مایکروسافت با تحقیقات FTC به دلیل ارتباط با OpenAI، گوگل، آمازون نیز مورد بررسی قرار می گیرد

آلفابت، آمازون و مایکروسافت در رابطه با سرمایه‌گذاری و مشارکت با استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی Anthropic و OpenAI از سوی کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این تحقیق بخشی از یک مطالعه گسترده تر در مورد چگونگی تأثیر هوش مصنوعی بر رقابت در صنعت فناوری است.

FTC، یک آژانس ضد انحصار و حمایت از مصرف کننده، احضاریه هایی را برای جمع آوری اطلاعات با تمرکز بر بیش از ۱۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط مایکروسافت، آمازون و گوگل آلفابت صادر کرد.

این سرمایه گذاری ها اتحاد بین ارائه دهندگان خدمات ابری بزرگ و توسعه دهندگان پیشرو نرم افزار هوش مصنوعی را مستحکم کرد. این آژانس به ویژه در مورد وابستگی استارت‌آپ‌های امیدوارکننده هوش مصنوعی به شرکت‌های فناوری تاسیس شده برای تامین مالی و زیرساخت نگران است.

لینا خان، رئیس FTC در یک کارگاه عمومی تاکید کرد که آژانس به دقت صنعت را زیر نظر دارد و هشدار داد که ادعاهای نوآوری نباید به عنوان پوششی برای تخلفات قانونی مورد استفاده قرار گیرد. او تاکید کرد: “هیچ استثنایی هوش مصنوعی از قوانین مربوط به کتاب ها وجود ندارد.”

در حالی که گوگل تصریح کرد که حقوق انحصاری فناوری Anthropic را ندارد، مایکروسافت از همکاری خود با OpenAI دفاع کرد و سهم خود را در ترویج رقابت و تسریع نوآوری برجسته کرد.

این تحقیق در زمانی انجام می‌شود که غول‌های فناوری نقش مهمی در حمایت از استارت‌آپ‌های چابک هوش مصنوعی برای تضمین موقعیت در بخش رو به رشد ایفا می‌کنند.

مایکروسافت اخیراً محصولات خود را پیرامون ابزارهای هوش مصنوعی مجهز به فناوری OpenAI اصلاح کرده است، در حالی که گوگل قصد دارد مدل زبان قدرتمند خود، Gemini را در ابزار جستجوی آزمایشی خود ادغام کند.

سرمایه گذاری بیش از ۱۳ میلیارد دلاری مایکروسافت در OpenAI قبلاً باعث بررسی های ضد تراست در بریتانیا و اتحادیه اروپا شده است. به طور مشابه، گوگل متعهد به حمایت ۲ میلیارد دلاری از Anthropic شد و آمازون نیز موافقت کرد تا ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

Anthropic که در سال ۲۰۲۱ توسط کارمندان سابق OpenAI تأسیس شد، تفاوت هایی را در جهت کسب و کار مشاهده کرد که منجر به خروج آنها از OpenAI شد.

ربکا کلی اسلاتر، یک دموکرات در FTC، از غول های فناوری به دلیل ساختاردهی معاملات برای اجتناب از قوانین ادغام ایالات متحده انتقاد کرد و در مورد ادغام احتمالی بازار ابراز نگرانی کرد.

FTC با استفاده از اختیارات ۶(b) خود این تحقیق را انجام می دهد و به آن اجازه می دهد برای مطالعات بازار احضاریه صادر کند. انتظار می رود آژانس گزارشی در مورد یافته های خود منتشر کند، اگرچه این روند ممکن است سال ها طول بکشد. اطلاعات جمع آوری شده می تواند به طور بالقوه منجر به تحقیقات رسمی یا حمایت از تحقیقات موجود شود. تابستان گذشته، FTC تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا OpenAI با ربات هوش مصنوعی گفتگوی ChatGPT خود قوانین حمایت از مصرف کننده را نقض کرده است، آغاز کرد.

هم FTC و هم وزارت دادگستری در صلاحیت تحقیقات ضد انحصار سهیم هستند و در داخل بحث می‌کنند که باید تحقیقات مرتبط با هوش مصنوعی را هدایت کند.

کمیسیون اروپا همچنین در حال بررسی توافق‌های بین بازیگران بازار دیجیتال و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی است، در حالی که سازمان رقابت و بازار بریتانیا در ماه دسامبر تحقیقاتی را در مورد مشارکت مایکروسافت و OpenAI اعلام کرد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/microsoft-faces-ftc-investigation-for-its-relation-with-openai-google-amazon-to-be-investigated-too-13657642.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *