قاضی آمریکایی تلاش گوگل برای حذف شواهد درون‌سازمانی را بررسی می‌کند

قاضی «جیمز دوناتو» که بر پرونده گوگل علیه اپیک گیمز نظارت دارد، اعلام کرد که می‌خواهد غول موتور جستجو را به‌دلیل مخفی‌کردن عمدی و سازمان‌یافته شواهد مورد بررسی قرار دهد. او همچنین رفتار گو‌گل را «حمله‌ای مستقیم به اجرای عادلانه عدالت» خواند.

براساس گزارش ورج درباره این موضوع، دوناتو قصد دارد این بررسی‌ها را به‌طور کاملاً مستقل پیگیری کند تا مسئول اصلی سرکوب شواهد پیدا شود.

حذف مکالمات کارمندان توسط گوگل

قاضی آمریکایی تلاش گوگل برای حذف شواهد درون‌سازمانی را بررسی می‌کند

در شهادت‌های دادگاه اپیک گیمز علیه گوگل (و همچنین شکایت ضد‌انحصار DOJ از این شرکت) گفته شد که غول موتور جستجو به‌طور خودکار پیام‌های بین کارمندان را حذف می‌کند و تمام اعضای این شرکت، حتی «ساندار پیچای»، مدیرعامل گو‌گل، به‌طور عمدی از این رویکرد استفاده می‌کنند تا از حذف‌شدن مکالمات درون‌سازمانی اطمینان داشته باشند.

پیچای و بسیاری از کارمندان گو‌گل در دادگاه شهادت داده‌اند که حتی پس از آگاهی نسبت به تعهد قانونی خود برای حفظ شواهد، تنظیمات حذف خودکار پیام‌ها را تغییر نداده‌اند.

قاضی دوناتو که به‌عنوان یک افسر قضایی ایالات‌متحده فعالیت می‌کند، اقدامات گوگل برای سرکوب شواهد را بسیار نگران‌کننده خواند و همچنین از آن‌ها به‌عنوان «جدی‌ترین و نگران‌کننده‌ترین نشانه‌ها» برای سرکوب عمدی شواهد در تمام دوران حضورش در دادگاه‌ها یاد کرد:

«این رفتار یک حمله مستقیم به اجرای عادلانه عدالت است و سرعت روند قانونی را کاهش می‌دهد، حل اختلافات حقوقی را زیر سؤال می‌برد و با سیستم ما در تضاد است.»

مدیر ارشد حقوقی آلفابت

درنهایت او می‌گوید:

«می‌خواهم بفهمم چه‌کسی در این رابطه مسئول است. این کار قرار است به‌صورت جداگانه و به‌دور از اتفاقات دادگاه انجام شود و آن روز سرانجام فرا خواهد رسید.»

درحالی‌که گو‌گل از اظهارنظر نسبت به این موضوع خودداری کرده است، «کنت واکر» (تصویر بالا)، مدیر ارشد حقوقی آلفابت، در دادگاه شهادت داده که تنظیمات حذف خودکار پیام‌ها اکنون به‌طور پیش‌فرض برای تمام کارمندان گوگل غیرفعال است.


منبع: https://digiato.com/growth-hacking/judge-james-donato-investigate-google

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *