مایکروسافت Game Pass را می‌خواهد، عناوین شخص اول روی هر صفحه، از جمله سوییچ و پلی‌استیشن

تیم استوارت، مدیر مالی ایکس‌باکس، گفته است که مایکروسافت می‌خواهد Game Pass و عناوین فرست‌پارتی آن را در «هر صفحه‌ای که می‌تواند بازی کند» – از جمله سوییچ و پلی‌استیشن – را در چیزی که او آن را «کمی تغییر استراتژی» می‌خواند، دریافت کند.

البته این اولین باری نیست که مایکروسافت در مورد دریافت Xbox Game Pass روی همه پلتفرم ها صحبت می کند. رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر، چندین بار به این استراتژی اشاره کرده و آن را یک “هدف بلند مدت” برای شرکت در سال ۲۰۱۹ خوانده است.

با این حال، یک سال پس از آن اظهار نظر به نظر می رسید که اسپنسر شکست را پذیرفته است در دریافت Game Pass روی کنسول‌های رقیب، گفت: “سایر پلتفرم‌های رقابتی واقعاً علاقه‌ای به داشتن یک تجربه کامل ایکس‌باکس روی سخت‌افزار خود ندارند. اما برای ما، ما می‌خواهیم جایی باشیم که گیمرها می‌خواهند باشند و این مسیری است که ما می‌رویم.” دوباره ادامه دهید.”

پخش خبر: آیا بازسازی بازی های ویدیویی خیلی زیاد است؟در یوتیوب تماشا کنید

به این ترتیب، شاید تعجب آور باشد که ببینیم مایکروسافت بار دیگر به این استراتژی به صراحت اشاره می کند، اما این دقیقاً همان کاری است که مدیر مالی ایکس باکس، تیم استوارت، در جریان اجلاس ولز فارگو TMT این هفته انجام داده است.

استوارت به شرکت کنندگان در این رویداد گفت: “این کمی تغییر استراتژی است.”با تشکر GameSpot). “در اینجا چیزی را به طور گسترده اعلام نمی کنیم، اما ماموریت ما ارائه تجربیات شخص اول است [and] خدمات اشتراک ما برای هر صفحه ای که می تواند بازی کند. این یعنی تلویزیون‌های هوشمند، یعنی دستگاه‌های تلفن همراه، یعنی چیزی که در گذشته به عنوان رقبای مانند پلی‌استیشن و نینتندو فکر می‌کردیم.»

استوارت از کسب و کار Game Pass مایکروسافت به عنوان کسب و کار “حاشیه بالا” یاد کرد و گفت که این شرکت مشتاق است آن را – همراه با عناوین شخص اول و تلاش های تبلیغاتی سودآور خود – در آینده گسترش دهد. به گفته GameSpot، استوارت مایکروسافت را پذیرفت خرید اخیر اکتیویژن بلیزارد به شرکت کمک می کند سریعتر از آنچه که به تنهایی قادر به انجام آن باشد به اهداف خود برسد.

باید دید که سازندگان کنسول های رقیب چقدر از برنامه های مایکروسافت استقبال خواهند کرد. سونی مخصوصا سرویس اشتراک EA Access را مسدود کرد – که دسترسی به کاتالوگ پشتیبان EA را با هزینه ماهانه فراهم کرد – در سال ۲۰۱۴، گفت که “ارزش خوبی برای گیمر پلی استیشن” نیست. با این حال، به نظر می رسد موضع آن در سال های اخیر کمی ملایم تر شده است، زیرا EA Access – از زمان تغییر نام تجاری EA Play – اکنون در پلی استیشن در دسترس است. Ubisoft+ یوبی‌سافت نیز به‌عنوان بخشی از PlayStation Plus Extra و Premium در دسترس است.


منبع: https://www.eurogamer.net/microsoft-wants-game-pass-first-party-titles-on-every-screen-including-switch-and-playstation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *