قانون بازارهای دیجیتال نحوه استفاده شما از برنامه ها را تغییر می دهد

تغییرات بزرگ برای فناوری های بزرگ اینجاست – و ممکن است زندگی شما را در طول مسیر بهبود بخشد.

اول، برخی زمینه ها درست است. در چندین سال گذشته، شرکت‌های فناوری و تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا بر سر فروشگاه‌های اپلیکیشن، دسترسی منصفانه و به طور کلی بازار دیجیتال با آن مبارزه کرده‌اند. این امر منجر به آوردن اتحادیه اروپا شد قانون بازارهای دیجیتال (DMA) به زندگی در سال ۲۰۲۲

در حالی که DMA پیچیده و چند وجهی است، قوانین آن به طور گسترده با هدف ایجاد اقتصاد دیجیتال منصفانه تر و بازتر است. این بدان معنی است که شرکت هایی که اغلب دروازه بان محتوای دیجیتال هستند، مانند سیب و گوگلمجبور به باز شدن، امکان همکاری و رقابت بیشتر در همه چیز از پرداخت تا پیام‌رسانی خواهد شد.

پس چرا الان همه چیز داغ شده است؟ خوب، زمانی که DMA اجرایی شد، به شرکت‌هایی که تحت تأثیر قوانین آن بودند، یک بازه زمانی داده شد تا مطابقت داشته باشند – اما این مهلت خیلی زود فرا می‌رسد. در واقع در ۶ مارس.

این برای ما با چند سوال باقی می گذارد: DMA دقیقاً چه چیزی را تغییر می دهد؟ آینده دنیای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ و چه تاثیری روی شما خواهد گذاشت؟

برای کسب اطلاعات بیشتر، با انریکه کولادو، معاون رشد و بازاریابی در صحبت کردیم Softonicیک پلت فرم توزیع نرم افزار که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد.

انریکه کولادو، معاون رشد و بازاریابی در Softonic

چرا DMA مهم است؟

اول چیزهای مهم. کولادو به من می‌گوید که قانون بازارهای دیجیتال «انحصار» فناوری‌های بزرگ را بر روی پلتفرم‌های خود، خدماتی که ارائه می‌کنند و نحوه ساخت سیستم‌هایشان را از بین می‌برد.

او اشاره می‌کند که کلمه‌ای که اتحادیه اروپا برای صحبت درباره این شرکت‌های عظیم به کار می‌برد – «دروازه‌بانان» – به‌ویژه مناسب است، زیرا این همان کاری است که کسب‌وکارهایی مانند آمازون و گوگل انجام می‌دهند: کنترل دسترسی.

کولادو می‌گوید: «آنها شما را مجبور می‌کنند تا از یک مسیر خاص عبور کنید تا تعامل داشته باشید.» برنامهیا اینکه چگونه ارائه دهندگان نرم افزار می توانند با کاربران کار کنند.

به عبارت دیگر، قبل از DMA، شرکت‌های فناوری برای دیکته کردن رفتار، تصمیم‌گیری در مورد مجاز و کاهش آزادی انتخاب، سلطنت آزاد داشتند. کسب و کارهایی مانند اپل، گوگل و آمازون در واقع به بارون های دیجیتال تبدیل شدند.

بنابراین DMA برای افرادی که در اقتصاد دیجیتال به عنوان ارائه دهنده یا کاربر درگیر هستند چه معنایی دارد؟ ساده: آزادی بیشتر.

تهدید واقعی برای فناوری بزرگ، اقدام جهانی است که DMA می تواند الهام بخش باشد.

نکته جالب این است که اگرچه این آیین نامه هنوز اجرا نمی شود، اما یک تغییر در حال انجام است.

شبح در حال ظهور DMA

کولادو به من اشاره می کند که DMA در حال حاضر بر شرکت ها تأثیر گذاشته است. او می‌گوید: «این باعث تغییر در روحیه و رفتار شش سکوی بزرگ می‌شود. شش نفری که او به آنها اشاره می کند شرکت مادر گوگل آلفابت هستند. متابایت دنس، مایکروسافت، آمازون و اپل، مالک TikTok.

در ادامه، Collado توضیح می‌دهد که اگرچه نحوه تأثیر DMA بر هر شرکت متفاوت است، اما آنها متحد هستند که این مقررات را “به عنوان یک تهدید” ببینند.

به عنوان مثال، اپل از انحصار فروشگاه App خود درآمد زیادی کسب می کند، بنابراین تمام تلاش خود را برای کاهش تأثیر این مقررات انجام خواهد داد. بیانیه در حال حاضر

با این حال، سایر شرکت‌ها در “موقعیت منحصربفرد اشتراک‌گذاری کاربران در سراسر پلتفرم‌ها” هستند. به عنوان مثال، برای متا، ممکن است نکات مثبتی وجود داشته باشد، زیرا مقررات می تواند دسترسی آسان تر به این کاربران و قابلیت همکاری بیشتر را فراهم کند.

تهدید واقعی برای فناوری های بزرگ ناشی از این است که چگونه قانون بازارهای دیجیتال الهام بخش اقدامات جهانی است.

کولادو به من می‌گوید: «این به عنوان نمونه‌ای برای بازارهای دیگری است که شروع به حرکت در همین مسیر کرده‌اند.

او به ایالات متحده، بریتانیا و ژاپن – برخی از “پیشرفته ترین اقتصادهای جهان” – اشاره می کند که این اتفاق با بیشترین اشتیاق در حال وقوع است. در اینجا، قانونگذاران لوایح مختلفی را پیشنهاد می کنند که تأثیر مشابهی با مقررات اتحادیه اروپا دارد.

با اولین بودن، DMA مدلی را ارائه می دهد که می تواند برای کاربران در سراسر جهان مفید باشد، نه فقط برای کسانی که در داخل بلوک زندگی می کنند.

فناوری های بزرگ بدون مبارزه از بین نمی روند

تغییر در حال حاضر در حال انجام است، اما چه اتفاقی می افتد زمانی که مهلت رعایت DMA به پایان برسد؟

متأسفانه، کولادو معتقد است که بعید است که بلافاصله تغییرات عظیمی ایجاد شود. در واقع، ممکن است مدتی طول بکشد تا مردم تأثیر آن را ببینند.

او می‌گوید: «این یک روند کند خواهد بود. این امر به ویژه زمانی مهم است که شرکت‌ها تمام تلاش خود را برای منصرف کردن کاربران از استفاده از مزایای DMA، چه استفاده از فروشگاه‌های برنامه جایگزین یا یکپارچه‌سازی برنامه‌های پیام‌رسان، انجام دهند.

اپل دارد از قبل دستش را نشان دادبا اشاره به اینکه توسعه‌دهندگان ملزم به ارائه برنامه‌ها برای بررسی و پرداخت هزینه به شرکت خواهند بود، حتی اگر از روش‌های پرداخت متفاوتی استفاده کنند.

کولادو می‌گوید: «این جایی است که نبرد در آنجا خواهد بود.

اندروید در حال حاضر هنگام تلاش برای نصب فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث، هشدارهای زیادی را به کاربران نشان می‌دهد. و تقریباً می توانیم تضمین کنیم که اپل به زودی همین کار را انجام خواهد داد.

این یک استراتژی عمدی است که هدف آن القای عدم اطمینان در کاربر است. پیام واضح است: شما می توان باغ دیواری ما را ترک کن، اما واقعا نباید.

کولادو توضیح می دهد که راه اجتناب از این امر «ساختن است [user] به مرور زمان اعتماد کنید.” ارائه دهندگان نرم افزار و خدمات شخص ثالث باید محیط امنی را فراهم کنند و این پیام را به دیگران منتقل کنند.

این چیزی نیست که به سرعت یا به زودی اتفاق بیفتد.

کولادو می گوید: «اما این اتفاق خواهد افتاد، من متقاعد شده ام که این اتفاق خواهد افتاد.»

قانون بازارهای دیجیتال: اکولایزر عالی

در حالی که DMA ممکن است در ابتدا چیزها را تغییر ندهد، با توجه به زمان کافی، مردم تفاوت واقعی را مشاهده خواهند کرد.

کولادو معتقد است که دو گروه وجود خواهند داشت که تحت تأثیر مقررات قرار خواهند گرفت: کسانی که با نرم افزار کار می کنند و کسانی که از آن استفاده می کنند.

برای اولی – که شامل شرکت ها و متخصصان مانند توسعه دهندگان می شود – کولادو معتقد است که این “دنیای جدیدی از فرصت ها را باز خواهد کرد.”

شرکت های کوچکتر در نهایت فرصتی برای رقابت در یک زمین بازی خواهند داشت.

در حال حاضر، آنها موظف هستند هنگام ساخت مواردی مانند گواهینامه های احراز هویت، شناسایی کاربر یا پرداخت ها در نرم افزار خود، مسیر خاصی را طی کنند. DMA می تواند این را از آب خارج کند.

کولادو می‌گوید: «این امکان را برای بازیکنان در زمین‌های مختلف فراهم می‌کند تا بتوانند رقابتی‌تر باشند و پیشنهادات بهتری را روی پلتفرم‌های مختلف ارائه دهند که امروزه وجود ندارند.»

او به Softonic، شرکت خود، به عنوان نمونه ای اشاره می کند که چگونه DMA می تواند از این طریق تجارت را متحول کند. در حال حاضر، در اندروید، بیش از ۲۰ میلیون برنامه در ماه از طریق Softonic دانلود می شود – حتی اگر گوگل سعی می کند کاربران را از انجام این کار منصرف کند.

کولادو می‌گوید: «اگر DMA اصرار کند که تجربه از طریق فروشگاه‌های جایگزین قابل رقابت با فروشگاه‌های رسمی باشد، ما شاهد پتانسیل رشد عظیمی در این زمینه هستیم.

و اگر iOS به همین صورت باز شود؟ Collado معتقد است که “یک تغییر کامل بازی خواهد بود” و تعداد زیادی از مردم به توزیع کنندگان جایگزین مانند Softonic سرازیر می شوند.

او می‌گوید: «این برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها نیز بسیار مرتبط است، زیرا آنها به یک راه‌حل واحد برای عرضه نرم‌افزار خود در جهان وابسته نخواهند بود. این به آنها حق انتخاب می دهد. گزینه ها.

چه توزیع جدید، پرداخت ها یا ارائه دهندگان شناسایی، بخش های جدید می تواند توسط DMA باز شود، که ایجاد آن می تواند کل صنعت فناوری را به جلو سوق دهد.

برندگان: من و تو

پس در مورد گروه دومی که به شدت تحت تأثیر DMA قرار خواهند گرفت، چطور؟ خب، این ما هستیم: مصرف کننده نهایی. تغییر، در طول زمان، می تواند لرزه ای باشد. همه چیز به همان چیزی که قبلا بحث کردیم برمی گردد: آزادی.

این انتخابی است که می‌توانید چیزها را از جایی که می‌خواهید دانلود کنید، روی سرویس‌ها و پلتفرم‌های مختلف کار کنید، تا از حالت فعلی رهایی پیدا کنید.

در اینجا یک مثال کوچک وجود دارد: چرا برنامه‌های پیام‌رسانی فوری نباید مانند ایمیل کار کنند؟ چرا نمی‌توانیم برای کسی یادداشتی در فیس‌بوک مسنجر بفرستیم و انتظار داشته باشیم که آن را در iMessage ببیند؟ تنها دلیلی که نمی‌توانیم این است که شرکت‌های بزرگ چنین تصمیمی گرفتند. DMA می‌تواند این و بسیاری از مشکلات دیگر را حل کند، از امکان دانلود نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه‌ها گرفته تا نحوه پرداخت‌ها.

به امید آینده ای روشن

کولادو می گوید: «زمان آن رسیده است که کل اکوسیستم تغییر کند.

در حالی که اینترنت در ابتدا بر اساس ایده‌های باز بودن و قابلیت همکاری ساخته شده بود، ظهور فناوری‌های بزرگ باعث کنار گذاشته شدن بسیاری از این موارد و جایگزینی انحصارها و دروازه بانان شده است.

هدف قانون بازارهای دیجیتال رفع آن است.

شرکت‌های کوچک‌تر بالاخره فرصتی برای رقابت در زمین بازی بسیار مساوی خواهند داشت.

با این حال، در درازمدت، DMA و مقررات مشابه می‌توانند برای کل فناوری خوب باشند. کسب سهم بیشتر از بازار، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای در حال رشد، رقابت را افزایش می‌دهند، نوآوری را هدایت می‌کنند و بخش را برای بهتر شدن شکل می‌دهند.

قانون بازارهای دیجیتال تنها آغاز راه است. ممکن است دقیقاً ندانیم چه زمانی، اما تغییری در راه است.


منبع: https://thenextweb.com/news/the-digital-markets-act-will-change-how-you-use-apps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *