مایکروسافت ۳٫۲ میلیارد یورو به فناوری‌های هوش مصنوعی آلمانی تزریق می‌کند

مایکروسافت ۳٫۲ میلیارد یورو در آن سرمایه گذاری خواهد کرد هوش مصنوعی براد اسمیت، نایب رئیس این شرکت، امروز اعلام کرد فناوری در آلمان طی دو سال آینده.

اسمیت گفت: این سرمایه گذاری شاهد دو برابر شدن ظرفیت زیرساخت هوش مصنوعی و مرکز داده مایکروسافت در آلمان خواهد بود. این بزرگترین سرمایه گذاری واحد در تاریخ ۴۰ ساله مایکروسافت در کشور اتحادیه اروپا است.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان استقبال کرد این اقدام، با اشاره به اینکه به معنای رای اعتماد به بزرگترین اقتصاد اروپا است.

در حالی که غول نرم افزاری آمریکایی از مشخص کردن مکان های دقیق سرمایه گذاری خودداری کرد، مدیر عامل آن در آلمان، ماریان جانیک، ذکر شده تمرکز بر منطقه راینلند غربی و مجاورت مرکز بانکی فرانکفورت.

در این مناطق، مایکروسافت به مشتریان عمده مانند شرکت داروسازی Bayer AG و شرکت انرژی RWE نزدیک خواهد بود. این امر به کاهش تأخیر داده بین مراکز داده و برنامه‌ها تا حد امکان کمک می‌کند.

آموزش هوش مصنوعی برای بیش از ۱ میلیون نفر

اسمیت گفت، در حالی که آلمان یکی از نیروگاه های برتر فناوری در جهان است، از کمبود مهارت های هوش مصنوعی رنج می برد. در پاسخ، این سرمایه گذاری شامل برنامه ای برای آموزش حداکثر ۱٫۲ میلیون نفر در قابلیت های جدید هوش مصنوعی خواهد بود.

بر اساس گزارش این شرکت، هزینه مایکروسافت به ایجاد زیرساخت برای کمک به اقتصاد آلمان برای ادامه استفاده از هوش مصنوعی و ایجاد پایگاه مهارتی برای تکمیل مشاغل مورد نیاز کمک می کند. نایب رئیس.

این حرکت در صدر فهرست بزرگترین سرمایه گذاری های خارجی این غول فناوری قرار دارد. سال گذشته، این شرکت به ترتیب ۳٫۱۴ و ۳٫۲۵ میلیارد دلار به بریتانیا و استرالیا تزریق کرد.

در حالی که مطمئناً جزئیات بیشتری در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد، بازی بزرگ مایکروسافت در زمان رشد قابل توجهی برای اکوسیستم هوش مصنوعی آلمان انجام می‌شود.

در ماه نوامبر، استارت آپ مستقر در هایدلبرگ الف آلفا ۵۰۰ میلیون دلار جمع آوری کرد در یکی از بزرگترین دورهای هوش مصنوعی اروپا تا کنون، در حالی که در همان ماه دولت آلمان متعهد شد ۱٫۶ میلیارد یورو برای توسعه این فناوری.

در حالی که سرمایه گذاری های انجام شده توسط آلمان – و اتحادیه اروپا – در مقایسه با مبالغ هنگفتی که در ایالات متحده و چین انجام می شود، کم رنگ است، قدرت منطقه می تواند در کیفیت بر کمیت باشد.

این طرز فکر در خود استارتاپ ها تجسم یافته است. در حالی که غول هایی مانند OpenAI به دلیل ایجاد مدل های هوش مصنوعی بر اساس گنجینه های کپی رایتینگ به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند. داده های استخراج شده از وب، مانند الف آلفا و هوش مصنوعی Mistral فرانسه بر ایجاد تمرکز می کنند. مدل‌های هوش مصنوعی پاسخگو و منصفانه برای کسب‌وکارها و دولت‌ها.


منبع: https://thenextweb.com/news/microsoft-german-ai-investment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *