرفته شده است”.

در مورد اینکه چه کاری می تواند انجام دهد، به نظر می رسد که ChatGPT برای افزایش قابلیت های موجود دستیار صوتی VW و همچنین ارائه برخی ترفندهای مکالمه جدید استفاده می شود. فولکس‌واگن اشاره می‌کند که چگونه دستیارش می‌تواند کارهایی مانند کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی، ناوبری، کنترل آب و هوا و سایر ویژگی‌های دیگر را انجام دهد. با اضافه شدن ChatGPT، فولکس‌واگن تعاملاتی را با زبان بصری‌تر و پشت سر هم در نظر می‌گیرد. این چیزی است که ما از شرکت‌هایی مانند گوگل و آمازون می‌بینیم که در حال بررسی چگونگی بهبود Google Assistant و الکسا، بنابراین ممکن است همین مورد در اینجا صدق کند. در بیانیه مطبوعاتی فولکس‌واگن به‌طور خاص به «غنی‌سازی مکالمات، رفع سؤالات، تعامل به زبان شهودی، دریافت اطلاعات خاص خودرو» به عنوان مواردی که ChatGPT می‌تواند فعال کند اشاره می‌کند.

یک چیز خوب این است که همه اینها بدون نیاز به راننده برای تنظیم واقعی چیزی در ماشین تعبیه می شود. همانطور که اکنون می توانید، دستیار صوتی را فعال می کنید – و اگر سیستم استاندارد خودرو نتواند به اندازه کافی به درخواست پاسخ دهد، آن را به طور ناشناس به ChatGPT ارسال می کند. این شرکت تأکید می کند که ChatGPT هیچ اطلاعاتی در مورد خودرو دریافت نمی کند و سؤالات و پاسخ ها بلافاصله حذف می شوند.

اعتراف می‌کنم که من در ابتدا نسبت به نحوه استفاده از چیزی مانند ChatGPT در ماشین تردید داشتم – اما اگر در واقع می‌تواند سوالاتی را که در پشت فرمان شما مهم هستند را بهتر درک کند و پاسخ دهد، مایلم آن را ارائه دهم. a shot VW نگفته است که آیا این فناوری جدید را در نمایشگاه CES امسال ارائه خواهد کرد یا خیر، اما ما به دنبال این هستیم که ببینیم آیا می‌توانیم آن را برای خود تجربه کنیم یا خیر.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/volkswagen-thinks-chatgpt-integration-will-make-its-in-car-voice-assistant-good-160033466.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/volkswagen-thinks-chatgpt-integration-will-make-its-in-car-voice-assistant-good-160033466.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *