Granblue Fantasy: Relink یک نقش آفرینی فانتزی بین نسلی خیره کننده و چشمگیر است

پس از تولید طولانی، تعویض توسعه‌دهنده و چندین تاخیر، سرانجام Granblue Fantasy: Relink حدود هشت سال پس از معرفی اولیه منتشر شد. این یک RPG اکشن جسورانه و رنگارنگ است که داستان سرایی قانع کننده را با یک سیستم جنگی وحشتناک و هیجان انگیز ترکیب می کند. این یکی از اصلی‌ترین تلاش‌های RPG است که مدتی است دیده‌ام، اما توسعه طولانی مدت آن سؤالاتی را در مورد کیفیت بصری و عملکرد آن در سیستم‌های PS4 و PS5 ایجاد می‌کند.

درست بیرون از دروازه، واضح است که Granblue Fantasy: Relink عالی به نظر می رسد، با کات سین های زیبا و متحرکی که سخاوتمندانه در سرتاسر عنوان پراکنده شده اند. برخی از این صحنه‌ها آرام‌تر هستند، اما بسیاری از آن‌ها نبردهای باشکوه با مواد آتش‌نشانی فراوان و شمشیربازی‌های متحرک با دقت را به تصویر می‌کشند. اینها برخی از بهترین فیلم های سینمایی هستند که در این چند وقت دیدم، و بازی در اینجا کاملاً مجلل به نظر می رسد. از آنجایی که Relink یک ماجراجویی نسبتاً ساده با استانداردهای RPG است – حدود ۱۵ ساعت برای تکمیل داستان و ۲۰ ساعت دیگر برای تکمیل محتوای اختیاری – این بازی رویکردی آزادانه به تراکم سینمایی دارد که تعداد کمی از تلاش‌های RPG دیگر در حافظه اخیر می‌توانند با آن برابری کنند.

ما همچنین شاهد تمرین خوبی برای برخی از فناوری های کلیدی رندر بازی در اینجا نیز هستیم. نکته قابل توجه پس پردازش، یعنی تاری حرکت و عمق میدان است. Relink دارای تاری حرکتی بسیار با کیفیتی است که باعث می شود بازی در حالت عملکرد پیش فرض خود بسیار روان به نظر برسد. حتی زمانی که حرکت تاری را از نزدیک بررسی می‌کنید، بدون نمونه‌برداری از مصنوعات که اغلب تکنیک‌های تاری حرکت را مشخص می‌کنند، به‌طور قابل‌توجهی به خوبی حفظ می‌شود. عمق میدان بوکه نیز به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد، با ظاهری جذاب و الگوهای تار که نشان دهنده دیافراگم دایره ای است.


Granblue Fantasy: Relink یک نقش آفرینی فانتزی بین نسلی خیره کننده و چشمگیر استGranblue Fantasy: Relink – A Striking Fantasy RPG – PS5/PS4/Pro – بررسی فناوری DF


در اینجا الیور مکنزی با بررسی کامل فناوری DF از Granblue Fantasy: Relink به صورت ویدیویی است.

رندر شخصیت در این صحنه ها نیز برجسته است. دوستان و دشمنان بازی به سمت ظاهری صاف و سایه دار متمایل می شوند که نسبت های معمولی انیمه در ویژگی های صورتشان وجود دارد. آنها همچنین دارای برخی از علائم تجاری تصویر هستند – یعنی خطوط سایه افقی در جزئیات بافت کاراکتر. این مدل‌ها ترکیبی از مدل‌های Valkyria Chronicles و Tales of Arise به نظر می‌رسند که برخی از لمس‌های نقاشی اولی با وفاداری به دومی نزدیک‌تر است.

اگر دقت کنید، این شکوفایی‌های هنری برگرفته از تصویرسازی به بقیه بازی‌ها نیز گسترش می‌یابد. به عنوان مثال، ابرهایی که در اینجا با هنر دوبعدی نشان داده می شوند، کیفیت رنگ آمیزی مشخصی دارند. چمن ظاهری کمی انتزاعی و سایه‌دار دارد، در حالی که هنر بافت دارای ظاهری مسطح با جزئیات کم با استفاده ظریف از نقشه‌برداری معمولی است که به بازی کمی سادگی عمدی در محیط‌ها می‌دهد. این کاملاً مانند Valkyria Chronicles فوق‌العاده با آثار هنری روبرو نیست، اما نسبت به یک RPG سبک معمولی اعتماد به نفس بیشتری دارد.

سایر بخش‌های کلیدی جلوه‌های بصری به خوبی حفظ می‌شوند. به عنوان مثال، نورپردازی محیطی دلپذیر به نظر می رسد و نسبتاً پیچیده است. ما در اینجا ترکیبی از روشنایی پخته و بی‌درنگ را می‌بینیم، با برخی نشانه‌های جهش نور و انسداد ظریف در مناطق سایه‌دار. گاهی اوقات با بررسی دقیق، نورپردازی یک نتیجه واقعی را ایجاد نمی کند، و گاهی اوقات کمی صاف است، اما به طور کلی نورپردازی نسبتا رضایت بخش است. برای بازتاب، ما نقشه‌های مکعب زیادی را می‌بینیم که می‌توانند کمی ابتدایی به نظر برسند و خیلی با محیط مطابقت ندارند، اما از مشکلات انسداد جلوگیری می‌کنند.


granblue fantasy: پیوند مجدد اسکرین شات که شخصیت‌هایی را با عمق میدان بوکه نشان می‌دهد


granblue fantasy: پیوند مجدد اسکرین شات که رندر ابر را نشان می دهد

شخصیت‌ها دارای نسبت‌های انیمه و عناصری هستند که تصویرسازی را تداعی می‌کنند، مانند خطوط سایه افقی. ابرهای دوبعدی بازی نیز کیفیت رنگ آمیزی مشابهی دارند. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

در ابتدا فکر می‌کردم که بازی ممکن است از Unreal Engine 4 استفاده کند، که در بازی‌های مشابه مانند Tales of Arise و Dragon Quest 11 در همه جا وجود دارد، اما نورپردازی کاملاً یادآور Lightmass به نظر نمی‌رسد و پس از پردازش نیز این کار را انجام نمی‌دهد. من یک حس غیرواقعی موتور، به خصوص عدم انعکاس فضای صفحه نمایش. با بررسی بیشتر، بازی تا آنجا که من می بینم فاقد هر نوع اعتبار Unreal Engine است، چه در بازی و چه در هر مطلبی که به صورت آنلاین منتشر شده است، و نگاهی به فایل های نسخه PC نیز نشان دهنده UE4 نیست. من گمان می‌کنم که عنوان از یک موتور سفارشی استفاده می‌کند، شاید برگرفته از فناوری توسعه‌یافته توسط PlatinumGames، که در ابتدا عنوان را با Cygames توسعه می‌دادند اما پروژه را در سال ۲۰۱۹ ترک کردند. بنابراین نوعی فناوری داخلی به نظر معقول ترین انتخاب است.

شما بقایای باقی مانده از توسعه مشترک PlatinumGames را در سکانس های اکشن بازی احساس می کنید. Relink دارای مبارزات هیجان انگیز و جذاب بصری، با انیمیشن روان و افکت های ضربه رضایت بخش است. این برخوردها با حملات ویژه پر زرق و برق مشخص می‌شوند که شامل توانایی‌های یک تایمر، حملات لینک حساس به زمینه، هنرهای Skybound متوقف کننده نمایش، و حملات انفجاری گروهی زمانی است که تعدادی از Skybound Arts به‌سرعت استفاده می‌شوند. این منجر به یک تجربه جنگی خیره کننده و گاهی اوقات کمی سردرگم کننده با سیل مداوم انیمیشن های با کیفیت بالا و حملات ویژه زیبا می شود.

از نظر طراحی اولیه بصری بازی، شکایت زیادی ندارم. ما گاه به گاه شاهد برخی از موارد عجیب و غریب هستیم، با برخی از نورها که بر روی اجسام به اندازه ای که احتمالاً باید سایه نمی اندازند، و وضوح سایه کمی در سمت محدود است، اگرچه فیلتر سایه در پایان نتیجه مناسبی ایجاد می کند. محیط‌ها احتمالاً از نظر هندسی کمی کمتر از سایر عناوین مشابه هستند و می‌توانند ظاهری جعبه‌ای شکل داشته باشند – و باز هم، نورپردازی پخته همیشه نتایج عالی ایجاد نمی‌کند.

با این حال، به طور کلی، بازی بسیار عالی به نظر می رسد و احساس می کند. من با توقعات فوق العاده بالا وارد زمین نشدم، اما بازی نهایی فراتر از پیش فرض های من بود. Granblue Fantasy: Relink یک بازی بصری است، بازی‌ای که از فناوری پیشرفته استفاده نمی‌کند اما استایل‌های زیبایی را در سرتاسر آن حفظ می‌کند.

Relink دارای دو حالت بصری در سخت افزار PS5 است. ما یک حالت عملکرد داریم که ۶۰ فریم در ثانیه را هدف قرار می دهد و یک حالت با کیفیت که ۳۰ فریم در ثانیه را هدف قرار می دهد. من اکثریت قریب به اتفاق زمان گیم پلی خود را در آن حالت عملکرد گذراندم، زیرا این دو حالت تنظیمات بصری زیرین مشابهی را ارائه می دهند و تا حد زیادی از نظر وضوح متفاوت هستند. حالت عملکرد دارای وضوح ۱۰۸۰p است، در حالی که حالت کیفیت به ۴K کامل می رسد. این یک دلتای بزرگ‌تر از چیزی است که معمولاً بین حالت‌های عملکرد و کیفیت مشاهده می‌کنیم، با گزینه‌های ۶۰ فریم در ثانیه در نرم‌افزارهای متقابل معمولاً در ۱۴۴۰p یا بالاتر، بنابراین این کمی عجیب است.

در گیم پلی، حالت پرفورمنس نسبت به همتای باکیفیت خود بسیار کسل کننده تر به نظر می رسد و جزئیات دقیق زیادی به خصوص در فاصله دور ندارد. عناصر UI به طور مشابه از بین رفته و وضوح کمتری دارند. حالت عملکرد به نظر نمی رسد بد به هر طریقی و TAA کار معقولی را انجام می دهد و نام مستعار را به حداقل می رساند، اما برای نمایشگرهای ۴K، به خصوص در فاصله نزدیک، چندان مناسب نیست. گزینه با کیفیت در مقابل کاملا واضح و پایدار است.


granblue fantasy: پیوند مجدد اسکرین شات که حالت عملکرد در مقابل کیفیت (بزرگنمایی شده) را در ps5 نشان می دهد


granblue fantasy: پیوند مجدد اسکرین شات که حالت عملکرد در مقابل کیفیت را در ps5 نشان می دهد

به نظر می‌رسد حالت‌های عملکرد و کیفیت در PS5 تنها بر اساس نرخ فریم (۳۰ فریم در ثانیه برای کیفیت و ۶۰ فریم در ثانیه برای عملکرد) و وضوح (۴K برای کیفیت و ۱۰۸۰p برای عملکرد) متفاوت است. بسیار نادر است که بین حالت‌های ۳۰ فریم در ثانیه و ۶۰ فریم در ثانیه چنین تفاوت وضوح مشاهده شود. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

نرخ فریم در حالت عملکرد تقریباً بی عیب و نقص است. در اینجا، بازی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه تقریباً قفل شده در تمام گیم پلی و کات سین ها اجرا می شود. من چند استثناء جزئی را یادداشت کردم – چند لحظه که بازی می تواند یک یا دو فریم را در طول پیمایش در جهان باز کاهش دهد – اما Relink تقریباً همیشه به یک به روز رسانی ۶۰ فریم بر ثانیه پایبند است و در نتیجه نرم و رضایت بخش به نظر می رسد.

حالت کیفیت، نرخ فریم ثابتی را نیز ارائه می‌کند، البته ۳۰ فریم بر ثانیه را هدف قرار می‌دهد. متأسفانه، بازی دارای برخی مشکلات سرعت فریم است، با ترکیبی از فریم‌های ۱۶، ۳۳ و ۵۰ میلی‌ثانیه در طول سکانس‌های شدیدتر، در حالی که لحظات آرام‌تر معمولاً با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شوند و گاه به گاه فریم ۱۶ میلی‌ثانیه پاشیده می‌شود. قطعاً ایده‌آل نیست، اما سرعت فریم اکثراً در خارج از لحظات خاص مبارزه خوب است، بنابراین آنقدر بد نیست که در سایر بازی‌های با سرعت فریم ضعیف دیده‌ایم. سرعت شاتر تاری حرکتی برای میل من در اینجا کمی زیاد است، که خروجی کمی متلاطم ایجاد می کند.

نسخه آخرین نسل بازی بر روی PS4 به نظر می رسد شبیه به ساخت PS5 است، با برخی تفاوت های نوری که نشان دهنده روشنایی غیر مستقیم ساده شده است. این نوع ترفندها در سراسر محیط قابل توجه است و به نسخه PS4 ارائه نور دقیق کمتری می دهد. به نظر می رسد دارایی ها نیز تا حدودی کاهش یافته اند و در برخی صحنه ها بافت هایی با وضوح پایین تر وجود دارد. Motion blur نیز به طور کامل از کد PS4 حذف شده است.


granblue fantasy: پیوند مجدد اسکرین شات که نرخ فریم حالت عملکرد را نشان می دهد


granblue fantasy: پیوند مجدد اسکرین شات که مسائل مربوط به نرخ فریم و زمان فریم حالت کیفیت را نشان می دهد

حالت عملکرد تقریباً با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه عالی اجرا می‌شود، برخی افت‌های یکباره جزئی را مسدود می‌کند، در حالی که حالت کیفیت تقریباً در تمام مدت به‌روزرسانی ۳۰ فریم در ثانیه را نگه می‌دارد، اما از تناقض مکرر در زمان فریم رنج می‌برد. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

PS4 با رزولوشن ۱۰۸۰p نمایش داده می‌شود که برای دستگاه‌های قدیمی مناسب است. اما این باعث می‌شود کمی در مورد نسخه PS5 تعجب کنید، که علیرغم برتری محاسباتی و پهنای باند نسبت به PS4، رزولوشن بالاتر از ۱۰۸۰p را هنگام هدف‌گیری ۶۰ فریم در ثانیه مدیریت نمی‌کند.

در مقابل، به نظر می رسد PS4 Pro بدون هیچ گونه پیشرفت بصری نسبت به همتای ضعیف تر خود در نسل آخر کار می کند. هیچ پیشرفت آشکاری در تنظیمات اولیه بصری وجود ندارد و در عکس هایی که من تست کردم با همان وضوح ۱۰۸۰p کار می کند. این بسیار ناامید کننده است، با توجه به سطح بسیار بالاتر قدرت GPU در سیستم Pro، که اساسا استفاده نشده است.

هر دو PS4 و Pro سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را هدف قرار می دهند، اما مشکلات مربوط به فریم ریتم نسخه PS5 بازگشته است. ما همان الگوی فریم های ۱۶، ۳۳ و ۵۰ میلی ثانیه را می بینیم، با این تفاوت که این بار وسعت مشکل شدیدتر است. این بازی در پلتفرم‌های PS4 از مشکلات تقریباً ثابتی در فریم‌پاسینگ رنج می‌برد و تصور بازی با نرخ فریم بسیار پایین‌تر را القا می‌کند. Relink هرگز در دستگاه‌های نسل آخر یکدست نیست.


granblue fantasy: پیوند مجدد اسکرین شات که ps4 در مقابل ps5 را از نظر بافت نشان می دهد


granblue fantasy: اسکرین شات پیوند مجدد که مقایسه ps4 و ps5 را در یک کشتی نشان می دهد

نسخه PS4 دارای برخی تنظیمات سازش است و با رزولوشن ۱۰۸۰p 30 فریم بر ثانیه اجرا می شود، اما ظاهر کلی بازی کاملاً مشابه است. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

به عنوان یک بازی، Relink یک RPG جالب و بدیع است. به طور کلی، شما یک شخصیت را در یک تیم چهار نفره رهبری می‌کنید و سایر شخصیت‌ها در حالت تک‌نفره توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. نبرد واقعی به اندازه کافی خوب است، بر اساس چند حمله اساسی و مجموعه گسترده ای از توانایی های ویژه، که در ترکیب با سایر اعضای حزب بهترین کار را دارد. در بسیاری از مواقع شما به جای گروه های دشمن سطح پایین، با دشمنان باس قدرتمند روبه رو خواهید شد، با رویارویی های بسیار طولانی با دشمنان اغلب غول پیکر. به نظر می‌رسد این مبارزات حول محور موقعیت‌یابی می‌چرخند، با مکانیک‌های «در آتش نایستید» که بازیکن را ملزم می‌کند از حملات مخرب تلگراف اجتناب کند.

در نهایت من را تا حدی به یاد برخوردهای سیاه چال به سبک MMO می‌اندازد که بازیکنان World of Warcraft یا Final Fantasy 14 ممکن است با آن‌ها آشنا باشند، البته با مکانیک‌های حرکتی و حمله بسیار متفاوت. واقعاً احساس می‌کنید که شما فقط بخشی از یک مهمانی بزرگ‌تر هستید، درست مانند یک عنوان MMO. این منطقی است، زیرا به نظر می‌رسد که بازی پایانی حول محور گیم‌پلی چند نفره است، جایی که ساختار مهمانی احتمالاً منطقی است، اما برای تک‌نفره مناسب است، هرچند ناخوشایند نیست.

آخرین ذره عجیب و غریب به داستان برمی گردد. Granblue Fantasy: Relink در واقع یک عنوان اصلی نیست – این یک دنباله بر بازی موبایل Gacha 2014 Granblue Fantasy است. در حالی که داستان تا حدودی مستقل است، اما از نسخه اصلی موبایل با همان جهان و شخصیت‌های مشابه ادامه می‌یابد.


granblue fantasy: پیوند مجدد اسکرین شات که ps4 در مقابل ps4 pro را نشان می دهد
مقایسه‌های PS4 و PS4 Pro، علی‌رغم اینکه دستگاه حرفه‌ای با سخت‌افزار گرافیکی بهبود یافته‌ای عرضه می‌شود، هیچ پیشرفت آشکاری را نشان نمی‌دهد. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

این بازی فرض می‌کند که آشنایی خوبی با بازی منبع دارید، و تقریباً بلافاصله شما را وارد داستان عمیق می‌کند، تنها یک اطلس درون بازی برای کمک به بازیکنان جدید برای باز کردن آن. من تجربه صفر و علاقه کمی به بازی عنوان اصلی موبایل دارم، به خصوص با توجه به اینکه از ابتدا در خارج از ژاپن منتشر نشده بود.

من کسی نیستم که اصرار کنم که اگر بازی قبلی خود را بازی نکرده‌اید، دست شما را بگیرد، اما فکر می‌کنم این یک مورد منحصربه‌فرد است که در آن مراقبت‌های بیشتری می‌توانست انجام شود تا بازیکنان جدید به سرعت – اگر نه در بازی – ، سپس با نوعی خلاصه تصویری. یک نسخه انیمه سه فصلی از Granblue Fantasy وجود دارد که ظاهراً قسمت زیادی از داستان بازی اصلی را پوشش می دهد، بنابراین من احتمالاً توصیه می کنم اکثر بازیکنان آینده نگر با آن شروع کنند. تازه وارد شدم، خیلی گیج شدم.

فراتر از هر گونه مسائل روایی، از زمانم با Relink لذت بردم. مبارزه پر زرق و برق و سرگرم کننده است، ارزش های تولید بسیار بالا است، و من به طراحی برخورد به سبک MMO آن علاقه ندارم. این بازی دارای ساختاری پیش‌راننده و طرح‌دار است که من کاملاً آن را دوست داشتم، با مناطق قابل کاوش که بیشتر جهت‌دار هستند، با ترکیبی از فضاهای گیم‌پلی خطی و نیمه باز. همچنین به نظر من موسیقی فوق العاده بود و صداگذاری بسیار هیجان انگیز بود.


granblue fantasy: مشکلات مربوط به سرعت فریم ps4 را دوباره پیوند دهید
سیستم‌های PS4 حتی نسبت به نسخه PS5 از ریتم فریم نامنظم‌تر با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه رنج می‌برند که به‌طور قابل‌توجهی بر احساس بازی تأثیر می‌گذارد. | اعتبار تصویر: ریخته گری دیجیتال

Relink نیز یک بازی بصری است که یک دنیای متحرک زیبا با مبارزات اکشن جسورانه را ارائه می دهد. شکایات بصری اولیه من ربطی به کیفیت کار گرافیکی زیرین ندارد، بلکه حول نحوه پیکربندی بازی می چرخد.

مشکلات سرعت فریم، که در حالت کیفیت PS5 آزاردهنده است و در PS4 و PS4 Pro تشدید می‌شود، می‌تواند به میزان قابل توجهی از این تجربه کاسته شود. همچنین احساس می‌کنم PS5 باید فضای کافی برای ارائه رزولوشن بالاتر از ۱۰۸۰p در حالت عملکرد خود داشته باشد، و PS4 Pro نیز باید کاملاً بتواند با وضوح بالاتر، تنظیمات بصری بهتر و/یا در فریم بالاتر اجرا شود. نرخ نسبت به PS4 پایه خوشبختانه، کیفیت نسبتاً بالای طراحی اولیه بصری می تواند بر این نگرانی ها غلبه کند، حداقل اگر روی PS5 بازی می کنید.

به طور کلی، Granblue Fantasy: Relink یک RPG اکشن جسورانه و از نظر بصری چشمگیر است. بازیکنانی که به دنبال یک عنوان اکشن جدید با لمس MMO هستند، با وجود تنظیمات و اخطارهای روایی، چیزهای زیادی را در اینجا دوست خواهند داشت.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-granblue-fantasy-relink-is-a-striking-fantasy-rpg?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *