مایکروسافت برای مدت کوتاهی کارمندان را از استفاده از ChatGPT به دلیل نگرانی های امنیتی مسدود کرد

مایکروسافت به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی و اطلاعاتی، کارمندان خود را موقتاً از استفاده از ChatGPT منع کرد. CNBC. این شرکت این قانون را در یک وب سایت داخلی اعلام کرد و حتی دستگاه های شرکتی را از دسترسی به ربات چت هوش مصنوعی مسدود کرد. در حالی که چندین فن شرکت ها داشته است ممنوع است استفاده داخلی از ChatGPT در گذشته، یا حداقل دلسرد شده بود.

در ژانویه، مایکروسافت متعهد شد ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند در توسعه‌دهنده ChatGPT طی چند سال آینده پس از سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری به شرکت در گذشته. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که برای محصولات خود عرضه کرد، مانند چت بات بینگ، همچنین از مدل زبان بزرگ OpenAI استفاده کنید. اما ظاهرا مایکروسافت در یادداشت خود گفته است که “[w]در حالی که درست است که [the company] روی OpenAI سرمایه گذاری کرده است، و ChatGPT دارای محافظ های داخلی برای جلوگیری از استفاده نادرست است، با این وجود این وب سایت یک سرویس خارجی شخص ثالث است.” این وب سایت به کارکنان خود توصیه کرد “احتیاط کنند” و اضافه کرد که به سایر خدمات خارجی، از جمله تولید کننده تصویر هوش مصنوعی Midjourney.

ممنوعیت مایکروسافت ChatGPT غیرمنتظره بود، اما همچنین سریع بود. CNBC می گوید پس از انتشار داستان خود، مایکروسافت به سرعت دسترسی به چت بات را بازیابی کرد. همچنین گزارش شده است که این زبان را در مشاوره خود حذف کرده و گفته است که برنامه چت و نرم افزار طراحی Canva را مسدود می کند. یکی از سخنگویان شرکت به این سازمان خبری گفت که این ممنوعیت علیرغم ذکر صریح ChatGPT اشتباه بوده است و مایکروسافت به محض اینکه متوجه اشتباه خود شد، دسترسی به آن را بازگرداند. یکی از سخنگویان گفت: “ما در حال آزمایش سیستم های کنترل نقطه پایانی برای LLM ها بودیم و به طور ناخواسته آنها را برای همه کارمندان روشن کردیم.” آن‌ها افزودند: همانطور که قبلاً گفته‌ایم، ما کارمندان و مشتریان را تشویق می‌کنیم از خدماتی مانند Bing Chat Enterprise و ChatGPT Enterprise استفاده کنند که با سطوح بالاتری از حریم خصوصی و حفاظت از امنیت همراه است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/microsoft-briefly-blocked-employees-from-using-chatgpt-over-security-concerns-080403177.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/microsoft-briefly-blocked-employees-from-using-chatgpt-over-security-concerns-080403177.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *