مایکروسافت با بازگشت سم آلتمن به عنوان مدیرعامل به هیئت مدیره OpenAI می‌پیوندد

دنبال سم آلتمن ترن هوایی یک بازگشت به عنوان مدیر عامل OpenAI، شرکت اعلام کرد که اکنون مایکروسافت را به عنوان ناظر بدون رأی در هیئت مدیره خود قرار خواهد داد. این سوال باقی می ماند که چرا این شرکت؟ بزرگترین سرمایه گذار در وهله اول در هیئت مدیره آن نبود، اما به نظر می رسد حداقل در حال حاضر تا حدودی به این موضوع پرداخته شده است. آلتمن توسط یکی از بنیانگذاران گرگ براکمن که نقش خود را به عنوان رئیس جمهور از سر می گیرد، در حالی که میرا موراتی، که برای مدت کوتاهی به عنوان مدیر عامل موقت در سراسر دوره خدمت کرده است، ملحق می شود. نمایشبه نقش خود به عنوان CTO بازخواهد گشت.

این اطلاعیه همچنین هیئت مدیره جدیدی متشکل از برت تیلور (رئیس) مدیر عامل سابق Salesforce، لری سامرز وزیر خزانه داری سابق کلینتون، و عضو اصلی آدام دآنجلو، که همچنین بنیانگذار و مدیرعامل Quora است، تایید می کند. پیش از این شایعه شده بود که خروج آلتمن تا حدی تحت تأثیر تضاد منافع ظاهری D’Angelo بوده است، زیرا OpenAI در حال توسعه یک رقیب بالقوه برای سرویس Quora’s Poe بود – دومی ChatGPT و GPT-4 OpenAI را به همراه چندین مدل هوش مصنوعی تولید کننده متن دیگر ارائه می دهد. .

حضور D’Angelo در هیئت مدیره جدید OpenAI برای برخی غافلگیرکننده بود و آلتمن برای صحبت با فیل در اتاق به X رفت. "Quora یکی از مشتریان بزرگ OpenAI است و ما دریافتیم که نمایندگی مشتری در هیئت مدیره ما مفید است." مدیر اجرایی اضافه کرد که D’Angelo "همیشه در مورد درگیری احتمالی و انجام هر کاری که لازم بود، بسیار واضح بوده است،" از جمله پیشنهاد ترک هیئت در صورت لزوم. او در مورد اینکه چرا هیئت مدیره اصلی می خواست آلتمن را کنار بگذارد، گفت "واضح است که بین من و اعضای هیئت مدیره سوء تفاهم های واقعی وجود داشته است."

ایلیا سوتسکور، یکی از بنیانگذاران و دانشمند ارشد OpenAI یکی از اعضای سابق هیئت مدیره بود که ظاهراً هدایت آلتمن را بر عهده داشت. مدیر اجرایی بعدا آشکارا اعتراف کرد که او "من عمیقاً از مشارکت خود در اقدامات هیئت مدیره متاسفم" (با ایلان ماسک التماس برای توجه در تاپیک خود)، و از آن زمان حمایت خود را از بازگشت آلتمن به عنوان مدیرعامل ابراز کرده بود. آلتمن در پیام سرگشاده خود می گوید "من هیچ بدخواهی نسبت به او ندارم،" و اینکه تیم او در حال یافتن راهی است که به Sutskever اجازه دهد کار خود را در OpenAI ادامه دهد.

در همان اطلاعیه رسمی، رئیس جدید OpenAI، تیلور، اطمینان داد که این شرکت این کار را خواهد کرد "تقویت ساختار حکومتی،" و کنار هم گذاشتن "یک کمیته مستقل از هیئت مدیره برای نظارت بر بررسی رویدادهای اخیر،" به خاطر ثبات سازمان

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/microsoft-joins-openai-board-as-sam-altman-returns-as-ceo-023844090.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/microsoft-joins-openai-board-as-sam-altman-returns-as-ceo-023844090.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *