قاب Cooler Master’s Framework عمری دوباره به لپ تاپ شما می دهد

ما لپ‌تاپ‌های ماژولار و با قابلیت تعمیر آسان Framework را در اینجا در Engadget و با دلایل خوبی پوشش داده‌ایم. ماموریت آن پایان دادن به نیاز کاربران به پرتاب کردن یک ماشین عالی در زمانی است که فقط یک جزء از بین می رود. اما، همانطور که شرکت بالغ می شود، باید به این موضوع نیز بپردازد که چه اتفاقی می افتد زمانی که افراد به دلایل عملکرد ارتقاء را انتخاب می کنند. یک خریدار اولیه ممکن است بورد مادربرد نسل یازدهم اینتل خود را با هر یک از جانشینانش عوض کند، یا برای دریافت نسخه جدید AMD که به تازگی عرضه شده است، قدم بزند. این امر باعث می‌شود که آنها یک مین برد کاملاً کاربردی داشته باشند که یا باید روی آن بفروشند، به یک پروژه سرگرمی تبدیل شوند یا به احتمال زیاد در قفسه‌ای برای جمع‌آوری گرد و غبار به عنوان یک گزینه مناسب رها شوند. به همین دلیل است که این شرکت با Cooler Master وصل شد تا جایگزین بسیار بهتری به شما بدهد.

را چارچوب x Cooler Master Mainboard Case یک شاسی ۳۹ دلاری barebones است که می توانید مین برد فریمورک موجود خود را در آن قرار دهید. برای این کار، یک قاب پلاستیکی با ظاهر خنک و یک پایه پایه با چهار پیچ نصب VESA که در داخل آن قرار گرفته اند، و نه چیزهای دیگری دریافت می کنید. نکته اینجاست، زیرا می‌توانید اجزای دیگر را از لپ‌تاپ خود آدم‌خوار کنید، از لوازم یدکی سازگاری که در اطراف وجود دارد استفاده کنید، یا قطعات جدید را از Framework با قیمت ارزان خریداری کنید. من می‌توانم بگویم این هدف جامعه سرگرمی‌های متعهد و با استعداد Framework نیست، که مجموعه‌ای از کیس‌های پرینت سه بعدی بزرگ را به تنهایی ساخته است. در عوض، به افرادی مثل من اشاره می‌کند که هر وقت یک بار عرق می‌کنند ویدیوی DIY Perks به لحیم کاری اشاره می کند. (اگر در حال خواندن این مطلب هستید، بدون شک آن ویدیو را در مورد حفظ لپ‌تاپ‌های شکسته دیده‌اید، اما شرط می‌بندم که هرگز واقعاً این کار را انجام نداده‌اید.)

تصویر پشت کیس، با کارت های توسعه قابل مشاهده است.  کیف روی پارچه خاکستری در مقابل زمینه خاکستری قرار دارد و پشت قاب سفید است.
عکس از دنیل کوپر / Engadget

اگر از یک صفحه تمیز شروع می کنید، احتمالاً می توانید یک مینی کامپیوتر با مشخصات بهتر را با پول نقد کمتر انتخاب کنید. اما اگر در حال حاضر در اکوسیستم Framework هستید، و یکی از آن بردها و همچنین برخی از اجزای یدکی دیگر را در اختیار دارید، این کاملا منطقی است. به هر حال، اولین نسل مدلی که من آزمایش کردم یک Core i7-1165G7 بود. قدرت بیش از اندازه کافی برای کارهای روزمره مانند مرور، کار بهره وری یا استفاده به عنوان مرکز رسانه. این کیس به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر است که به شما امکان می‌دهد لوازم جانبی مورد نیاز یا استفاده خود را انتخاب و انتخاب کنید، از جمله سوراخ‌هایی که از قبل برای اضافه کردن آنتن‌های SMA به جای استفاده مجدد از ماژول WiFi لپ‌تاپ ایجاد شده است. اوه، و شما باید یک شارژر ۱۰۰ واتی بخرید زیرا برد اصلی برای استفاده با باتری طراحی شده است.

کلیدواژه انعطاف پذیری است که به شما امکان می دهد نحوه ساخت سیستم خود را انتخاب کنید و همچنین در مورد کیفیت ساخت نظر دهید. ۳۹ دلار چیز زیادی برای شما نمی‌خرد، و دو نیمه قاب پلاستیکی بسیار سست‌تر از آنچه من می‌خواهم هستند. کمکی نمی کند که قطعات را آنقدر روی تخته پشتی نصب نکنید و آنها را داخل آن قرار دهید، و سپس وقتی درب را پیچ می کنید در جای خود ثابت می شوند. انداختن همه قطعات به اندازه کافی آسان است – اگرچه فقدان مسیریابی کابل برای وای‌فای یکی از مشکلاتی بود که همه اینها را مهر و موم کرد. ناگفته نماند، اولین باری که همه آن را پیچ کردم، درگاه‌های USB-C برای کارت‌های توسعه به درستی روی سوراخ‌ها قرار نگرفتند تا بتوانند از آن عبور کنند.

لوگوی Framework x Cooler Master در جلوی کیس در مقابل دیوار خاکستری رنگ شده، نزدیک است.
عکس از دنیل کوپر / Engadget

تنها مانع دیگر راه‌اندازی اولیه من این بود که نمی‌توانم دستگاه را وادار کنم ویدیو را به تلویزیون منتقل کند. شما باید مین برد را در حالت مستقل قرار دهید، اما راهنماهای سبک iFixit نحوه انجام این کار را کاملاً روشن نکنید. به خصوص اگر قبل و بعد از نصب مجموعه ای از به روز رسانی ها، نیم ساعت در بایوس به دنبال تنظیمات بی فایده باشید. در پایان فقط برد را در جعبه انداختم تا ببینم آیا چیزی تغییر کرده است یا خیر و در کمال تعجب، مستقیماً روی صفحه بوت شد. شایسته است امیدوار باشیم که Framework به خاطر داشته باشد که پایگاه کاربری آن ممکن است طیف گسترده‌تری از توانایی‌ها را نسبت به آنچه انتظار دارد داشته باشد و هیچ دستورالعملی نباید بی‌درنگ ارائه شود.

به محض اینکه با آن مشکلات دندان درآوردن کنار آمدم و کابل‌های وای‌فای را با فشار دادن پیچ گوشتی از سوراخ نصب VESA در جای خود قرار دادم، آماده رفتن بودم. از آنجایی که این یک لپ‌تاپ Framework درست خارج از شاسی معمولی‌اش است، همان انتخاب کارت‌های توسعه USB-C را طبق معمول دریافت می‌کنید. با یک خروجی HDMI و چند پورت USB-A برای وسایل جانبی، به محض ورود به Plex، ویدیوهای ۴K را بدون مشکل پخش می‌کردم. اساساً، برای کسانی از ما که خیلی ترسو هستیم که حتی نمی‌توانیم به پروژه سرگرمی خود فکر کنیم، این ابزارهایی مانند این هستند که این پروژه‌ها را در دسترس قرار می‌دهند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/cooler-masters-framework-case-gives-your-laptop-a-second-life-150051741.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/cooler-masters-framework-case-gives-your-laptop-a-second-life-150051741.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *