لنوو روی لپ‌تاپ‌های مجهز به هوش مصنوعی شرط‌بندی می‌کند و مشتاق است رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی داخلی و روی دستگاه را به راحتی در دسترس قرار دهد.

لنوو در حال انجام یک شرط بندی بزرگ برای تبدیل هوش مصنوعی به یکی از اجزای اصلی نقشه راه خود برای جذب مصرف کنندگان جدید است. به گفته لوکا روسی، رئیس و EVP در Intelligent Devices، به عنوان بخشی از گرایش تولیدکنندگان رایانه شخصی برای تعبیه ربات‌های چت و دستیارهای پیچیده‌تر در محصولات خود، لنوو قصد دارد ظرف دو تا سه سال آینده ۷۰ درصد از دستگاه‌های خود را به هوش مصنوعی تبدیل کند. گروه (IDG)، لنوو.

در طی یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر در دهلی، روسی بر اهمیت ادغام هوش مصنوعی در دستگاه های مصرف کننده، به ویژه در فضای اولیه، با برنامه هایی برای ادغام گسترده تر در سری محصولات لنوو در آینده، تاکید کرد.

متیو زیلینسکی، معاون اجرایی و رئیس بازارهای بین‌المللی لنوو، تاکید کرد که قابلیت‌های هوش مصنوعی فراتر از دستیاران شخصی خواهد بود و برنامه‌های مختلفی مانند ویرایش عکس را در بر می‌گیرد.

فشار به سمت یکپارچه سازی هوش مصنوعی ناشی از شناخت صنعت است که ارتقای سخت افزار سنتی به تنهایی دیگر برای جذب مصرف کنندگان کافی نیست.

در نتیجه، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت بر القای قابلیت‌های هوش مصنوعی در رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند در سطح اصلی تمرکز کرده‌اند.

برای مثال، Copilot مایکروسافت، پتانسیل هوش مصنوعی مولد را در ایجاد متن و محتوای انسان‌مانند با حداقل ورودی انسانی نشان می‌دهد.

لنوو، در راستای این روند، مشتاق است رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی بومی را برای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها به بازار عرضه کند. لنوو با شناخت چشم‌انداز در حال تحول، در حال سرمایه‌گذاری بر روی ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه منحصر به فرد برای رایانه‌های شخصی خود است.

به عنوان مثال، Lenovo AI Now Personal Assistant به کاربران اجازه می دهد تنظیمات رایانه شخصی را کنترل کنند، اسناد را جستجو کنند و دعوت نامه های جلسه را با استفاده از دستورات زبان طبیعی ایجاد کنند. در حالی که این ویژگی ها در ابتدا در چین عرضه خواهند شد، برنامه هایی برای گسترش جهانی همچنان نامشخص است.

برخلاف برخی از رقبا که مدل‌های اشتراک یا هزینه‌های اضافی را برای ویژگی‌های هوش مصنوعی در نظر می‌گیرند، لنوو در حال حاضر برنامه‌ای برای شارژ کردن ویژگی‌های Gen AI روی دستگاه از کاربران ندارد.

با این حال، ناظران صنعت رویکردهای متنوعی را در میان غول‌های فناوری در خصوص کسب درآمد از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کنند و شرکت‌هایی مانند سامسونگ و آمازون در حال بررسی استراتژی‌های مختلف برای جبران هزینه‌های مدل هوش مصنوعی هستند.

همانطور که صنعت به سمت محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی پیش می رود، تأکید استراتژیک لنوو بر ادغام هوش مصنوعی نشان دهنده تعهد آن به نوآوری و پیشروی در بازار رقابتی فزاینده است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/lenovo-bets-big-on-ai-powered-laptops-eager-to-make-localised-on-device-ai-pcs-easily-accessible-13703742.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *