مایکروسافت: چهار بازی انحصاری Xbox برای PS5 و Nintendo Switch می آیند

مایکروسافت تنها با چهار بازی شروع به کار کرده است، اما ممکن است در آینده تعداد بیشتری از این بازی‌ها وجود داشته باشد.

رسمی است: مایکروسافت برخی از بازی های انحصاری Xbox را به PS5 و Nintendo Switch می آورد. این بخشی از یک تغییر استراتژی گسترده تر در تجارت بازی مایکروسافت برای رشد بازی ها فراتر از کنسول های ایکس باکس این شرکت است.

فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ در پادکست رسمی ایکس باکس می گوید: «ما تصمیم گرفته ایم که چهار بازی را به کنسول های دیگر ببریم. به طور عجیبی، مایکروسافت از نام بردن این چهار عنوان خودداری می‌کند، اما این شرکت می‌گوید که دو عنوان بازی‌های جامعه محور و دو عنوان دیگر کوچک‌تر هستند.

منابع آشنا با برنامه های مایکروسافت به من می گویند که دو عنوان اول خواهند بود Hi-Fi Rush و توبهبه دنبال دریای دزد و استوار. اسپنسر ادعا می‌کند که تغییری در شرکتی که انحصاری‌های Xbox را انجام می‌دهد، ایجاد نشده است، اما در عین حال، او همچنین فکر می‌کند در دهه آینده کنسول‌های انحصاری کمتری در سراسر صنعت وجود خواهد داشت.

Sea of ​​Thieves بخشی از چهار بازی ایکس باکس است که برای پلتفرم های رقیب عرضه می شود.
Sea of ​​Thieves بخشی از چهار بازی ایکس باکس است که برای پلتفرم های رقیب عرضه می شود.
تصویر: کمیاب

اسپنسر در پادکست ایکس‌باکس می‌گوید: «من یک باور اساسی دارم که طی پنج یا ده سال آینده بازی‌های انحصاری، بازی‌هایی که مختص یک قطعه سخت‌افزار هستند، بخش کوچک‌تر و کوچک‌تری از صنعت بازی خواهند بود.

مایکروسافت این حرکت را فقط به عنوان چهار بازی که این شرکت می تواند از آنها بیاموزد، در نظر گرفته است و در صورت تمایل، آب را آزمایش می کند. اما شایعات حاکی از آن است که جاه طلبی های مایکروسافت برای بازی های چند پلتفرمی بسیار عمیق تر است. استارفیلد شایعه شده بود برای PS5، و من اوایل این ماه گزارش دادم که مایکروسافت بوده است در نظر گرفتن راه اندازی ایندیانا جونز در PS5 ماه ها پس از عرضه ایکس باکس.

اسپنسر این را تایید می کند استارفیلد و ایندیانا جونز بخشی از چهار بازی اول نیستند، اما او احتمال ورود این عناوین به PS5 را در آینده رد نمی کند. اسپنسر در مصاحبه ای می گوید: “من فکر نمی کنم که ما به عنوان یک صنعت هرگز نباید بازی را به پلتفرم دیگری رد کنیم.” آستانه. ما روی این چهار بازی تمرکز کرده‌ایم و از تجربه‌مان درس می‌گیریم. ما کاری نداریم، روی فرنچایزهای دیگر. اما برای اینکه کسی بایستد و بگوید چیزی هرگز اتفاق نمی‌افتد، فکر می‌کنم ایجاد اطمینان بیشتر است. در دنیای بازی که در آن شما واقعاً می خواهید به خواسته های مشتریان و آنچه بازیکنان و سازندگان ما به دنبال آن هستند پاسخ دهید.”

بنابراین، قرار نیست هر بازی ایکس باکس به طور ناگهانی روی کنسول های رقیب ظاهر شود، اما مایکروسافت به وضوح پتانسیل بیشتری را در آینده در نظر گرفته است. از اسپنسر پرسیدم که آیا بازی های چند پلتفرمی بیشتری وجود خواهد داشت، به خصوص اگر این چهار بازی موفق باشند:

بله، اما ما هنوز آن را ندیده ایم. وقتی به مجموعه بازی‌های Activision Blizzard و Bethesda فکر می‌کنید، واضح است که امروز یکی از بزرگترین ناشران پلی‌استیشن و نینتندو هستیم. بنابراین ما می دانیم که ارسال بازی ها در استیم، پلی استیشن، نینتندو و ایکس باکس به چه معناست.

اینها بازی هایی هستند که در ابتدا روی Xbox عرضه شدند. آنها بازی‌هایی با برند Xbox بودند و ما می‌خواهیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، زیرا رفتن و انجام کار توسعه برای آوردن آنها به پلتفرم‌های جدید کار واقعی است. ما می خواهیم مطمئن شویم که بازگشت منطقی است. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مخاطبانی که در آنجا هستند اشتهایی دارند، شاید هم نداشته باشند.

من می‌دانم که مایکروسافت قبلاً نیز ایده ارائه آن را بررسی کرده است چرخ دنده های جنگ، شبیه ساز پرواز مایکروسافتو حتی بعدی عذاب بازی برای پلتفرم های رقیب تصمیمات نهایی در مورد این بازی های دیگر گرفته نشده است، اما مطمئناً بیش از چهار بازی وجود دارد. همانطور که این استراتژی تکامل می یابد، واضح است که تصمیمات جالبی در مورد آینده بازی های ایکس باکس و انحصار آن گرفته خواهد شد.

بنابراین، چرا مایکروسافت نیاز به راه اندازی انحصاری های ایکس باکس روی پلتفرم های رقیب دارد؟ این شرکت در مورد نیاز به تکامل ایکس باکس صحبت می کند تا “برای تضمین موفقیت بلندمدت هم برای ایکس باکس و هم برای صنعت به طور کلی.” کسب و کار بازی مایکروسافت فقط بزرگتر از ویندوز شد بخش به لطف خرید اکتیویژن بلیزارد، بنابراین مشکلی ندارد. با این حال، کسب و کار ایکس باکس در کل هنوز باید بزرگتر شود. فروش کنسول Xbox Series S و X مایکروسافت از PlayStation 5 و Spencer سونی عقب افتاده است. قبلاً اعتراف کرده بود که اشتراک Xbox Game Pass آن کاهش یافته است. پس درآمد محتوا می تواند منبع خوبی برای رشد باشد.

مایکروسافت اکنون از فرصت استفاده می‌کند تا بازی‌های خود را در جای دیگری، یا همانگونه که شرکت در داخل به آن اشاره می‌کند، «Xbox Everywhere» قرار دهد. اسپنسر می گوید: «ما به دلایل خاصی این تصمیمات را می گیریم. ما هر تصمیمی را با در نظر گرفتن سلامت درازمدت ایکس باکس می‌گیریم، که به معنای یک پلتفرم رو به رشد، اجرای بازی‌های ما، ساختن بهترین پلتفرم برای سازندگان، دسترسی به هر تعداد بازیکنی که می‌توانیم است. ما همیشه به دنبال یادگیری به عنوان یک بازیکن هستیم. تیم رهبری و رشد، و ما فکر می‌کنیم که این یک نقطه زمانی جالب برای ما است تا از امکاناتی که برخی از پلتفرم‌های دیگر در حال حاضر دارند برای کمک به رشد امتیازات خود استفاده کنیم.”

واکنش طرفداران ایکس باکس مراحل بعدی مایکروسافت را اطلاع رسانی خواهد کرد. اسپنسر که همیشه به فروش کنسول های ایکس باکس کمک می کند، نمی گوید: «من همیشه بازخورد سرسخت ترین طرفدارانمان را بسیار جدی می گیرم. “ما امروز می دانیم که وقتی مردم در حال بازی هستند، علاقه آنها به پلتفرمشان به همان اندازه که یک بازی انحصاری دیگر است به دوستانشان و کتابخانه بازی هایشان مربوط می شود. من می دانم که این دنیای ساختگی وجود دارد که مردم فکر می کنند یک نوع بازی انحصاری است. فروش یک پلتفرم را آغاز می کند، اما صنعت امروز واقعاً به این شکل کار نمی کند.”

طرفداران همچنین نگران آینده سخت‌افزار ایکس‌باکس هستند و مایکروسافت برای اطمینان بخشیدن به آن‌ها، کنسول نسل بعدی را به نمایش می‌گذارد. سارا باند، رئیس ایکس‌باکس در پادکست ایکس‌باکس می‌گوید: «چیزهای هیجان‌انگیزی در سخت‌افزار منتشر می‌شود که ما در این تعطیلات به اشتراک می‌گذاریم، و همچنین روی نقشه راه نسل بعدی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم». چیزی که ما واقعاً روی آن تمرکز کرده‌ایم، ارائه بزرگترین جهش فنی است که تا به حال در یک نسل سخت‌افزاری دیده‌اید.»

حتی برخی از گزینه های کنسول و کنترلر بیشتر برای طرفداران ایکس باکس در این تعطیلات وجود دارد، و شاید حتی یک ایکس باکس دستی در آینده. تو می توانی اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های سخت افزاری ایکس باکس مایکروسافت را اینجا بخوانید.

من مصاحبه خود را با فیل اسپنسر با پرسیدن از او به پایان رساندم که اکنون Xbox برای مایکروسافت چیست؟ اسپنسر می‌گوید: «ایکس‌باکس پلتفرم بازی و کسب‌وکار محتوایی ما است. این کسب‌وکار شماره یک مصرف‌کننده مایکروسافت است. “این یک تجارت مهم است، این یک دسته مصرف کننده است که توسط فناوری و خلاقیت هدایت می شود.”

اما او هرگز به این موضوع اشاره نمی‌کند که ایکس باکس یک کنسول است، یک قطعه سخت‌افزار، زیرا دیگر اینطور نیست. بازی مایکروسافت بسیار فراتر از Xbox رشد کرده است. اکنون این شرکت واقعاً شروع به نشان دادن چشم انداز Xbox Everywhere خود کرده است. اگر مایکروسافت موفق باشد، می تواند طرز فکر کل صنعت بازی در مورد ساخت بازی را تغییر دهد. اگر اینطور نیست، می‌توانید شرط ببندید که مایکروسافت به تابلوی نقاشی بازمی‌گردد تا بفهمد چگونه می‌تواند به استفاده از ایکس‌باکس در همه جا ادامه دهد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/15/24073691/microsoft-xbox-games-ps5-nintendo-switch-exclusivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *