مایکروسافت، آیا می‌توانیم از قبل آن را ویندوز ۱۱٫۱ بنامیم؟

ویندوز ۱۱٫۱ و به روز رسانی های نقطه ای بسیار منطقی تر از Windows 11 22H2 و Windows 11 2023 Update هستند.

هر بار که یک به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ را می‌بینم، تعجب می‌کنم که چرا نسخه ویندوز ۱۱٫۱ یا ویندوز ۱۱٫۲ منتشر نشده است. در عوض، مایکروسافت در سال‌های اخیر به‌جای روش‌های ساده‌ای مانند انتشار نقطه‌ای، از روش‌های گیج‌کننده برای نام‌گذاری به‌روزرسانی‌های ویندوز استفاده کرده است.

اجازه دهید من را به تصویر بکشم نقطه برای تو:

  • به روز رسانی سالگرد ویندوز ۱۰
  • به روز رسانی سازندگان ویندوز ۱۰
  • به روز رسانی Fall Creators ویندوز ۱۰
  • به روز رسانی اکتبر ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰
  • به روز رسانی می ۲۰۲۱ ویندوز ۱۰
  • ویندوز ۱۱ ۲۲H2
  • به روز رسانی ویندوز ۱۱ ۲۰۲۳

همانطور که می بینید، مایکروسافت به تدریج به یک استراتژی نام گذاری قابل درک تر برای نسخه های ویندوز می رسد، اما هنوز هم به طور مرتب از نام های ۲۲H2 و ۲۳H2 استفاده می کند که برای افراد عادی شبیه اسم رمزهای عجیب و غریب به نظر می رسد. اگر وارد Windows Update شوید، احتمالاً اشاره ای به ۲۳H2 نیز خواهید داشت و حتی صفحه about در ویندوز ۲۳H2 را به عنوان نسخه فعلی ویندوز ۱۱ فهرست می کند.

من کاملاً مطمئن نیستم که این روزها چه چیزی مایکروسافت را از استفاده از نسخه های point برای ویندوز باز می دارد. ویندوز ۸ خودش را پیدا کرد به روز رسانی ویندوز ۸٫۱، اما هرگز نسخه های واقعی مانند Windows 8.1.1 یا Windows 8.1.2 را نداشت. سپس ویندوز ۱۰ با یک آشفتگی گیج کننده از بازاریابی و نام های داخلی همراه شد که اغلب منطقی نیستند.

مایکروسافت از ویندوز 8 رونمایی کرد
حتی ویندوز ۸ هم امتیاز خودش را داشت.
عکس ماریو تاما/گتی ایماژ

چند سال پیش منابع متعددی به من گفتند که مایکروسافت به دنبال نامگذاری به‌روزرسانی‌های خود به نام حیوانات یا افراد است، اما در نهایت به دلایل مختلفی تصمیم به این کار گرفت، به ویژه به این دلیل که مردم می‌توانند کارهای بدی انجام دهند و شما نمی‌خواهید سیستم‌عاملی به نام آن نامگذاری شود. یک آدم بد در عوض، مایکروسافت به نام‌های ماهانه بر روی نسخه‌های منتشر شده روی آورد، و اکنون به نام‌های سالانه بازگشته‌ایم که وقتی فکر می‌کنید ویندوز ۱۱ داشته است، اهمیت چندانی ندارند. چندگانه بزرگ به روز رسانی ها تنها در سال ۲۰۲۳

اپل با موفقیت از نسخه‌های نقطه‌ای برای iOS، iPadOS و watchOS استفاده می‌کند، حتی اگر سرسختانه به نام‌گذاری نسخه‌های macOS بر اساس مکان‌ها پایبند باشد. عیب‌یابی آیفون یکی از اعضای خانواده برای من آسان است و ایده‌ای سریع و واضح از نسخه iOS در حال اجرا آن‌ها به دست می‌آورم. در ویندوز، شماره نسخه ۲۳H2 واقعا چیز زیادی به من نمی گوید، زیرا به روز رسانی های ماهانه وجود دارد که می تواند ویژگی هایی را در بالا اضافه کند. همچنین جستجوی «Windows 11.1» بسیار ساده‌تر از «ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۲۳» یا «ویژگی‌های Windows 23H2 نوامبر» است تا بفهمید چه چیزی اضافه شده است.

منظورم این است که فقط به مایکروسافت نگاه کنید صفحه تاریخچه به روز رسانی خود برای ویندوز ۱۱، پر از ترکیبی از اعداد KB و شماره های ساخت سیستم عامل است. حالا به اپل نگاه کنید لیست به روز رسانی های iOS 17، درک اینکه iOS 17.1.1 جدیدترین است بلافاصله آسان تر است. مایکروسافت بیلدهای ۲۲۶۲۱٫۲۷۱۵ و ۲۲۶۳۱٫۲۷۱۵ را فهرست می‌کند که برای انسان‌های واقعی معنی چندانی ندارند. موفق باشید در مقایسه آن بیلدها با ۲۲۶۲۱٫۲۵۰۶ و ۲۲۶۳۱٫۲۵۰۶ که تنها با فاصله دو هفته منتشر شدند.

لوگوهای ویندوز موبایل
میتونه بدتر باشه

مایکروسافت همچنین سابقه طولانی در گرفتن نام های بازاریابی برای سیستم عامل های ویندوز خود دارد. جارد اسپاتارو، رئیس برنامه‌های کاری و تجاری مدرن در مایکروسافت، درباره نام‌گذاری ویندوز به شوخی گفت اوایل این ماه. اسپاتارو در حالی که در مورد تغییر نام تجاری بینگ چت به Copilot. “کس دیگری ویندوز XP 64-bit Edition برای سیستم های ۶۴-bit Extended را به خاطر می آورد؟” فقط از زبان بیرون می زند.” او به شوخی گفت.

با این حال، ممکن است خیلی بدتر باشد. باور کنید یا نه، مایکروسافت قبلاً محصولی به نام “ویندوز موبایل ۲۰۰۳ برای نسخه تلفن کامپیوتر جیبی” را عرضه می کرد و حتی قبل از اینکه سریع بخش سری را کنار بگذارد، ویندوزفون را به عنوان “ویندوز فون ۷٫۱ سری” عرضه کرد. تاریخچه نامگذاری ویندوز موبایل بود حداقل در ۱۵ سال گسترش یافته است با نام‌های تجاری مختلف، بنابراین ممکن است تا بهتر شدن شرایط، زمان کمی در پیش داشته باشیم.

خوشبختانه با ویندوز ۱۲، یا هر چیزی که مایکروسافت آن را به پایان برساند، ما در نهایت نسخه های امتیازی یا راهی واضح و آسان برای شناسایی آخرین نسخه ویندوز دریافت خواهیم کرد. تا آن زمان، برای کمک به اعضای خانواده خود با لپ تاپ ویندوزی خود در روز شکرگزاری موفق باشید. اوه، و فراموش نکن صاف کردن حرکت را خاموش کنید در تلویزیون خانواده خود در حالی که در آن هستید.


منبع: https://www.theverge.com/2023/11/23/23973670/microsoft-windows-11-point-release-updates-pretty-please-thank-you-love-tom

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *