مایکروسافت برای اضافه کردن کلید هوش مصنوعی به صفحه کلید در رایانه ها، برای فراخوانی دستیاران هوش مصنوعی مانند Copilot استفاده خواهد شد.

مایکروسافت از به روز رسانی قابل توجهی برای کیبورد ویندوز خود رونمایی کرده است و یک “کلید Copilot” جدید را معرفی کرده است که به کاربران امکان دسترسی سریع به سرویس Copilot این غول فناوری را می دهد. این اولین تغییر در دستگاه در تقریباً سی سال گذشته است که نشان دهنده تعهد مایکروسافت به ادغام هوش مصنوعی (AI) در محصولاتش است.

این اعلامیه که روز پنجشنبه اعلام شد، بخشی از ابتکار عمل گسترده‌تر مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در فناوری هوش مصنوعی است. اضافه شدن کلید Copilot منعکس کننده برنامه های جاه طلبانه این شرکت برای رایانه های شخصی (PC) مجهز به هوش مصنوعی است. این ماشین‌های پیشرفته به تراشه‌های پیشرفته‌ای مجهز هستند که می‌توانند مدل‌های زبان بزرگ و برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی را به‌جای تکیه بر رایانش ابری، مستقیماً روی دستگاه اجرا کنند.

تحلیلگران صنعت پیش‌بینی می‌کنند که معرفی رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی می‌تواند بازار رایانه‌های شخصی را احیا کند، به ویژه پس از کاهش پس از همه‌گیری. شرکت تحقیقاتی Canalys پیش‌بینی می‌کند که استفاده از رایانه‌های شخصی با قابلیت هوش مصنوعی از سال ۲۰۲۵ به بعد تسریع شود.

به گفته مایکروسافت، کلید Copilot برای اولین بار روی رایانه های شخصی ویندوز ۱۱ جدید منتخب و در طول نمایشگاه تجاری فناوری CES در لاس وگاس در اواخر این ماه به نمایش درخواهد آمد. این شرکت تأیید کرده است که این کلید پس از فوریه امسال در دسترس خواهد بود، از جمله در دستگاه‌های سرفیس آینده.

Copilot که در نوامبر معرفی شد، یک سرویس همه کاره است که قادر به انجام وظایف مختلف مانند خلاصه سازی متن و تسهیل جلسات مجازی است. به طور یکپارچه با برنامه های کاربردی وب و بهره وری مایکروسافت ادغام می شود و عملکردهای تقویت شده با هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/microsoft-to-add-ai-key-to-keyboards-in-computers-will-be-used-to-call-up-ai-assistants-like-copilot-13578712.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *