مارک زاکربرگ آخرین میلیاردری است که می خواهد هوش عمومی مصنوعی ایجاد کند

متا است سازماندهی مجدد تیم‌های هوش مصنوعی آن در حالی که به صفوف رو به رشد شرکت‌هایی می‌پیوندد که سعی در ایجاد هوش مصنوعی عمومی یا AGI دارند. مارک زاکربرگ که به طور فزاینده ای بر تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت متمرکز شده است، گفت که این تغییر به شرکت کمک می کند تا تحقیقات خود را “تسریع” کند و در نهایت، متاورس را بهبود بخشد.

متا در حال حاضر دو تیم دارد که تحقیقات هوش مصنوعی را دنبال می کنند: تیم تحقیقاتی بنیادی هوش مصنوعی (FAIR) که در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد، و تیمی که صرفاً بر تجربیات هوش مصنوعی مولد برای کاربران برنامه های خود متمرکز شده است. زاکربرگ گفت با این تغییر، این شرکت این دو را “به هم نزدیکتر” خواهد کرد زیرا به نظر می رسد هر دو گروه را گسترش دهد. مدیر عامل متا نگفت چه تعداد کارگر ممکن است به تلاش های هوش مصنوعی خود اضافه کند، اما با توجه به اینکه این شرکت از سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۰۰۰۰ شغل از دست داده است، این گسترش قابل توجه است.

که در یک ویدیو زاکربرگ که در Threads ارسال شده است، گفت: این تغییرات “از اهداف بلندمدت ما برای ایجاد هوش عمومی، منبع یابی باز آن به طور مسئولانه و در دسترس قرار دادن و مفید بودن آن برای همه در زندگی روزمره پشتیبانی می کند.” این تغییر همچنین جدیدترین روشی است که زاکربرگ در تلاش است تا متا را به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه هوش مصنوعی در زمینه شلوغی از شرکت‌ها و پروژه‌های پرهیاهوی هوش مصنوعی مولد قرار دهد.

ایجاد AGI، نوعی هوش مصنوعی که اغلب با هوش، برای بسیاری از این شرکت ها، از جمله x.ai، OpenAI و گوگل، به جذابیت خاصی تبدیل شده است. اکنون، زاکربرگ منابع عظیم متا را در تلاش است. زاکربرگ نوشت: «ما در حال ساختن حجم عظیمی از زیرساخت‌ها هستیم. «در پایان سال جاری، اگر پردازنده‌های گرافیکی دیگر را هم در نظر بگیرید، ۳۵۰ هزار دستگاه Nvidia H100 و در کل حدود ۶۰۰ هزار معادل H100s H100 خواهیم داشت».

در همان زمان، زاکربرگ تصریح کرد که هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن متاورس ندارد، زیرا به گفته او از پیشرفت‌های هوش مصنوعی نیز بهره خواهد برد. او نوشت: “دو بخش اصلی بینایی ما – هوش مصنوعی و متاورژن – به هم متصل هستند.”

پیوند فعالیت هوش مصنوعی این شرکت با متاورس، استراتژی جدیدی برای زاکربرگ نیست، که بخش زیادی از رویداد Connect سال گذشته را سپری کرد. هوش مصنوعی مولد با این حال، ممکن است خطری باشد. متاورز زاکربرگ هنوز به طور گسترده ای شناخته نشده است، یا به ویژه محبوب است. اما به نظر می رسد زاکربرگ فکر می کند که ممکن است با بهبود این شرکت عینک های هوشمند و هوش مصنوعی خود تغییر کند آنها را او گفت: «تا پایان دهه، من فکر می‌کنم بسیاری از افراد در طول روز با استفاده از عینک‌های هوشمند مانند آنچه ما با Ray Ban Meta می‌سازیم، مکرراً با هوش مصنوعی صحبت خواهند کرد.»

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/mark-zuckerberg-is-the-latest-billionaire-who-wants-to-create-artificial-general-intelligence-210820789.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/mark-zuckerberg-is-the-latest-billionaire-who-wants-to-create-artificial-general-intelligence-210820789.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *