مانیتور جدید گلوکز مداوم دکسکام یک ابزار فناوری سلامت با هدف است

Stelo CGM برای کنترل قند خون به بیماران دیابتی نوع ۲ که نیازی به انسولین ندارند، راه مقرون به صرفه تری ارائه می دهد.

سال به سال، بیشتر فناوری قند خونی که در CES می بینید، دستگاه هایی هستند که ممکن است سالها بیرون نیاید، اگر هرگز. به همین دلیل است که دیدن شرکت دکسکام در نمایشگاه CES 2024 برای صحبت در مورد چیزی ملموس‌تر، شاداب بود: نمایشگر قند مداوم Stelo (CGM)، یک سنسور پوشیدنی که در زمان واقعی سطح قند خون شما را نشان می‌دهد. برخلاف اکثر CGM ها، Stelo به طور خاص طراحی شده است تا یک گزینه مقرون به صرفه برای بیماران دیابتی نوع ۲ باشد که از انسولین استفاده نمی کنند.

برخلاف دیابت نوع ۱ که در آن فرد انسولین کمی تولید می کند یا اصلاً انسولین تولید نمی کند، دیابت نوع ۲ زمانی است که با گذشت زمان، بدن یا انسولین کافی تولید نمی کند یا بدن به انسولین مقاوم می شود. تقریبا ۹۰ تا ۹۵ درصد از همه دیابتی های تشخیص داده شده نوع ۲ دارند. با این حال، اگر آنها به جای تزریق انسولین، سطح گلوکز خود را از طریق داروهای خوراکی کنترل کنند، معمولاً به دستگاه های CGM دسترسی ندارند.

جیک لیچ، مدیر ارشد اجرایی دکسکام، می‌گوید: «روشی که CGMها در ایالات متحده کار می‌کنند این است که اگر انسولین مصرف کنید، پوشش بسیار خوبی است و این حدود یک سوم افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ است. “اما این بخش بزرگ از حدود ۲۵ میلیون نفر وجود دارد که پوشش بیمه ای برای CGM ها ندارند و واقعاً محصولی برای آنها طراحی نشده است.”

به گفته لیچ، Stelo بر اساس پلتفرم موجود دکسکام G7 CGM ساخته شده است و برای هر حسگر حدود ۱۵ روز دوام خواهد آورد. با این حال، به جای سیستمی که حول هشدارهای قند خون پایین متمرکز می شود – که برای کسانی که از انسولین استفاده می کنند بسیار مفید است – برنامه Stelo قصد دارد بینش هایی را در مورد خواندن در زمان واقعی ارائه دهد. به عبارت دیگر، این وسیله ای برای نجات جان انسان ها نیست، بلکه برای بهبود آنها است.

به عنوان مثال، لیچ می‌گوید، امید این است که با استفاده از Stelo، بیماران دیابتی نوع ۲ که قند خون خود را به طور منظم با آزمایش‌های انگشتی چک نمی‌کنند، بتوانند با درک بیشتری از محدوده متوسط ​​متوسط ​​​​گلوکز خون خود و اینکه چه چیزی به نظر می‌رسد، برسند. به انجام دادن با آن داده ها به عنوان مثال، آنها ممکن است یاد بگیرند که جفت کردن برنج سفید با مرغ و سبزیجات در شام منجر به کاهش سنبله نسبت به برنجی که به تنهایی مصرف می شود، می شود. یا اینکه همان غذاهایی که در اوایل شب خورده می شوند منجر به واکنش گلوکز با شدت کمتری می شوند. در حالت ایده‌آل، این به آن‌ها قدرت می‌دهد تا روز به روز بین ویزیت‌های پزشک، انتخاب‌های هوشمندانه‌تری داشته باشند.

Dexcom CGM در پس زمینه مشکی
این دقیقاً Stelo CGM نیست، اما بر اساس پلتفرم G7 دکسکام ساخته خواهد شد.
عکس ویکتوریا سانگ / The Verge

این شبیه به زمین از دیگر استارت آپ های CGM که از این دستگاه ها برای ورزشکاران یا افرادی که به سلامتی هوشیار هستند استفاده می کنند. اما در حالی که لیچ فرصت‌های CGM را برای افراد غیر دیابتی می‌بیند، او می‌گوید دکسکام تصمیم می‌گیرد روی گسترش موارد استفاده برای افراد مبتلا به دیابت متمرکز بماند.

لیچ می گوید: «همه کسانی که CGM دارند و من با آنها صحبت کرده ام، چیزی در مورد رژیم غذایی خود می آموزند که نمی دانستند که غیرمنتظره است. CGM ها ابزارهایی هستند که می توانند به شما در درک مطلب کمک کنند، اما برای اینکه آنها در کمک به افراد موفق باشند، باید به درستی برای آن گروه طراحی شوند.

لیچ یک نکته دارد. پارسال تست کردم Nutrisense CGMو در حالی که من قطعا چیزهایی در مورد خودم یاد گرفتم، دلیلی برای من، غیر دیابتی، وجود نداشت که به پوشیدن یک دوره طولانی مدت ادامه دهم. در همین حال، فناوری گلوکز خون در CES می‌تواند یک مزاحم وحشی و بدون جهت باشد. هنگامی که من در مورد مجوزهای نظارتی، جدول زمانی، اینکه این فناوری دقیقاً به چه کسی کمک می‌کند و چه مشکلاتی را در تلاش برای حل آنها هستند، سؤال می‌کنم، همه پاسخ خوبی ندارند.

نزدیک سوزن در اپلیکاتور Dexcom CGM
این اپلیکاتور Dexcom CGM است. دارای یک سوزن انعطاف پذیر است، و با استفاده از CGM، می توانم تایید کنم که ضرری ندارد.
عکس ویکتوریا سانگ / The Verge

به همین دلیل است که دیدن اینکه Stelo بیانیه ماموریت بسیار واضح تری دارد، هیجان انگیز است. Dexcom یک شرکت تجهیزات پزشکی با تجربه در آوردن این نوع فناوری به بازار و همکاری با FDA است. لیچ به من می گوید که تمرکز بر نرم افزار در چند سال گذشته به Dexcom اجازه می دهد تا به روز رسانی های مکرر را برای پاسخگویی به بازخوردها و نیازهای کاربران انجام دهد. در حال حاضر، دکسکام جی ۶ و جی ۷ با بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن دیجیتالی متصل می شوند و لیچ می گوید این برنامه این است که مطمئن شویم استلو یک اکوسیستم کامل در دسترس دارد.

اما گیلاس در بالا تعهدی به دسترسی است. لیچ قیمت نهایی را به من نداد – تا حدی به این دلیل که محصول هنوز در دسترس نیست، اما همچنین به این دلیل که بیمه نمی‌تواند به طور قطعی بگوید چقدر هزینه دارد. به گفته لیچ، اگر بیمه آنها CGM را پوشش دهد، اکثر مشتریان دکسکام کمتر از ۴۰ دلار می پردازند. بیماران مدیکر ماهیانه حدود ۵۰ دلار می پردازند، در حالی که یک سوم آنقدر خوش شانس هستند که اصلاً هیچ پرداختی ندارند. با این حال، اگر تحت پوشش نیستید، CGM های Dexcom می توانند حدود ۱۷۳ دلار در ماه هزینه داشته باشند. Stelo در نظر گرفته شده است که برای افرادی که مجبور به پرداخت از جیب خود هستند، قیمت رقابتی تری داشته باشد.

Stelo CGM در حال حاضر مراحل ترخیص FDA را طی می کند و برنامه هایی برای عرضه در تابستان امسال دارد. مسلم نیست که بیماران دیابتی نوع ۲ فوراً به CGM به عنوان نوعی درمان روی بیاورند. و در حالی که لیچ می گوید پزشکانی که با او صحبت کرده است طرفدار این فناوری برای بیماران دیابتی نوع ۲ هستند، ما هنوز باید ببینیم که جامعه پزشکی چگونه این را در نظر می گیرد. (برای مثال داده های پوشیدنی، همیشه برای پزشکان مفید نیست.) اما با وجود این، پتانسیل تأثیرگذاری مثبت بر میلیون‌ها نفر از مردمی که از خدمات محروم هستند، یک تلاش نجیب است. این همان روح نوآورانه ای است که می خواهید در CES ببینید.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/11/24034098/dexcom-stelo-cgm-diabetes-health-tech-ces-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *