مایکروسافت از سم آلتمن، گرگ براکمن و همکاران OpenAI آنها برای سرمایه گذاری جدید هوش مصنوعی استفاده می کند.

مایکروسافت از سم آلتمن، گرگ براکمن و همکاران OpenAI آنها برای سرمایه گذاری جدید هوش مصنوعی استفاده می کند.

آیا آماده اید تا آگاهی بیشتری را به برند خود بیاورید؟ در نظر بگیرید که برای تور AI Impact Tour اسپانسر شوید. درباره فرصت ها بیشتر بدانید اینجا.


همانطور که بحران آخر هفته در OpenAI در ادامه یافت استخدام امت شیر مایکروسافت به عنوان مدیرعامل موقت این شرکت، با طناب زدن وارد یک حرکت استراتژیک شد سام آلتمن خروجی و تیمی برای یک گروه تحقیقاتی جدید و پیشرفته هوش مصنوعی داخلی.

در حالی که بخش بزرگی از جزئیات پنهان مانده است، ساتیا نادلا، مدیر عامل غول فناوری، در X تایید کرد که آلتمن، گرگ براکمن و همکارانشان از OpenAI همگی به این سرمایه‌گذاری جدید خواهند پیوست و رهبری خواهند کرد. تصمیم برای آوردن آنها به مایکروسافت پس از خنثی شدن تلاش این شرکت برای بازگرداندن آلتمن به عنوان مدیر عامل OpenAI گرفته شد.

او همچنین خاطرنشان کرد که مایکروسافت به شراکتی که با OpenAI دارد متعهد است و مشتاقانه منتظر “آشنایی” و همکاری با Shear و تیم رهبری جدید در شرکت است. مایکروسافت ۱۳ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است.

کارکنان OpenAI بعد از سم آلتمن کنار می‌روند

پس از پست نادلا، آلتمن و براکمن هر دو به X برد برای تایید تغییر و توجه داشته باشید که ماموریت آنها ادامه دارد. بلافاصله پس از آن، چندین کارمند OpenAI، از جمله میرا موراتیشروع به ارسال “OpenAI بدون افرادش چیزی نیست” در X. موراتی پس از برکناری آلتمن از CTO به سمت مدیر عامل موقت ارتقا یافت، اما بعداً او با آلتمن و حامیانش متحد شد تا او را دوباره به سمت خود بازگرداند.

رویداد VB

تور AI Impact Tour

در تور AI Impact VentureBeat که به شهر نزدیک شما می آید، با جامعه هوش مصنوعی سازمانی ارتباط برقرار کنید!

بیشتر بدانید

در حالی که مشخص نیست که آیا همه این افراد ترک کرده اند و تصمیم گرفته اند به سرمایه گذاری جدید آلتمن نقل مکان کنند، گزارشی از The Information اشاره می کند که ده ها نفر از کارکنان به طور داخلی اعلام کردند که در حال استعفا هستند زمانی که مدیر هیئت مدیره و دانشمند ارشد ایلیا سوتسکور به کارکنان گفت که آلتمن این کار را انجام خواهد داد. برنگردد

در X جداگانه پستنادلا تایید کرد که آلتمن به عنوان مدیر عامل این نهاد جدید هوش مصنوعی را رهبری خواهد کرد. به همراه او و براکمن، دیگر اعضای تایید شده در رهبری اولیه عبارتند از جاکوب پاچوکی، مدیر سابق تحقیقات OpenAI، شیمون سیدور دانشمند پژوهشی سابق و الکساندر مادری، رئیس سابق آمادگی.

حالا چی؟

انتظار می‌رود که خروج‌های پس از آلتمن، OpenAI را متزلزل کند، اما مسیر گسترده‌تر آن را متزلزل نکند. با مایکروسافت به عنوان حامی و شریک خود (اگرچه نسبتاً ناامید کننده) انتظار می رود که این شرکت به کار خود در راستای AGI ادامه دهد.

همچنین انتظار می‌رود استعفای دسته جمعی به بسیاری از رقبای OpenAI استعدادهای تازه‌ای برای شکار غیرقانونی بدهد. به عنوان مثال، سرمایه گذاری ایلان ماسک با هوش مصنوعی xAI اخیراً انجام شده است حفاری در تمام این شکست و به اشتراک گذاری پست هایی که برای نقش های مختلف استخدام می کند.

مایکروسافت، از سوی خود، ممکن است به نتیجه ای که در ابتدا می خواست نرسیده باشد – با بازگشت آلتمن به عنوان مدیر عامل، این شرکت هنوز در صندلی رانندگی است. این شرکت به کاری که با OpenAI انجام داده است ادامه می دهد و به سمت راه اندازی ویژگی های برنامه ریزی شده برای محصولات و شرکای خود حرکت می کند و در عین حال از یک تیم تحقیقاتی کاملاً جدید هوش مصنوعی تحت چتر خود حمایت می کند. این به غول فناوری دسترسی آسان تری به قدرت هوش مصنوعی برای محصولاتش از جمله ویندوز و تیم ها می دهد.

نادلا در پست خود خاطرنشان کرد: “ما مشتاقانه منتظر حرکت سریع هستیم تا منابع مورد نیاز برای موفقیت آنها را فراهم کنیم.” این استراتژی برای پایان دادن به هرج و مرج با در دست گرفتن پویا دو بازیکن هوش مصنوعی به طور گسترده وجود دارد استقبال مینماید توسط جامعه فناوری

گفته می‌شود، با رفتن آلتمن و رهبری جدید در راس آن، باید دید که OpenAI چگونه در فضا تثبیت می‌شود. مهمتر از آن این است که مشتریانی که از محصولات آن استفاده می کنند در روزهای آینده چقدر مطمئن خواهند بود.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/microsoft-ropes-in-sam-altman-greg-brockman-and-their-openai-colleagues-for-new-ai-venture/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *