مارک زاکربرگ ممنوعیت فیلترهای جراحی پلاستیک را با وجود نگرانی تیم ها برای نوجوانان و کودکان مسدود کرد

در تحولی که قرار است دردسرهای زیادی برای مار زاکربرگ متا ایجاد کند، اسناد دادگاه از شکایت اخیر نشان داد که او برنامه متا برای محدود کردن فیلترهای جراحی پلاستیک را وتو کرده است، علیرغم اینکه گفته شده بود این کار به کودکان و نوجوانان آسیب می رساند.

این شکایت که در ابتدا در ماه گذشته تشکیل شد و جزئیات آن در یک نسخه ویرایش نشده توسط راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا توزیع شده بود، حاکی از نگرانی در مورد آسیب احتمالی به سلامت روان دختران ناشی از این فیلترها است.

نسخه ویرایش نشده کت و شلوار مسائل دیگری از جمله تعداد کاربران زیر ۱۳ سال و اینکه آیا متا امنیت پلتفرم های فیس بوک و اینستاگرام خود را نادرست معرفی کرده است، روشن می کند. این شکایت به بررسی فزاینده ای می افزاید که غول های رسانه های اجتماعی در مورد تأثیر آنها بر جوان ترین کاربران خود با آن مواجه هستند.

بر اساس این شکایت، تصمیم زاکربرگ برای وتوی ممنوعیت فیلترهای جراحی پلاستیک زمینه را برای سوء رفتار ادعایی در هسته اصلی شکایت فراهم می کند. علی‌رغم نگرانی‌های مطرح‌شده در بحث‌های داخلی، متا بر تعهد خود برای ایمن نگه‌داشتن نوجوانان آنلاین تاکید کرده و بیش از ۳۰ ابزار را برای حمایت از کاربران جوان و خانواده‌هایشان معرفی کرده است.

راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا، اظهار داشت: “متا می داند که کاری که انجام می دهد برای بچه ها بد است.

در پاسخ، متا از موضع خود دفاع کرد و اظهار داشت که در حالی که فیلترها روی هر پلتفرم اجتماعی بزرگ و دوربین گوشی های هوشمند وجود دارد، این شرکت کسانی را که مستقیماً جراحی زیبایی، تغییر رنگ پوست یا کاهش وزن شدید را تبلیغ می کنند ممنوع می کند.

این شرکت بر تعهد ده ساله خود برای رسیدگی به مسائل ایمنی آنلاین برای نوجوانان تاکید کرد و اعلام کرد که هدف آن ارائه یک تجربه آنلاین امن و مناسب برای سن است.

این دادخواست اصلاح نشده همچنین ادعا می‌کند که اسناد داخلی شرکت نشان می‌دهد که متا اهدافی را برای مدت زمانی که کاربران در پلتفرم صرف می‌کنند، علی‌رغم اظهارات عمومی بر خلاف آن، تعیین کرده است.

علاوه بر این، ایالت‌ها ادعا می‌کنند که این شرکت ایمنی پلتفرم را نادرست معرفی کرده است، زیرا طبق گزارش‌ها، داده‌های داخلی نشان می‌دهد که کاربران آسیب‌های نامتناسبی را به صورت آنلاین تجربه کرده‌اند.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/mark-zuckerberg-blocked-ban-on-plastic-surgery-filters-despite-teams-concerns-for-teenagers-children-13440102.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *