لیست ارورهای پکیج بوتان و روش رفع آن‌ها

علت ارور دادن پکیج بوتان مدل CV424S

اگر با کد خطای E1 پکیج بوتان مدل CV424S روبه‌رو شده‌اید، پکیج در قسمت شیر گاز، حسگر و یا جرقه‌زن مشکل دارد و نمی‌تواند شعله را تشکیل دهد. برای تعمیر پکیج و رفع این مشکل مطمئن شوید که شیر گاز باز است و در آن گاز جریان دارد.

سپس بررسی کنید که آیا بعد از جرقه مسیر گاز باز می‌شود؟ در‌صورتی‌که باز نشد، لازم است تا شیر کنترل گاز تعویض شود. در‌غیر‌این‌صورت یکبار پکیج را ری‌استارت کنید. با باز کردن محفظه احتراق، بررسی کنید آیا شعله تشکیل می‌شود یا خیر؟ اگر شعله تشکیل ولی به سرعت خاموش شد، لازم است میله‌ی یون را تعویض کنید.

این ارور نشان دهنده مشکل در عملکرد کلید حرارتی است. خطای E2 در اثر اختلال در کلید حرارتی و گیرپاژ کردن پمپ سیرکولاسیون به‌وجود می‌آید. پس کلید حرارتی و پمپ را بررسی و بعد از یافتن اختلال در هر کدام اقدام به تعویض یا تعمیر کنید. با دانستن اینکه چه عواملی به خرابی پمپ پکیج منجر می‌شود می‌توانید به راحتی از مشکلات مربوطه پیشگیری کنید.

با دیدن خطای E3 باید اشکال را در پرشر دود و یا فن پکیج جست‌وجو کنید. گاهی اوقات وجود مشکل در ترموستات نیز باعث به‌وجود آمدن چنین خطایی می‌شود. برای رفع مشکل فوق ابتدا پرشر هوا را دو شلنگه کنید. در‌صورتی‌که مشکل رفع نشد، فن را بررسی و مطمئن شوید در آن شکستگی یا جسم خارجی وجود ندارد.

کد خطای E04 نیز مربوط به مدولاتور شیر گاز است. برای رفع این ارور لازم است مدولاتور شیر گاز را تعویض کنید.

کد خطای E05 و E06 مربوط‌به قطعی سنسور NTC در مدار گرمایشی و آب‌ گرم مصرفی است. برای رفع این ارورها اتصالات سنسور را بررسی کنید و درصورت نبود مشکل در آن‌ها اقدام به تعویض سنسور کنید و دستگاه را ریست نمایید.

اگر در پکیج خطای E07 بالا آمد، پرشر دود قبل از روشن شدن شعله وصل شده است. برای رفع این خطا شلنگ پرشر را باز و در آن فوت کنید، سپس پرشر سوئیچ هوا را دو شلنگه و پکیج را ریست کنید. اگر همچنان مشکل وجود داشت لازم است تا پرشر سوئیچ هوا را تعویض کنید.

کد خطا E08 وجود مشکل در ترموستات را نمایش می‌دهد. برای رفع این مشکل یکبار اتصالات ترموستات را یکسره و پکیج را ریست کنید. درصورتی‌که مشکل برطرف نشد، لازم است ترموستات تعویض شود.

کد خطا E09 زمانی به‌وجود می‌آید که دمای آب گرمایش، بیشتر از ۹۵ درجه سانتی‌گراد بالا رود. این مشکل می‌تواند ناشی از رسوب گرفتگی مبدل‌ها باشد. لازم است برای رسوب‌زدایی پکیج با سرویس‌کاران ماهر پکیج تماس بگیرید. سعی کنید به هرآنچه باید در مورد سرویس پکیج بدانید آگاه شوید تا راحت‌تر مشکلات مربوطه را رفع کنید.

ارور E13 هنگامی‌که در نرم‌افزار برد اشکالی ایجاد شود، ظاهر خواهد شد. جهت رفع این ارور باید از تکنسین‌های ماهر کمک بگیرید تا درصورت نیاز برد تعویض یا تعمیر شود.

خطای E15 نیز مجدد اشکال در پرشر دود و مجموعه فن را نشان می‌دهد. برای رفع این خطا پرشر را تعویض و فن را بررسی کنید.

خطای E17 خبر از خرابی یا قطعی ترموستات می‌دهد. برای رفع این خطا می‌توانید اتصالات ترموستات را یکسره و دستگاه را ریست کنید، اگر مشکل برطرف شد لازم است ترموستات تعویض شود.

ارور E25 هنگامی ظاهر می‌شود که مبدل اصلی پکیج دچار یخ‌زدگی شده باشد. برای رفع این مشکل با یک سشوار پکیج و مبدل حرارتی را گرم کنید تا یخ داخل سیستم آب شود.

نکته: برای پیش‌گیری از خطای E25 از ضد یخ در رادیاتورها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا از یخ‌زدگی و تجمع رسوب تا حد زیادی جلوگیری شود.

خطا E27 هنگام ایجاد مشکل و ایراد در پرشر آب نمایش داده می‌شود. برای رفع این خطا شیر پرکن را باز کنید تا عقربه فشار ۱٫۵ را نمایش دهد، سپس شیر را ببندید.

ارور E29 مربوط به اشکال در برق‌رسانی به شیر گاز است. برای رفع این خطا باید قطعه‌ای که وظیفه رساندن برق به شیر کنترل گاز را دارد بررسی و در‌صورت وجود هرگونه مشکل آن را تعمیر یا تعویض کنید.

ارور E99 زمانی‌که رله فن یا خود فن به مشکل برمی‌خورند نمایان می‌شود. برای رفع خطای فوق، پکیج را یک بار ریست کنید. سپس اتصالات فن روی برد و سایر فیش‌های آن را بررسی کنید.


منبع: https://www.zoomit.ir/appliances/411431-the-list-of-bhutan-package-errors-and-how-to-fix-them/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *