قاب عمیق V باعث می شود اولین دوچرخه الکترونیکی NIU به همان اندازه که سواری می کند، برای چشم ها راحت باشد

NIU BQi C3-Pro

MSRP 2200.00 دلار

“اولین دوچرخه الکترونیکی NIU یک رویای رفت و آمد آسان و بدون سر و صدا است.”

طرفداران

  • ارتفاع پله ای بسیار کم

  • تسمه محرک کربنی بی صدا

  • عملکرد ساده تک دنده

  • دو باتری برای برد طولانی

  • گلگیرهای استاندارد و قفسه عقب

منفی

  • ترمزهای دیسکی مکانیکی، نه هیدرولیک

  • بدون تعلیق جلو یا عقب

  • حالت دریچه گاز به ۲۰ مایل در ساعت محدود شده است

بروس براون/روندهای دیجیتال

وقتی NIU در مورد بررسی دوچرخه الکترونیکی NIU BQi C3-Pro با من تماس گرفت، مطمئن نبودم که چه انتظاری داشته باشم. من می‌دانستم که NIU اسکوترهای الکترونیکی و موتورسیکلت‌های الکترونیکی می‌سازد، اما دوچرخه‌های الکترونیکی را نه. پس از گذراندن دو ماه با اولین دوچرخه الکترونیکی NIU، واضح است که تجربه این شرکت با سایر خودروهای دو چرخ برقی نتیجه داد.

BQi C3-Pro یک دوچرخه الکترونیکی همه منظوره بیش از صلاحیت است که سواری و نگهداری آن بسیار آسان است. دوچرخه الکترونیکی NIU با دو باتری قابل شارژ قرمز روشن که تا حدی در یک قاب گام به گام V شکل عمیق تعبیه شده اند، برای چشم ها آسان است.

قابل دسترس و آسان برای سوار شدن بر اساس طراحی

پایین ترین بخش قاب پله ای NIU تنها ۱۳ اینچ از زمین فاصله دارد که به طور منحصر به فردی قابل دسترسی است. یکی از دوستانی که اخیراً جراحی ارتوپدی داشته و تجربه ای در مورد دوچرخه الکترونیکی نداشته است، نگران تعادل بود، اما گفت که از رفتن به NIU مطمئن هستند. در مقایسه، گام از طریق Rad Power Bikes RadRunner 3 Plus دوچرخه برقی کاربردی و دوچرخه Juiced Bikes Scorpion X2 که اخیراً به روز شده است، به ترتیب ۱۷ و ۱۶ اینچ هستند.

بنابراین، ارتفاع نصب بسیار کم BQi C3-Pro یک معامله بزرگ است. حتی اگر تعادل فوق‌العاده و پاهای بلندی دارید، زمانی که محموله‌ای را روی قفسه‌ی عقب بسته‌اید یا چکمه‌های ضخیم می‌پوشید، گام‌های پایین راحت است.

من به سرعت فهمیدم که فشار دادن دریچه گاز شست NIU سرعت شما را به ۲۰ مایل در ساعت محدود می کند، مهم نیست چقدر رکاب می زنید.

شما می توانید ارتفاع صندلی NIU را از ۳۲٫۳ اینچ به ۴۰ اینچ تنظیم کنید، که این شرکت می گوید که سواران ۵ فوت دو اینچ تا شش فوت و شش اینچ قد را در خود جای می دهند. حداکثر بار دوچرخه الکترونیکی ۲۸۷ پوند، شامل سوار و بار است.

اگر به عکس‌ها دقت کنید، می‌بینید که NIU BQi C3-Pro دارای کاست چند دنده‌ای و دنده‌ای که در اکثر دوچرخه‌های الکترونیکی می‌بینید ندارد. NIU دارای یک چرخ دنده فیزیکی است، اگرچه سه چرخ دنده الکترونیکی برای کمک قدرت پدال وجود دارد. دلیل اصلی نصب ساده تر دنده، تسمه متحرک کربنی Gates دوچرخه است که جایگزین یک زنجیر فولادی معمولی می شود. اطلاعات بیشتر در مورد تسمه درایو در زیر.

بروس براون/روندهای دیجیتال

دنده تک مکانیکی NIU به سوارکاران امکان دستکاری کمتری در حین سواری می دهد. تعادل برای تک دنده این است که سوارانی که قصد دارند از قدرت عضلانی عمدتاً با حداقل کمک باتری استفاده کنند، انتخابی از دنده ها برای تراز کردن تپه ها یا کسب سرعت بیشتر از طریق انتخاب دنده ماهرانه نخواهند داشت. بدون شک می‌توانید NIU را بدون کمک باتری رکاب بزنید، اما فشار دادن وزن ۷۰ پوندی با یک دنده به این معنی است که بیشتر سوارکاران می‌خواهند در زمین‌های صاف و مسطح بمانند.

هیچ سیستم تعلیق جلو یا عقب در BQi C3-Pro وجود ندارد، اما من آن را مانع قابل توجهی در سواری روزمره ندیدم. لاستیک های ۲۷٫۵ اینچی در ۲٫۴ اینچی مقاوم در برابر پنچری NIU دارای حداکثر امتیاز ۵۵ PSI هستند. لاستیک ها را به بالاترین درجه باد کردم و سپس آنها را به ۴۰ تا ۴۵ PSI کاهش دادم تا به رفع ضربه ها و ناهمواری های سطح جاده کمک کنم.

همانطور که من از طرفداران ترمزهای دیسکی هیدرولیک در دوچرخه های الکترونیکی هستم، در آزمایش خود، ترمزهای دیسکی مکانیکی مکانیکی NIU جلو و عقب با روتورهای دیسکی ۱۸۰ میلی متری قدرت توقف زیادی داشتند و نیازی به کشش سنگین روی فرمان نصب شده نداشتند. اهرم ترمز

NIU BQi C3-Pro دارای گلگیرهای جلو و عقب برای به حداقل رساندن پاشیدن آب و گل از چرخ‌ها است و در صورت استفاده از دوچرخه برای رفت و آمد، آنها را به یک ویژگی مطلوب تبدیل می‌کند. یک قفسه عقب استاندارد که تا ۶۶ پوند بار را در خود جای می دهد نیز مفید است. همچنین چراغ جلوی دو سطحی به سبک هالوی جلو و چراغ عقبی استاندارد هستند که هنگام ترمزگیری شدت آن را افزایش می دهد.

همه چیز در مورد تکنولوژی است

بروس براون/روندهای دیجیتال

درایو تسمه کربنی گیتس NIU و تنظیم باتری دوگانه به دوچرخه الکترونیکی ظاهری تمیز می دهد، اما سبک در هر دو مورد مزیت ثانویه است. تسمه متحرک کربنی گیتس نیازی به روغن کاری ندارد، نسبت به زنجیر فلزی بی صداتر کار می کند، به تعمیر و نگهداری صفر نیاز دارد و دارای رتبه بندی ۳۰ تا ۳۵ برابر بیشتر از زنجیر است. زیبا و توانا اولویت E-Coast دوچرخه برقی کروزری که اخیراً بررسی کردم از تسمه متحرک کربنی گیتس نیز استفاده می کند.

طراحی باطری دوگانه تعبیه شده در قاب فقط عالی به نظر نمی رسد. محل قرارگیری به پایین نگه داشتن مرکز ثقل دوچرخه الکترونیکی کمک می کند. باتری‌های ۴۸ ولتی ۹٫۶ آمپر ساعتی ۹۲۰ وات ساعت انرژی ارائه می‌کنند و حداکثر برد نامی ۹۰ مایل دارند، با این فرض که طبق معمول، در اولین حالت کمکی قدرت پدال با سرعت پایین حرکت می‌کنند. فاصله برد بسته به سرعت، رکاب زدن سوار، شیب جاده، وزن سوار و چندین عامل دیگر متفاوت است، اما امتیاز ۹۰ مایلی NIU تقریبا دو برابر میانگین برد دوچرخه های الکترونیکی تک باتری است. وزن باتری ها هر کدام ۶ پوند است و هزینه های اضافی آن نیز ۲۵۰ دلار است، بنابراین با ۵۰۰ دلار اضافی، می توانید برد خود را دو برابر کنید، اگر برایتان مهم نیست که یک جفت یدکی در هنگام سفر حمل کنید.

NIU شامل یک کابل اسپلیتر برای شارژ هر دو باتری با شارژر ۴۸ ولتی ۲ آمپر ساعتی نصب شده یا خاموش کردن دوچرخه است. هنگامی که NIU BQi C3Pro را با هر دو باتری نصب شده سوار می‌شوید، که لازم نیست، کنترل‌کننده برقی به جای یکی در یک زمان، از هر دو نیرو می‌گیرد، که باعث تخلیه سریع‌تر باتری‌ها می‌شود. نمایشگر رنگی TFT دارای نشانگرهای جداگانه برای نشان دادن درصد شارژ باقی مانده برای هر باتری است.

قدرت حرکت، اما بدانید چه زمانی باید رها شوید

بروس براون/روندهای دیجیتال

موتور الکتریکی هاب عقب ۵۰۰ واتی اختصاصی NIU BQi C3Pro دارای حداکثر توان ۷۵۰ وات و گشتاور شروع ۴۵ نیوتن متر است که هنگام حرکت سریع از یک تقاطع کمک بزرگی است. NIU مطابق با استاندارد دوچرخه برقی کلاس ۳ است، بنابراین می توانید تا ۲۰ مایل در ساعت با استفاده از دریچه گاز یا کمک پدال و حداکثر تا ۲۸ مایل در ساعت در مدل کمک پدال سفر کنید.

در سواری‌های آزمایشی‌ام، متوجه شدم BQi C3-Pro از همان ابتدا به‌خوبی بود، اما تند و تیز نبود. من آن را بیشتر در جاده‌های آسفالته سوار می‌کردم، اگرچه لاستیک‌های پهن ۲٫۴ اینچی در زمین‌های چمن‌زار و تپه‌ها کار خوبی داشتند. من به سرعت فهمیدم که فشار دادن دریچه گاز شست NIU سرعت شما را به ۲۰ مایل در ساعت محدود می کند، مهم نیست که چقدر در حالت کمکی بالا رکاب می زنید، بنابراین اگر می خواهید به سرعت های بالاتری برسید، حتما فشار را متوقف کنید.

تسمه متحرک کربنی گیتس و باتری‌های دوگانه با برد حداکثر ۹۰ مایل، فناوری جدیدی را به دوستان خود اضافه می‌کنند.

من به ندرت بیش از ۲۶ مایل در ساعت با استفاده از کمک پدال می دیدم، اما این برای دوچرخه های الکترونیکی کلاس ۳ غیر معمول نیست و بدون شک برای سوار شدن در اطراف شهر کوچک نیوانگلند ما کافی است.

اگر برای سوار شدن در باران مشکلی ندارید، NIU با درجه بندی کلی IP45 ضد آب آماده کار است. موتور دارای رتبه IP65 و باتری IP67 است. دسته سیم و اتصالات کابل همگی در برابر آب مقاوم هستند. اگر در گودال های عمیق سوار نشوید یا در آب ایستاده توقف نکنید، بهتر است، اما کمی باران به این معنی نیست که باید در خانه بمانید.

برداشت ما

بروس براون/روندهای دیجیتال

چیزهای زیادی در مورد اولین دوچرخه الکترونیکی NIU وجود دارد. BQi C3-Pro یک دوچرخه الکترونیکی مناسب برای موتورسوار با قاب عمیق است که برای اکثر بزرگسالان به راحتی سوار، سوار و پیاده می شود. تسمه متحرک کربنی گیتس و باتری‌های دوگانه با برد حداکثر ۹۰ مایل، فناوری جدیدی را به دوستان خود اضافه می‌کنند. ترمزهای دیسکی مکانیکی و عدم تعلیق به میزان قابل توجهی از عملکرد دوچرخه الکترونیکی یا راحتی رانندگی کم نمی کند.

لیست قیمت رسمی BQi C3-Pro 2200 دلار است، اما به مدت ۵ ماه با قیمت ۱۲۹۹ دلار به فروش می رسد، که نشان می دهد قیمت واقعی قیمت دومی است. حتی با قیمت ۲۲۰۰ دلار، NIU به دلیل طراحی قابل دسترس، قطعات بدون تعمیر و نگهداری و محدوده باتری آن ارزش بررسی را دارد، اما با قیمت ۱۳۰۰ دلار، یک انتخاب عالی برای سواری در اطراف شهر یا رفت و آمد است.

توصیه های سردبیران







پایین ترین بخش قاب پله ای NIU تنها ۱۳ اینچ از زمین فاصله دارد که به طور منحصر به فردی قابل دسترسی است. یکی از دوستانی که اخیراً جراحی ارتوپدی داشته و تجربه ای در مورد دوچرخه الکترونیکی نداشته است، نگران تعادل بود، اما گفت که از رفتن به NIU مطمئن هستند. در مقایسه، گام از طریق Rad Power Bikes RadRunner 3 Plus دوچرخه برقی کاربردی و دوچرخه Juiced Bikes Scorpion X2 که اخیراً به روز شده است، به ترتیب ۱۷ و ۱۶ اینچ هستند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/outdoors/niu-bqi-c3-pro-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *