ماسک گفت: موشک بزرگ اسپیس ایکس «شانس مناسبی» برای انجام مداری در پرواز بعدی خود دارد. آخرین بار، استارشیپ سکوی پرتاب را منفجر کرد و در هوا منفجر شد.

تصاویر کنار هم نشان می‌دهند که کشتی ستاره‌ای در 20 آوریل در ابری از دود بلند می‌شود، در کنار تصویری از موشکی که از کنترل خارج می‌شود و قبل از منفجر شدن، شعله‌های آتش می‌فرستد.

دو تصویر از اولین پرتاب کاملاً یکپارچه استارشیپ در آوریل نشان می‌دهد که موشک در حال بلند شدن است و سپس قبل از منفجر شدن از کنترل خارج می‌شود.

SpaceX; جاناتان نیوتن/ واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ. خودی



  • ایلان ماسک گفت که فکر می‌کند استارشیپ در دومین پرواز آزمایشی خود شانس مناسبی برای رسیدن به مدار دارد.
  • اسپیس ایکسموشک بزرگ ‘s در اولین پرواز خود در آوریل پرتاب شد، اما چند دقیقه پس از بلند شدن منفجر شد.
  • این بار، ماسک گفت که موتورهای Starship در حالی روشن می شوند که اساساً هنوز به تقویت کننده خود متصل است.
تبلیغات

تبلیغات

مدیرعامل اسپیس ایکس الون ماسک روز پنجشنبه گفت که وسیله نقلیه استارشیپ این شرکت “شانس مناسبی” برای انجام دومین پرواز آزمایشی خود دارد.

از آخرین پروازش که با یک انفجار به پایان رسیداین شرکت تصمیم گرفته است که “استیجینگ گرم” را به موشک معرفی کند، حرکتی پرخطر زیرا فضاپیما موتورهای آن را روشن می کند زیرا هنوز اساساً به تقویت کننده خود متصل است.

ماسک در جریان یک مصاحبه زنده در کنفرانس سالانه فدراسیون بین المللی فضانوردی در روز پنجشنبه گفت: “البته، این اولین بار است که این کار را انجام می دهیم. و من می توانم بگویم که این خطرناک ترین قسمت پرواز دو است.”

او افزود: “اگر موتورها روشن شوند و کشتی خود را در طول مراحل صحنه منفجر نکند، فکر می کنم ما شانس مناسبی برای رسیدن به مدار داریم.”

تبلیغات

تبلیغات

استارشیپ قدرتمندترین موشک اسپیس ایکس است. برای برنامه های ماسک برای آوردن انسان به مریخ و برنامه های ناسا برای فضانوردان را به ماه بیاورند.

اما هنوز به مدار نرسیده است. اسپیس ایکس تلاش کرد به مدار برسد در حالی که فضاپیمای استارشیپ برای اولین بار در ماه آوریل روی تقویت کننده خود قرار گرفت، اما این موشک بزرگ پس از اینکه دو مرحله چند دقیقه پس از پرواز از هم جدا نشد، منفجر شد.

موشک نیز به طور غیر منتظره دهانه ای را منفجر کرد هنگام بلند شدن از طریق سکوی پرتابش. گزارش شده است که آوار در یکی از شهرهای اطراف باریده است پنج مایل دورتر از سایت پرتاب موشک

ماسک در سپتامبر گفت که تکرار بعدی Starship است “آماده راه اندازی” از نو. این شرکت هنوز تاریخ پرتابی را برای پرواز آزمایشی بعدی اعلام نکرده است، پروازی که باید به مدار زمین برسد یا از آن دوری کند.

تبلیغات

تبلیغات

ماسک روز پنجشنبه گفت: «از نظر فنی، این یک اسکاج زیر مدار است.

از اولین پرواز خود، SpaceX معرفی کرده استبیش از هزار تغییر” ماسک در ژوئن به اشلی ونس، روزنامه‌نگار، به موشک بزرگ گفت. یکی از اینهاست صحنه سازی داغحرکتی که باید به سفینه فضایی انرژی بیشتری بدهد زیرا موتورهایش را روشن می کند در حالی که تقویت کننده آن هنوز آن را به جلو می راند.

در همان مصاحبه در ماه ژوئن، ماسک همچنین به ونس گفت که شانس رسیدن استارشیپ به مدار برای بار دوم “بسیار بیشتر از دفعه قبل” است.

او گفت: «شاید حدود ۶۰ درصد باشد» و افزود: «این بستگی به عملکرد ما در مرحله جدایی دارد.

تبلیغات

تبلیغات

ابی تریپاتی، مدیر سابق ماموریت فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس، قبلاً به Insider گفته بود که ماسک “معمولاً آنقدرها که اکنون به نظر می رسد خوشبین نیست”.

تریپاتی افزود که اگر دو اتفاق بیفتد، این دومین پرواز آزمایشی را موفقیت آمیز می داند.

“یکی، آسیب به تپه پرتاب و زیرساخت های زمینی کم است، و دو، حداقل ۳۲ موتور از ۳۳ موتور روشن هستند.”

او گفت: “اگر این دو چیز را ببینم، برای من مهم نیست که بعد از آن چه اتفاقی می افتد. من این را یک موفقیت بزرگ می دانم.”

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

الون ماسک
اسپیس ایکس
فضا
تبلیغات

نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/musk-starship-will-make-orbit-although-blew-up-first-time-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *