مایکروسافت انحصاری های اصلی ایکس باکس استارفیلد، ایندیانا جونز را برای پلی استیشن ۵ گزارش می کند

کنسول‌های انحصاری اصلی ایکس‌باکس مانند Bethesda’s Starfield و آینده Indiana Jones and the Great Circle برای عرضه در پلی‌استیشن ۵ سونی در نظر گرفته شده‌اند، که بخشی از یک تغییر بزرگ در استراتژی مایکروسافت است.

گزارش های قبلی پیشنهاد شده است ایکس باکس از امسال تعداد انگشت شماری از عناوین کوچکتر از جمله Hi-Fi Rush را به پلی استیشن خواهد آورد – چیزی که Eurogamer می‌دانست که درست است و هم‌اکنون درست است ظاهرا توسط فایل های درون بازی آن تایید شده است. اما این ایده که مایکروسافت نیز – در مقطعی – انحصاری را برای برخی از بزرگترین بازی های خود کاهش می دهد، نشان دهنده تغییر سیاست بسیار بزرگتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت، است.

مجموعه‌ای از گزارش‌ها شب گذشته منتشر شد که نشان می‌دهد برنامه‌های پلی‌استیشن مایکروسافت اکنون شامل استارفیلد – نسخه نهایی ایکس باکس برای سال ۲۰۲۳ است، البته موردی که تا حدودی با استقبال متفاوتی مواجه شد – و احتمالاً ایندیانا جونز – بزرگترین نسخه این شرکت در حال حاضر در تقویم برای سال ۲۰۲۴٫

آیا کوجیما ناجی وضعیت پلی استیشن بود؟در یوتیوب تماشا کنید

XboxEra اولین بار بود که گزارش داد که Starfield در سال جاری پس از دریافت گسترش Shattered Space که قبلاً اعلام شده بود، روی PS5 عرضه خواهد شد. خودی های قابل اعتماد NateTheHate و راندالتور۱۹ گزارش را تایید کرد. Eurogamer برای اظهار نظر با مایکروسافت تماس گرفته است.

آستانه به طور جداگانه گزارش شده است که نسخه PS5 ایندیانا جونز نیز در نظر گرفته شده است، با انحصار کوتاه تنها چند ماه برای Xbox و PC.

پتانسیل چنین تغییر عظیمی توسط مایکروسافت در نحوه برخورد آن با کنسول های انحصاری ایکس باکس، ناگزیر سوالاتی را در مورد اینکه چگونه این شرکت جایگاه خود را در این صنعت در آینده می بیند – به عنوان دارنده پلتفرم با خدمات اشتراک، شخص اول یا سازنده بازی های شخص ثالث

تغییر گزارش شده به شرح زیر است تصمیم مایکروسافت در ماه گذشته مبنی بر اخراج ۱۹۰۰ نفر در Xbox و Activision Blizzard پس از خرید ۶۸٫۷ میلیارد دلاری گران قیمت دومی، در تلاش برای همسویی “بر اساس یک استراتژی و یک برنامه اجرایی با ساختار هزینه پایدار”.

آیا ساختار هزینه پایدارتر برای مایکروسافت می‌تواند به راه‌اندازی انحصاری‌های انحصاری ایکس‌باکس با بودجه بالا در پلی‌استیشن نیز اشاره داشته باشد تا پول بیشتری از فروش در آنجا بازگرداند؟

گزارش XboxEra ادعا می‌کند که «بر اساس گزارش‌ها، رهبری ارشد مایکروسافت در مورد مزایا و معایب مختلف عرضه بیشتر نرم‌افزار انحصاری خود در جای دیگر بحث کرده‌اند، و در داخل، همه لزوماً از این تصمیم راضی نیستند، اما درو کردن پول بالقوه‌ای که روی میز باقی مانده است، با عدم به دست آوردن آن است. انتشار در جای دیگر مسلماً برنده شده است.”

گزارش های مختلف حاکی از آن است که مایکروسافت قرار است استراتژی خود را برای عرضه بازی های بیشتری در پلی استیشن در اواخر این ماه به صورت عمومی اعلام کند.


منبع: https://www.eurogamer.net/microsoft-mulls-major-xbox-exclusives-starfield-indiana-jones-for-playstation-5-reports?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *