مارک زاکربرگ می گوید که متا ممکن است هرگز به استخدام در مقیاس بزرگ بازگردد زیرا سال کارایی آن “دائمی” می شود.

مارک زاکربرگ می گوید که متا ممکن است هرگز به استخدام در مقیاس بزرگ بازگردد زیرا سال کارایی آن “دائمی” می شود.

مدیرعامل متا مارک زاکربرگ اشاره می کند



متای مارک زاکربرگ اولین سود سهام خود را در انتشار درآمد خود در روز پنجشنبه اعلام کرد.

BRENDAN SMIALOWSKI/Getty Images



  • متا گزارش داد که نتایج مالی افزایش یافته است و سهام را به بالاترین رکورد جدید می رساند.
  • مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا می گوید که قصد بازگشت به عادت های سابق استخدام را ندارد.
  • زاکربرگ گفت: «ما سعی خواهیم کرد آن را نسبتاً حداقل نگه داریم.

ادامه کار، یافتن شغل در متا و حفظ آن دشوار خواهد بود.

مارک زاکربرگبنیانگذار و مدیر عامل متا، سابقاً فیس بوک، روز پنجشنبه در جریان تماس با درآمد سه ماهه چهارم این شرکت گفت که سال ۲۰۲۳سال بهره وریآنقدر برای شرکت موفق بود که یک ساختار عملیاتی “لاغرتر” “بخشی دائمی از نحوه عملکرد ما در آینده خواهد بود.”

از پاییز سال ۲۰۲۲، متا دو دوره را انجام داده است اخراج های دسته جمعیاخراج هزاران کارمند، یا ۲۲ درصد از کل جمعیت آن، در یک چرخش آشکار نسبت به افزایش استخدام در سال های گذشته. سهام آن در روز پنجشنبه به بالاترین حد خود رسید و در معاملات پس از ساعت کاری به بیش از ۴۵۰ دلار در هر سهم رسید.

در حالی که متا گفت که اخراج‌های خود را از سال ۲۰۲۳ “تکمیل” کرده است، زاکربرگ همچنان از ذهنیت کارآمدی جدید خود استفاده می‌کند. در حال حاضر در این سال، این شرکت نقش مدیریتی را حذف کرد در اینستاگرام و قصد دارد انجام کار مشابه برای سایر سازمان‌ها، به کارکنان آسیب‌دیده گفته شود که می‌توانند برای تعداد محدودی از نقش‌های موجود مجدداً درخواست دهند و مصاحبه مجدد کنند – در غیر این صورت، همانطور که Business Insider گزارش داد، از کار اخراج خواهند شد.

زاکربرگ گفت متا همچنین به کاهش تعداد سران و استخدام ادامه خواهد داد. زاکربرگ گفت: علیرغم موفقیت متا در افزایش درآمد، سودآوری و کاهش هزینه‌ها در سال گذشته، برنامه‌های استخدام در آینده در مقایسه با آنچه که در طول تاریخ انجام می‌دادیم، نسبتاً کم است.

متا در سال جاری افراد جدید و برخی نقش‌های جدید را اضافه می‌کند، همانطور که زاکربرگ می‌گوید از طریق «عقب‌گیری استخدام» کار می‌کند، در حالی که بر استخدام کارگرانی با سطح تجربه و تخصص فنی بالاتر تمرکز می‌کند.

زاکربرگ گفت: “من به نوعی انتظار دارم که برای دوره بعدی آینده، حتی پس از سال ۲۰۲۴، فرض عملیاتی من این است که ما نیز سعی کنیم آن را نسبتاً حداقل نگه داریم.” تا زمانی که به نقطه‌ای برسیم که واقعاً از توانایی‌های خود در اجرا غافل شویم، به نوعی می‌خواهم همه چیز را کم‌کم نگه دارم، زیرا فکر می‌کنم از نظر فرهنگی این کار درستی است که باید انجام دهیم.»

زاکربرگ خاطرنشان کرد که بخشی از انگیزه او برای پایین نگه داشتن تعداد سران و هزینه های مربوط به آن، تمایل او به دادن توانایی متا برای گذراندن دوره ای غیرقابل پیش بینی و نوسان در پنج یا ۱۰ سال آینده است.

زاکربرگ می‌گوید: «در کوتاه‌مدت، شاید باعث شود کمی سریع‌تر پیش بروید، اما در درازمدت، نظم و انضباط برای نگه داشتن کارها در سطح ساده‌تر عملاً عملکرد کلی شرکت را بهبود می‌بخشد».

آیا شما یک کارمند متا هستید یا کسی که نکته یا بینشی برای به اشتراک گذاشتن دارد؟ با کالی هایس تماس بگیرید khays@insider.com یا در برنامه پیام رسانی امنعلامت در ۹۴۹-۲۸۰-۰۲۶۷٫ با استفاده از دستگاهی که کار نمی کند تماس بگیرید.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

متا
مارک زاکربرگ
فیس بوک



منبع: https://www.businessinsider.com/meta-earnings-q4-2023-mark-zuckerberg-hiring-2024-2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *