قیمت ساینا S برای چندمین‌بار متوالی از سوی سایپا افزایش یافت + جدول

سایپا بار دیگر در آبان‌ماه ۱۴۰۲، قیمت ساینا S را افزایش داد. این هفتمین افزایش نرخ ساینا اس از تابستان ۱۴۰۲ تاکنون محسوب می‌شود. سایپا از ابتدای مردادماه ۱۴۰۲ تا به امروز، قیمت ساینا اس را به‌صورت پلکانی افزایش داده است. سایپا با افزایش تدریجی قیمت ساینا اس سعی کرده بهای این خودرو را به نرخ بازار آزاد نزدیک کند. روند افزایش قیمت ساینا اس از ابتدای پاییز شکل هفتگی به خود گرفت، به‌طوری که بهای این خودرو در مهرماه سه بار افزایش پیدا کرد. این خودرو در آبان ۱۴۰۲ نیز دو افزایش قیمت مکرر را تجربه کرده است.

درحال‌حاضر قیمت ساینا S در کارخانه حدود ۳۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، درحالی‌که همین خودرو در بازار آزاد ۳۵۳ میلیون تومان قیمت دارد. به عبارت دیگر، اختلاف قیمت بازار و کارخانه ساینا S به کمتر از ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

همچنین بخوانید: شرایط فروش ساینا S ویژه طرح جوانی جمعیت اعلام شد + جدول تیرماه ۱۴۰۲

بدیهی است که در شرایط فعلی هیچ‌کدام از مشتریان به خرید ساینا S از بازار علاقه‌ای نخواهند داشت. بنابراین سایپا موفق شده است تا با افزایش پلکانی قیمت، سرمایه‌های مصرف‌کنندگان را به‌سمت خود بکشاند. افزایش قیمت خودروهای سایپا و ایران‌خودرو به بهانه افزایش آپشن‌ها رخ می‌دهد. این دو خودروساز با اضافه‌کردن تعدادی آپشن جدید به خودروهایشان، بهای آن‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهند. در این بین، سایپا به افزایش پلکانی قیمت علاقه دارد، درحالی‌که ایران‌خودرو افزایش یک‌باره را مدنظر خود قرار داده است.

جدول تغییرات قیمت ساینا S طی ماه‌های اخیر:

تاریخ قیمت تقریبی
مرداد ۱۴۰۲ ۲۴۹ میلیون تومان
شهریور ۱۴۰۲ ۲۵۶ میلیون تومان
ششم مهر ۱۴۰۲ ۲۹۲ میلیون تومان
دهم مهر ۱۴۰۲ ۲۹۶ میلیون تومان
سیزدهم مهر ۱۴۰۲ ۳۰۲ میلیون تومان
سوم آبان ۱۴۰۲ ۳۲۴ میلیون تومان
هشتم آبان ۱۴۰۲ ۳۳۱ میلیون تومان

ساینا S درحال‌حاضر ارزان‌ترین تیپ این خودرو به‌حساب می‌آید. سایپا به‌طور هم‌زمان تولید دو تیپ دیگر، یعنی ساینا G و ساینا GX را نیز در دستورکار خود قرار داده است که نسخه‌های مجهزتر این خودرو هستند. نسخه فیس‌لیفت این خودرو با نام سهند نیز توسط پارس خودرو تولید خواهد شد.


منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/saina-s-price-has-been-increased-by-saipa-for-the-umpteenth-time-in-a-row

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *