قاضی سام بنکمن-فرید را به دلیل پاسخ های “جالب” در غرفه شاهد به سؤالات مربوط به استفاده از وجوه مشتریان FTX محکوم می کند.

سام بنکمن-فرید.

سام بنکمن-فرید.

چلسی جیا فنگ/خودی.



  • سام بنکمن-فرید در دادگاه او در یک جلسه نادر بدون حضور هیئت منصفه در جایگاه ایستاد.
  • در حین بازجویی، او اغلب به پیچ و خم، طفره رفتن و بازنگری سوالات می پرداخت.
  • قاضی شب را برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا هیئت منصفه می توانند شهادت بانکمن-فرید را بشنوند، وقت می گیرد.
تبلیغات

تبلیغات

در یک جلسه غیرمعمول و پرتنش بعدازظهر پنجشنبه، قاضی دادگاه کلاهبرداری جنایی سام بنکمن-فرید از پاسخ‌های «جالب» و اغلب متناوب او به سؤالاتی درباره اینکه آیا از وجوه متعلق به مشتریان صرافی ارزهای دیجیتالش به نفع خود استفاده کرده است، انتقاد کرد.

پس از اینکه اعضای هیئت منصفه برای بعدازظهر به خانه فرستاده شدند، بنکمن-فرید در دادگاهی در مرکز شهر منهتن در جایگاه شاهد قرار گرفت. لوئیس کاپلان، قاضی منطقه ای ایالات متحده، به او این فرصت را داد تا درباره مکالماتش با وکلای خود در دوران حضورش در FTX شهادت دهد، که تیم حقوقی فعلی بانکمن-فرید استدلال می کند که شواهدی است مبنی بر این که او در هنگام فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸، طبق کتاب و با حسن نیت عمل کرده است. اواخر سال ۲۰۲۲٫

کاپلان در احکام قبلی اشاره کرده است که این بحث‌ها ارتباط چندانی با اتهامات مطرح شده ندارد گفته می شود که بانکمن-فرید از مشتریان و سرمایه گذاران کلاهبرداری کرده است. و پول را به نفع خود شسته است – و نباید اجازه داده شود به هیئت منصفه ارائه شود.

در پایان جلسه پنج‌شنبه، کاپلان بیش از هر زمان دیگری نسبت به این بحث‌ها شک داشت. او پیشنهاد کرد که این وضعیت با کسی قابل مقایسه است که با پولی که از بانک دزدیده بود خانه ای خریده بود، اما به وکیل املاک خود نگفت که این پول از کجا آمده است.

تبلیغات

تبلیغات

کاپلان در جریان جلسه گفت: «بخشی از مشکل این است که شاهد روشی جالب برای پاسخ دادن به سؤالات است.

در طول شهادت بسیار مورد انتظار، بنکمن-فرید در پاسخ‌هایش پرهیز می‌کرد، گاهی اوقات مکث طولانی می‌کرد یا لحظه‌ای برای فکر کردن می‌خواست.

او گفت که برخی از مسائلی که دادستان‌ها اشاره کرده‌اند، عناصر کلاهبرداری بوده است – مانند نگهداری تمام وجوه مشتریان FTX در یک حساب بانکی بزرگ، اجازه دادن به صندوق سرمایه‌گذاری رمزارز Alameda Research برای داشتن تراز منفی در صرافی، گرفتن میلیون‌ها دلار در بورس. وام‌های شخصی از شرکت و پیام‌های حذف خودکار – یا روش‌های عادی صنعت بود یا با تیم حقوقی او رسمی شد.

مارک کوهن، وکیل مدافع جنایی او به کاپلان گفت: «آقای بنکمن-فرید با وکیل مشورت کرد و از وکیل آنها راحت شد.

تبلیغات

تبلیغات

SBF در طول بازجویی متقابل پاسخ های متقابل داد

در طول بازجویی متقابل، بنکمن-فرید به جلو خم شد و دستانش را در دامان خود نگه داشت. او تنه‌اش را به پهلو کج کرد، مانند بوکسوری که از مشت‌ها طفره می‌رود، و به بسیاری از سؤالات دانیل ساسون، دستیار دادستان ایالات متحده، با «به‌طور خاص یادم نمی‌آید» پاسخ داد.

او اغلب قبل از پاسخ دادن به سؤالات، آنها را دوباره بیان می کرد و گاهی به ساسون می گفت که به «سوالی که می فهمم سعی می کنی بپرسی» پاسخ خواهد داد.

کاپلان مجبور شد به بانکمن-فرید یادآوری کند که «به سؤال گوش دهد و مستقیماً به سؤال پاسخ دهد».

بنکمن-فرید گفت: “من عذرخواهی می کنم” – یکی از ۱۱ عذرخواهی متفاوتی که او در جایگاه شاهد درباره پاسخ های پر پیچ و خم خود کرد.

تبلیغات

تبلیغات

وقتی ساسون مستقیماً از Bankman-Fried پرسید که آیا در مورد خرج کردن سپرده‌های مشتریان FTX با وکلایش صحبت می‌کند، او مکثی طولانی کرد و قبل از اینکه به سؤال پاسخ دهد به پایین نگاه کرد.

او پاسخ داد: «من هیچ مکالمه‌ای را به یاد نمی‌آورم که همزمان و به این شکل بیان شده باشد.

او افزود: «من مطمئناً آرزو می‌کنم که این کار را داشتم.

SBF

چلسی جیا فنگ/خودی



Bankman-Fried شهادت داد که بر اساس درک خود از شرایط خدمات FTX، نقش Alameda به عنوان یک پردازشگر پرداخت و مبدل استیبل کوین در FTX و توافق پرداخت بین Alameda و FTX، ممکن است سناریویی به وجود بیاید که وجوه بسیاری از مشتریان ممکن است وجود داشته باشد. به عنوان وثیقه برای ضرر هنگفت استفاده می شود.

تبلیغات

تبلیغات

وکلای او در بیانیه افتتاحیه دادگاه استدلال کردند، این همان چیزی است که در نوامبر سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد: رکود در بازار ارزهای دیجیتال باعث شد آلامدا پول زیادی از دست بدهد و بسیاری از مشتریان “زیان اجتماعی” را به عنوان وثیقه داشتند.

ساسون، با بازجویی از بانکمن-فرید در جایگاه شاهد، از بانکمن-فرید خواست تا در مورد اینکه چرا فکر می کند این توضیح قابل قبول است، صریح تر صحبت کند. او اشاره کرد که با Alameda متفاوت از هر مشتری دیگری در صرافی FTX رفتار می شد.

او قرارداد پرداخت بین FTX و Alameda را – که Bankman-Fried دو بار امضا کرد، یک بار به عنوان مدیر عامل FTX و یک بار به عنوان مدیر عامل Alameda – کشید و از او پرسید که کدام قسمت از قرارداد می‌گوید استفاده از پول مشتری اشکالی ندارد.

بانکمن-فرید پاسخی سرسام آور داد که با این جمله شروع شد: «پس باید این را با گفتن من وکیل نیستم» آغاز کنم و به این سؤال پاسخی نداد.

تبلیغات

تبلیغات

کوهن مکرراً استدلال کرد که سؤالات ساسون، که فراتر از زمان معمول پایان محاکمه در ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر بود، بسیار فراتر از محدوده جلسه است.

کوهن گفت: «این یک رسوب است.

به هر حال کاپلان اجازه داد تا بیشتر سوالات مطرح شوند.

بانکمن-فرید در پاسخ به این سوال که مستقیماً توسط ساسون پرسیده شد که آیا سرقت وجوه مشتری درست است یا خیر، این تفسیر از رویدادها را رد کرد.

تبلیغات

تبلیغات

او گفت: «این چیزی نیست که من می‌دیدم اتفاق می‌افتد، و مطمئناً با وکلای دادگستری درباره آن صحبت نکردم.

کاپلان با اعتراض کوهن به سؤال دیگری از ساسون، مستقیماً پاسخ داد که آیا اختلاس وجوه درست است یا خیر.

بانکمن-فرید به هر حال پاسخ داد: البته اینطور نبود.

او با خنده در دادگاه گفت: «احساس کردم باید به آن یکی پاسخ دهم.

تبلیغات

تبلیغات

تصمیم مخاطره آمیز بانکمن-فرید برای شهادت ساخته شده برای یک روز شلوغ در دادگاه. در صف امنیت در ابتدای روز، والدین رواقی بانکمن-فرید با یکدیگر غر می زدند که عکاسان مطبوعاتی عکسشان را از پنجره می گیرند. مادرش باربارا فرید در پاسخ به این سوال که در مورد آن روز چه احساسی دارد، شانه ای محکم بالا انداخت.

کوهن وضعیت بانکمن-فرید را از پرونده فرضی سرقت بانک کاپلان متمایز کرد و خاطرنشان کرد که چنین سرقتی به وضوح اشتباه است. اما در این مورد موضع دفاعی این است که استفاده از وجوه درست نبوده است.

کوهن گفت: “اگر مشتری کاری را انجام می دهد که فکر می کند مناسب است، رفتار تجاری نامشخص یا نامشخص است.”

پس از معافیت بنکمن-فرید در ساعت ۵ بعدازظهر، کاپلان گفت که شب را صرف بررسی این موضوع می کند که آیا می توان اظهاراتش را با هیئت منصفه در میان گذاشت یا خیر.

تبلیغات

تبلیغات

Bankman-Fried قبلاً این حق را برای خود محفوظ می داشت که شهادت ندهد. اگر این کار را انجام دهد، دولت قطعاً او را در مقابل هیئت منصفه مورد بازجویی قرار خواهد داد. ساسون روز پنجشنبه این را روشن کرد، زیرا کاپلان خواستار جدول زمانی گسترده ای از بقیه دادگاه شد.

او گفت: «ما سعی خواهیم کرد آن را محکم نگه داریم. اما اگر متهم پاسخ ندهد، ممکن است بیشتر طول بکشد.»

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

سام بنکمن-فرید
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/judge-blasts-sam-bankman-fried-testimony-answers-ftx-customer-funds-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *