لحظه هوش مصنوعی هند: گزارش IBM می گوید که بیش از ۵۹ درصد شرکت ها از هوش مصنوعی استفاده کرده اند.

مطالعه‌ای که اخیراً توسط IBM انجام شد، ادغام سریع هوش مصنوعی (AI) در شرکت‌های هندی را روشن می‌کند و یافته‌ها نشان می‌دهد که اکثریت قابل‌توجهی، در مجموع ۵۹ درصد، به طور فعال استراتژی‌های هوش مصنوعی را در عملیات خود پیاده‌سازی کرده‌اند.

به گفته سندیپ پاتل، مدیر عامل آی‌بی‌ام هند و آسیای جنوبی، افزایش پذیرش هوش مصنوعی بر مزایای ملموس کسب‌وکارهایی که از این فناوری بهره می‌برند، تأکید می‌کند. علی‌رغم این حرکت مثبت، پاتل بر نیاز به استقبال گسترده‌تر از هوش مصنوعی در مقیاس تأکید می‌کند و تردیدی را در میان برخی شرکت‌ها برای گذار به فراتر از مراحل آزمایشی برجسته می‌کند.

به طور مهمی، پاتل بر اهمیت داده های قوی و ابزارهای مدیریت هوش مصنوعی در حصول اطمینان از توسعه مدل هوش مصنوعی مسئولانه تاکید می کند. بدون اتخاذ چنین اقداماتی، شرکت ها در معرض چالش های مختلف از جمله نقض حریم خصوصی داده ها، درگیری های قانونی و معضلات اخلاقی قرار می گیرند.

شاخص پذیرش جهانی هوش مصنوعی IBM، که با همکاری Morning Consult انجام شد، بینش های بیشتری را در مورد چشم انداز هوش مصنوعی در شرکت های هندی نشان می دهد. در میان یافته‌های کلیدی، ۵۹ درصد از متخصصان فناوری اطلاعات در سازمان‌های بزرگ، استقرار فعال هوش مصنوعی را گزارش می‌کنند و ۲۷ درصد دیگر به بررسی کاربردهای بالقوه آن می‌پردازند. علاوه بر این، ۶۰ درصد قابل توجه متخصصان فناوری اطلاعات بر پیگیری فعال شرکت‌هایشان برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی مولد تاکید می‌کنند.

به طور قابل توجه، بخش قابل توجهی از متخصصان درگیر در تلاش‌های هوش مصنوعی نشان‌دهنده شتاب در سرمایه‌گذاری و تلاش‌های توسعه در دو سال گذشته، هدایت منابع به سمت حوزه‌هایی مانند تحقیق و توسعه، ارتقای مهارت نیروی کار و توسعه راه‌حل‌های اختصاصی هوش مصنوعی است.

با وجود این شتاب، موانع متعددی مانع ادغام یکپارچه فناوری‌های هوش مصنوعی می‌شود. از مهمترین چالش‌هایی که توسط شرکت‌هایی که کاوش یا به کار می‌گیرند اشاره شده است، تخصص محدود در هوش مصنوعی (۳۰ درصد)، ابزارهای ناکافی برای توسعه مدل هوش مصنوعی (۲۸ درصد)، پیچیدگی‌ها در یکپارچگی پروژه و مقیاس‌پذیری (۲۷ درصد)، ملاحظات اخلاقی (۲۶ درصد) و چالش های ناشی از پیچیدگی داده ها (۲۵ درصد).

از آنجایی که شرکت‌های هندی چشم‌انداز رو به رشد پذیرش هوش مصنوعی را دنبال می‌کنند، این مطالعه بر ضرورت رسیدگی به این موانع و در عین حال سرمایه‌گذاری بر پتانسیل تحول‌آفرین فناوری‌های هوش مصنوعی برای هدایت نوآوری و رقابت در عصر دیجیتال تاکید می‌کند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/india-incs-ai-moment-over-59-per-cent-enterprises-have-deployed-ai-says-ibm-report-13733632.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *