قاضی ایالات متحده ممنوعیت TikTok را در تگزاس تایید کرد و با نگرانی های حفاظت از داده های ایالت موافق است

قاضی ایالات متحده ممنوعیت TikTok را در تگزاس تایید کرد و با نگرانی های حفاظت از داده های ایالت موافق است

رابرت پیتمن، یک قاضی منطقه ای ایالات متحده، ممنوعیت تگزاس برای استفاده از برنامه ویدیوی کوتاه متعلق به چین، TikTok توسط کارمندان دولتی، از جمله افرادی که در دانشگاه های دولتی، در دستگاه ها یا شبکه های دولتی کار می کنند، تایید کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مؤسسه اصلاحیه نایت اول در دانشگاه کلمبیا در ماه جولای شکایتی را تنظیم کرد و ادعا کرد که ممنوعیت TikTok در تگزاس مانع از تحقیقات دانشکده مربوط به این پلت فرم شده است.

قاضی پیتمن شکایت را رد کرد و اظهار داشت که ممنوعیت تگزاس به دلیل نگرانی های مشروع حفاظت از داده ها انجام شده است. او محدودیت دسترسی به TikTok را با توجه به نگرانی های ایالت در مورد امنیت داده ها “معقول” دانست.

پیتمن در حکم خود تصریح کرد که تا زمانی که این دستگاه ها به شبکه های دولتی دسترسی نداشته باشند، اساتید دانشگاه های دولتی و همه کارمندان دولتی در استفاده از TikTok در دستگاه های شخصی خود آزاد هستند.

این تصمیم در تضاد با پرونده اخیر در مونتانا است، جایی که یک قاضی ایالات متحده تلاش این ایالت را برای ممنوعیت استفاده از TikTok از اول ژانویه مسدود کرد. قاضی در مونتانا حکم داد که این ممنوعیت ناقض قانون اساسی و فراتر از قدرت ایالت است.

TikTok قبلاً در ماه مه از مونتانا شکایت کرده بود و استدلال می کرد که ممنوعیت ایالتی حقوق آزادی بیان متمم اول را هم برای این شرکت و هم کاربران آن نقض می کند.

موضوع ممنوعیت های TikTok فراتر از تگزاس و مونتانا است و بیش از ۳۰ ایالت و آژانس فدرال در ایالات متحده از جمله کاخ سفید، وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه استفاده از TikTok را در دستگاه های دولتی ممنوع کرده اند.

ممنوعیت فدرال TikTok برای دستگاه‌های دولتی، که توسط کنگره در دسامبر ۲۰۲۲ صادر شد، شامل استثناهایی برای امنیت ملی، اجرای قانون، یا فعالیت‌های تحقیقاتی امنیتی است.

TikTok، متعلق به ByteDance مستقر در چین، به دلیل نگرانی در مورد روابط خود با دولت چین و رسیدگی به داده های کاربران در سراسر جهان، در سطح جهانی مورد بررسی قرار گرفته است. با وجود داشتن بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر در ایالات متحده، TikTok هرگونه استفاده نادرست از داده های ایالات متحده را رد می کند. مبارزات حقوقی جاری بر چالش‌های پیچیده پیرامون عملیات پلت فرم رسانه‌های اجتماعی محبوب در کشور تأکید می‌کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/us-judge-upholds-texas-ban-on-tiktok-agrees-with-states-data-protection-concerns-13492782.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *