ماشین آینده نگر با سبکی افراطی

ماشین آینده نگر با سبکی افراطی

برادران دنیس و پیتر آدامز در مارکوس، یک تولید کننده خودروهای اسپرت بریتانیایی کار می کردند، زمانی که تصمیم گرفتند برای تحقیق در مورد “افراطی استایل” خودروهای آینده نگرانه بسازند. چیزی که آنها به آن دست یافتند در نهایت در «پرتقال ساعتی» کوبریک قرار گرفت.

M-505 Probe 16 فقط ۳۴ اینچ قد داشت و هیچ دری نداشت. در عوض، سقف شیشه‌ای کشویی را انتخاب کرد که مسافران را ملزم می‌کرد تا داخل آن بپرند و روی صندلی‌های تقریباً کاملاً خوابیده سطلی بنشینند.

در حالی که فضای داخلی شبیه کابین هواپیمای جنگنده جت بود، یک موتور ۱٫۸ لیتری OHV ساده تر، ۱۹۰۰ سی سی JanSpeed ​​تنظیم شده ۴ سیلندر سری B از شرکت موتور بریتانیا (BMC) داشت که به صورت عرضی در پشت راننده نصب شده بود. این خودرو به یک گیربکس ۴ سرعته دستی با سیستم تعلیق مستقل چهار چرخ و ترمزهای دیسکی متصل شده بود.

پروب ۱۶ در نمایشگاه خودروی لندن در سال ۱۹۶۹ به نمایش گذاشته شد و در آنجا برنده “بهترین تمرین استایلینگ” شد. سه مورد ساخته شد، اما تنها دو مورد هنوز وجود دارند (شماره شاسی AB/2 و AB/3). برای مدتی اعتقاد بر این بود که نمونه اولیه آتش گرفت و سوخت (همانطور که ماشین‌های موتور وسط آن دوره انجام می‌دادند) و شاسی‌های AB/3 و AB/4 باقی ماندند.

با این حال، طبق گفته Bonhams (که AB/3 را در یک حراجی در سال ۲۰۲۰ به قیمت ۱۸۴۸۰۰ دلار فروخت)، نمونه اولیه که به ترانه‌سرای جیمی وب فروخته شده است، هنوز وجود دارد، در حالی که AB/4 وجود ندارد. هر چه که باشد، قطعا همینطور است یک خودروی مفهومی که باید ساخته می شد.


منبع: https://www.slashgear.com/1453837/adams-probe-16-futuristic-car-too-extreme/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *