قمار بزرگ باتری که نقشه راه خودروهای الکتریکی نیسان را می‌سازد یا خراب می‌کند

قمار بزرگ باتری که نقشه راه خودروهای الکتریکی نیسان را می‌سازد یا خراب می‌کند

اینکه اولین وسایل نقلیه ASSB چقدر هزینه خواهند داشت – و چه نوع خودروهای الکتریکی خواهند بود – باید مشخص شود. نیسان هیچ اشاره‌ای به فرم فاکتور نداده است، فراتر از اینکه در آوریل ۲۰۲۲ گفت که پتانسیل این فناوری را در طیف وسیعی از بخش‌های خودرو، از جمله کامیون های وانتدر حالی که آن را به یک EV متعهد کرده است، اما می تواند به معنای ASSB به عنوان باتری در هیبریدی e-POWER نیز باشد. این امکان را می دهد تا بسته باتری بسیار کوچکتری در ابتدا عرضه شود.

با این حال، نیسان در مورد پیش‌بینی هزینه‌های خود تهاجمی عمل کرده است. حتی در اواخر سال ۲۰۲۱، زمانی که خودروساز نقشه راه Ambition 2030 خود را ارائه کرد، تخمین زده شد که ASSB می تواند هزینه بسته های باتری را تا سال مالی ۲۰۲۸ به ۷۵ دلار در هر کیلووات ساعت برساند. در سال ۲۰۲۳، میانگین هزینه باتری های لیتیوم یونی بوده است. ۱۵۲ دلار در هر کیلووات ساعت، با توجه به دولتمرد پژوهش. نیسان گفت: با ۶۵ دلار در هر کیلووات ساعت، ASSB به برابری هزینه خودروهای برقی و بنزینی دست خواهد یافت.

تراکم بالاتر و باتری‌های ارزان‌تر مطمئناً برخی از موانع کلیدی را که هنوز با استفاده از خودروهای الکتریکی روبرو هستند برطرف می‌کند. این به این معنی نیست که همه آنها هستند: دسترسی به امکانات شارژ همچنان یک مشکل بزرگ است و مدیران نیسان آن را حفظ می کنند، در حالی که آنها این موضوع را ادامه خواهند داد. از تحولات شارژ مانند کانکتور NACS استقبال کنید در آمریکای شمالی، آنها هنوز قصد توسعه زیرساخت شارژ خود را ندارند. اگر ASSB به اهداف نیسان برسد، می‌تواند به اندازه انتقال از NiMH به Li-Ion، تغییر دهنده بازی باشد. با این حال، ابتدا باید ثابت شود که از فناوری آینده امیدوارکننده به عملی بودن آماده تولید انبوه تبدیل شود.


منبع: https://www.slashgear.com/1433572/nissan-electric-car-hybrid-assb-battery-roadmap/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *