لامبورگینی ضربان قلب شما را هنگام سوزاندن لاستیک در اطراف مسیر اندازه گیری می کند

صاحبان ابرخودروهای ثروتمند اکنون می توانند بهترین پیست های خود را برای مربیان از راه دور ثبت کنند تا در زمان واقعی تماشا کنند. و البته بیومتریک.

لامبورگینی ویژگی‌های تله‌متری جدیدی را اعلام کرد که به دارندگان سوپراسپرت‌ها اجازه می‌دهد تا خودروهای بسیار سریع خود و خودشان را بهتر پیگیری کنند.

این خودروساز در نمایشگاه CES در لاس وگاس از Telemetry X، سیستم ردیابی بیومتریک و عملکرد بلادرنگ خود رونمایی کرد. این سیستم از چندین ویژگی، از جمله گاراژ از راه دور، داده‌های بیومتریک و کمک خلبان دیجیتالی تشکیل شده است که به مالکان ابرخودروهای ثروتمند اجازه می‌دهد تا دور خود را بهتر پیگیری کنند.

عکس: لامبورگینی

Remote Garage اساساً یک ویژگی کوچینگ از راه دور است که اتصال سلولی ۵G را قادر می‌سازد تا فیلم، تصاویر و داده‌ها را در زمان واقعی به یک مربی «در هر کجای دنیا» ارسال کند که می‌تواند نکاتی را برای بهبود زمان پیگیری شما ارائه دهد. می توانم ببینم که این برای آماتورهای مسابقه ای مفید است که سوپراسپرت های خود را چیزی فراتر از اسباب بازی های گران قیمت می دانند. لامبورگینی آن را “تضمین رانندگی سرگرم کننده بر اساس رویکرد کاربر پسند” می داند.

اگر ترجیح می‌دهید فشار خون خود را پیگیری کنید، لامبورگینی همچنین سیستم داده‌های بیومتریک را معرفی می‌کند که داده‌های بیومتریک راننده را «شامل ضربان قلب و سطح استرس» ثبت می‌کند تا امکان نظارت عمیق‌تر عملکرد و ارائه مراجع مفید در مورد نحوه عملکرد را فراهم کند. آنها می توانند آموزش خود را اصلاح کنند.”

به گفته سخنگوی لامبورگینی، داده های بیومتریک از طریق نمونه اولیه دستگاه پوشیدنی جمع آوری می شود. او افزود: «این دستگاه پوشیدنی به کشف احتمالات مختلف حسگرهای بیومتریک و فناوری جریان داده برای پیش‌بینی آنچه در آینده ممکن است کمک می‌کند.»

“ضربان قلب و سطح استرس”

برخی از رانندگان اتومبیل های مسابقه ای برای نظارت بر عملکرد فیزیکی آنها شناخته شده است وقتی دور پیست مسابقه می دهند آنها از دستگاه های بیومتریک برای ترسیم ضربان قلب، دمای بدن، سطح اکسیژن، استرس و خستگی استفاده می کنند. سریع‌ترین خودروهای جهان نیز می‌توانند به‌طور باورنکردنی استرس‌زا باشند، مخصوصاً در سرعت‌های گردن. نیروی رو به پایین به تنهایی می تواند به ۱۰۰۰ پوند برسد و حرکت در یک وسیله نقلیه به سرعت یک لامبورگینی هوراکان در اطراف مسیر را به یک شاهکار قدرت تبدیل می کند.

داده‌های مسابقه و راننده به کمک خلبان دیجیتالی خودرو ارسال می‌شود که شرکت آن را به عنوان «دستیار صوتی فعال» توصیف می‌کند. (با وجود وسوسه آشکار، لامبورگینی چیزی در مورد هوش مصنوعی نگفته است.)

این شرکت می‌گوید: «به عنوان مثال، Digital Co-Pilot زمان‌های دور دور را تجزیه و تحلیل می‌کند و نشانگرهای مفیدی را برای بهبود خطوط مسابقه و نقاط ترمز، و همچنین اطلاعاتی در مورد عملکرد خودرو در پیست ارائه می‌دهد.

عکس: لامبورگینی

لامبورگینی اولین بار ویژگی تله متری خود را با هوراکان STO در سال ۲۰۲۰. رانندگان می توانند آمار خود را با استفاده از برنامه تلفن همراه Unica این شرکت پیگیری کنند.

مردم قبلاً به ساعت‌های هوشمندشان اجازه می‌دادند ضربان قلب و سطح اکسیژن خونشان را کنترل کنند، بنابراین دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم با اجازه دادن به ماشین اسپرت خود مخالفت کنند. به خصوص زمانی که نمودار Venn از افرادی که اپل واچ دارند و افرادی که دارای لامبورگینی هستند را در نظر بگیرید احتمالاً فقط یک دایره است.

لامبورگینی در مسیر تحویل آن است اولین ماشین اسپرت هیبریدی به مشتریان امسال و پس از آن برای اولین بار تمام برقی در سال ۲۰۲۸.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/9/24030726/lamborghini-data-track-record-biometrics-heart-rate-ces

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *