لوسی ناسا پس از پرواز «دینکی» به خانه تلفن می‌زند

فضاپیمای لوسی ناسا در حال حرکت به سمت سیارک های تروجان مشتری پس از انجام پرواز موفقیت آمیز سیارک دیگری به نام دینکینش است که در کمربند اصلی سیارک ها بین مریخ و مشتری قرار دارد.

لوسی در روز دوشنبه سیگنالی را به تیم عملیات ماموریت ارسال کرد و قرار ملاقات کوتاه خود را با دینکینش به عرض ۲۵۰۰ فوت تایید کرد.

بر اساس اطلاعات دریافتی، تیم تشخیص داده است که فضاپیما از سلامت خوبی برخوردار است و تیم به فضاپیما دستور داده است تا داده‌های جمع‌آوری‌شده در حین رویارویی را کاهش دهد. ناسا گفت در پیامی در وب سایت خود اندکی پس از برقراری تماس.

این سازمان اعلام کرد تا یک هفته طول می کشد تا همه داده ها به زمین پیوند داده شوند، و افزود: «تیم مشتاقانه منتظر است تا ببیند فضاپیما در اولین آزمایش حین پرواز از برخورد یک سیارک پرسرعت چگونه عمل کرده است. دانشمندان همچنین مشتاق بررسی داده هایی هستند که نزدیک ترین نگاه ما به دینکینش را به ما می دهد.

قرار ملاقات لوسی با دینکینش تنها سال گذشته – پس از آن – به ماموریت اضافه شد پرتاب این فضاپیما در سال ۲۰۲۱ – زمانی که تیم متوجه شد که فقط چند مانور اضافی برای رسیدن به پرواز لازم است. این رویارویی همچنین فرصتی عالی برای آزمایش ابزارهای ردیابی سیارک لوسی پیش از رویداد اصلی شامل هشت سیارک تروجان مشتری ارائه کرد.

انتظار می رود فضاپیمای لوسی ناسا در سال ۲۰۲۷ به اولین تروجان مورد نظر خود برسد، بنابراین هنوز برای کسانی که در این ماموریت کار می کنند و همچنین کسانی که پیشرفت آن را دنبال می کنند، منتظر هستیم.

سیارک های تروجان – که بیش از ۹۸۰۰ تا از آنها تاکنون کشف شده است – بقایای منظومه شمسی اولیه ما هستند و شامل مواد خام باقی مانده از شکل گیری مشتری، زحل، اورانوس و نپتون هستند.

لوسی داده‌هایی را از پرواز ۱۰ تروجان جمع‌آوری می‌کند و دانشمندان امیدوارند که سرنخ‌هایی در مورد چگونگی شکل‌گیری منظومه شمسی ارائه دهد.

این فضاپیما مدت کوتاهی پس از پرتاب هنگامی که یکی از آنها با مشکل مواجه شد آرایه های خورشیدی بزرگ نتوانستند به طور کامل مستقر شونداگرچه به نظر نمی رسد که این ماموریت را مختل کند و ناسا انتظار دارد به تمام اهداف خود دست یابد.

توصیه های سردبیران







بر اساس اطلاعات دریافتی، تیم تشخیص داده است که فضاپیما از سلامت خوبی برخوردار است و تیم به فضاپیما دستور داده است تا داده‌های جمع‌آوری‌شده در حین رویارویی را کاهش دهد. ناسا گفت در پیامی در وب سایت خود اندکی پس از برقراری تماس.


منبع: https://www.digitaltrends.com/space/nasas-lucy-phones-home-after-asteroid-flyby/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *