مایکروسافت با وادار کردن نظرسنجی در مورد کسانی که سعی در بستن برنامه OneDrive دارند، راه جدیدی برای آزار کاربران پیدا کرده است

اوه… به نظر می رسد که مایکروسافت دوباره این کار را انجام داده است… و منظور من از “آن” است که نظرسنجی دیگری را در مورد کاربرانی که سعی در بسته شدن دارند اضافه کرده است. یک درایو. درست خواندید – صرف تلاش برای بستن OneDrive در ویندوز ۱۱، یک پنجره نظرسنجی ظاهر می شود و از شما می پرسد که چرا حتی به انجام چنین کاری فکر می کنید.

پنجره پاپ آپ می گوید:

«از OneDrive خارج شوید؟

اگر OneDrive را ببندید، فایل‌های موجود در پوشه OneDrive شما در فضای ابری همگام‌سازی یا پشتیبان‌گیری نمی‌شوند، بنابراین تغییرات خود را در دستگاه‌ها مشاهده نخواهید کرد. “

سپس یک کادر کشویی با عنوان دریافت می کنید دلیلی را برای خروج از OneDrive انتخاب کنید.

همچنین دو گزینه وجود دارد: لغو کنید (و برای خارج شدن از فرآیند خاتمه، از این رو به اجرای OneDrive ادامه دهید)، یا از OneDrive خارج شوید که تا زمانی که دلیلی را انتخاب نکنید خاکستری می شود. مایکروسافت قبل از اینکه به شما اجازه خروج از برنامه را بدهد، اصرار دارد که توضیح دهید.

در اینجا دلایل احتمالی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید:

  • من نمی خواهم OneDrive همیشه در حال اجرا باشد
  • من نمی دانم OneDrive چیست
  • من از OneDrive استفاده نمی کنم
  • من سعی می کنم مشکل OneDrive را برطرف کنم
  • من سعی می کنم سرعت کامپیوترم را افزایش دهم
  • من اعلان های زیادی دریافت می کنم
  • دیگر

اگر واقعاً قصد خروج از OneDrive را دارید، باید یکی از این موارد را انتخاب کنید. به اندازه کافی عجیب “چون من می خواهم.” این چه نوع سوالی است؟ یک گزینه نیست یا ممکن است فقط به دنبال آن باشید یک سرویس ذخیره سازی ابری متفاوت به طور کلی.

مایکروسافت با وادار کردن نظرسنجی در مورد کسانی که سعی در بستن برنامه OneDrive دارند، راه جدیدی برای آزار کاربران پیدا کرده است

(اعتبار تصویر: گتی ایماژ)

تلاش برای درک تصمیمات مایکروسافت

اولین بار توسط Neowin مشاهده شداین کادر محاوره‌ای هر بار که سعی می‌کنید از OneDrive از نوار وظیفه خود خارج شوید ظاهر می‌شود.

در حالی که این توسعه گیج کننده است، تفاوت زیادی با آزاردهنده بودن بستن OneDrive قبل از این به روز رسانی ندارد. عمل به عنوان گزینه گیج کننده پنهان شد توقف همگام سازی در منویی که با کلیک راست بر روی OneDrive در نوار وظیفه ظاهر می شود.

مایکروسافت OneDrive را به‌عنوان مکان مرکزی پیش‌فرض جدید برای مدیریت فایل، جذب کرده و کتابخانه‌های اسناد و تصاویر را جذب کرده و آنها را با فضای ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت در ویندوز ۱۱ همگام‌سازی می‌کند. اگر هنوز OneDrive را راه‌اندازی نکرده‌اید و این همگام‌سازی انجام نشده است. به‌طور پیش‌فرض، به دلایلی، مایکروسافت همچنان به شما یادآوری می‌کند که این کار را در زمانی که از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنید، انجام دهید. برای مثال، زمانی که می‌خواهید تصویر زمینه دسکتاپ خود را تغییر دهید، یکی از این اعلان ظاهر می‌شود.

Tsk tsk، مایکروسافت. نمی دانم چرا فکر می کنید این ایده خوبی بود. به نظر می رسد میزان بازخوردی که مایکروسافت در مورد این موضوع جمع آوری می کند، ارزش اراده بد کاربران را ندارد که با هر توسعه مانند این افزایش می یابد. همین چند وقت پیش در موردش نوشتیم چگونه مایکروسافت دائماً از کاربرانی که از Edge برای دانلود Chrome استفاده می کردند نظرسنجی می کرد، خواستار دانستن اینکه چرا آنها تغییر را انجام می دهند. یک پنجره نوار کناری به معنای واقعی کلمه یک نظرسنجی را درست در صفحه دانلود کروم نمایش می دهد.

اکنون، باید تصمیم خود را برای بستن OneDrive توجیه کنید، در غیر این صورت اجازه توقف موقت آن را نخواهید داشت.

تام وارن از The Verge اگر می خواهید این حماقت را به طور کلی دور بزنید یک نکته عالی دارد – می توانید باز کنید Task Manager، به دنبال Microsoft OneDrive بگردید (یا جستجو کنید)، و با پایان دادن به کار، اجرای آن را متوقف کنید. این کمی خسته کننده است، اما به شما اجازه می دهد تا از تفتیش عقاید مایکروسافت عبور کنید. وارن به شوخی می‌گوید که ممکن است ببینیم مایکروسافت یک نظرسنجی پیشاپیش از ما در تلاش برای خاموش کردن دستگاه‌های ویندوزی‌مان گذاشته است و می‌پرسد چرا حتی می‌خواهید رایانه‌تان را خاموش کنید. با هر داستانی از این دست، تصور چنین شوخی آسان تر می شود.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/software/microsoft-finds-a-new-way-to-annoy-users-by-forcing-survey-on-users-who-attempt-to-close-onedrive-app

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *