قاضی قوانین، پرداخت ۵۶ میلیارد دلاری تسلا که ایلان ماسک را به یکی از ثروتمندترین ها تبدیل کرد، غیرقانونی بود و برای سهامداران منصفانه نبود.

یک قاضی در دلاور، ایالات متحده، بسته پرداخت ۵۵٫۸ میلیارد دلاری تسلا را که در سال ۲۰۱۸ به ایلان ماسک اعطا شده بود، باطل اعلام کرد. دعوی در اعتراض به پرداخت توسط یک سهامدار مطرح شد که استدلال می کرد که این پرداختی بیش از حد است. قاضی کاتلین مک کورمیک حکم داد که تصویب بسته پرداخت توسط هیئت مدیره تسلا “عمیقاً ناقص” است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و یکی از سهامداران اصلی، به پلتفرم X خود برای ابراز ناامیدی از این قضاوت، توصیه کرد که شرکت‌هایی را در ایالت دلاور ایالات متحده ادغام نکنید.

قرارداد لغو شده حقوق، بزرگترین معامله در تاریخ شرکت، نقشی اساسی در تبدیل ماسک به یکی از ثروتمندترین افراد در سطح جهان داشت.

در طول محاکمه، مدیران تسلا ادعا کردند که هدف از این معامله، اطمینان از پایبندی ماسک، یک کارآفرین پویا به شرکت است.

با این حال، قاضی به این نتیجه رسید که وکلای تسلا و ماسک نتوانستند نشان دهند که رای سهامداران کاملاً مطلع بوده است، و این امر بر روابط گسترده ماسک با کسانی که از طرف تسلا مذاکره می‌کنند، نشان می‌دهد.

قاضی مک کورمیک در حکم خود از این غرامت به عنوان “مبلغی غیرقابل محاسبه” انتقاد کرد که برای سهامداران ناعادلانه بود. او خاطرنشان کرد که بسته غرامت توسط کارگردانانی که تحت تاثیر درخواست فوق ستاره ماسک قرار گرفتند، مذاکره شده است.

گرگ وارالو، وکیل سهامدار تسلا که این شکایت را آغاز کرد، این حکم را به عنوان “روز خوب برای بچه های خوب” جشن گرفت. با این حال، تصمیم قاضی قابل تجدید نظر در دادگاه عالی دلاور است.

این حکم موضوع پاداش اعطایی به مدیران عامل و سایر کارکنان در نقش های رهبری را مورد توجه قرار می دهد. حقوق و دستمزد مدیران ارشد در سراسر صنایع در همه زمان‌ها بالا بوده است، به ویژه در فناوری.

چیزی که مایوس کننده است این است که وقتی حقوق مدیرعامل، MD و معاون در شرکت های فناوری سال به سال به بالاترین حد خود می رسد، چندین نفر در رده های متوسط، به ویژه مدیران، گاهی بدون قافیه و دلیل اخراج می شوند. گزارش‌های متعددی مبنی بر اینکه افرادی که از سال ۲۰۲۲ تحت تأثیر اخراج‌های فنی قرار گرفته‌اند، برخی از اعضای تیم‌هایشان با بالاترین عملکرد بوده‌اند، وجود دارد.

پس از انتشار این خبر، سهام تسلا ۳ درصد کاهش در تجارت گسترده نیویورک را تجربه کرد که به کاهش بیش از ۲۰ درصدی ارزش آنها در سال کمک کرد.

ماسک که به دلیل حضور فعال خود در رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شود، همچنین پیشنهاد کرد که وضعیت شرکت تسلا به تگزاس تغییر کند، جایی که مقر فیزیکی این شرکت در آن قرار دارد. او یک نظرسنجی در پلتفرم خود انجام داد تا نظر پیروان را در مورد این موضوع بسنجد.

سرمایه‌گذاری‌های مختلف تجاری ماسک شامل SpaceX، Neuralink و پلتفرم رسانه‌های اجتماعی X می‌شود، جایی که او اخیراً سهام خود را افزایش داده است.

او نگرانی‌های خود را در مورد آسیب‌پذیری تسلا در برابر تصاحب «منافع مشکوک» ابراز کرد و تمایل خود را برای کنترل بیشتر بر مسیر شرکت، به‌ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری‌های آن در فناوری هوش مصنوعی اعلام کرد. ماسک در حال حاضر حدود ۱۳ درصد از X را در اختیار دارد و تمایل خود را برای سهام بیشتری در تسلا نشان داده است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/tesla-56bn-payout-that-made-elon-musk-one-of-the-richest-was-illegal-not-fair-to-shareholders-rules-judge-13673192.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *