متا، گوگل، تیک تاک و اسنپ به دلیل معتاد کردن کودکان به شبکه های اجتماعی با شکایت قضایی روبرو خواهند شد.

متا، گوگل، تیک تاک و اسنپ به دلیل معتاد کردن کودکان به شبکه های اجتماعی با شکایت قضایی روبرو خواهند شد.

طبق گزارش رویترز، دادگاه فدرال ایالات متحده تصمیم گرفته است که متا، بایت دنس، آلفابت و اسنپ باید با شکایتی مبنی بر اینکه پلتفرم های اجتماعی آنها تأثیر منفی بر سلامت روان کودکان داشته است، روبرو شوند.

ایوان گونزالس راجرز، قاضی منطقه ای ایالات متحده، قاطعانه درخواست این غول های رسانه های اجتماعی برای رد پرونده های قضایی متعددی را که آنها را متهم به استفاده از پلتفرم هایی که برای کودکان “اعتیادآور” می دانند، رد کرد.

اقدام قانونی علیه متا، بایت دنس، آلفابت و اسنپ توسط مدارس مختلف در سراسر ایالات متحده انجام شده است و ادعا می‌کند که این شرکت‌ها مسئول ایجاد آسیب جسمی و روحی به کودکان هستند.

چهل و دو ایالت ایالات متحده ماه گذشته به طور همزمان علیه متا اقدام قانونی کردند و به طور مشخص فیس بوک و اینستاگرام را به اتهام “تغییر عمیق واقعیات روانی و اجتماعی نسلی از جوانان آمریکایی” هدف قرار دادند. این حکم نه تنها به شکایات فردی می پردازد، بلکه “بیش از ۱۴۰ اقدام” علیه شرکت ها را نیز ادغام می کند.

حکم روز سه‌شنبه روشن می‌کند که اصلاحیه اول و بخش ۲۳۰ که برای محافظت از پلتفرم‌های آنلاین در برابر ناشران محتوای شخص ثالث طراحی شده‌اند، فیس‌بوک، اینستاگرام، یوتیوب، تیک‌تاک و اسنپ‌چت را از هرگونه مسئولیت در این مورد محافظت نمی‌کنند.

قاضی گونزالس راجرز تاکید کرد که بسیاری از ادعاهای مطرح شده توسط شاکیان تحت چتر “آزادی بیان یا بیان” قرار نمی گیرند زیرا مربوط به “نقایص” ادعایی در پلتفرم ها هستند. اینها شامل کنترل ناکافی والدین، عدم وجود سیستم های تأیید سن “محکم” و فرآیند چالش برانگیز حذف حساب است.

قاضی گونزالس راجرز خاطرنشان کرد: «برطرف کردن این نقایص مستلزم این نیست که متهمان نحوه یا نوع سخنرانی خود را تغییر دهند.» مثال‌هایی مانند اعلان‌های والدین ارائه می‌کند که می‌تواند والدین را برای محدود کردن دسترسی فرزندانشان به پلتفرم یا شرکت در بحث در مورد استفاده از پلت فرم با آنها

با وجود این، قاضی گونزالس راجرز برخی دیگر از “نقایص” شناسایی شده محافظت شده در بخش ۲۳۰ را رد کرد، مانند تعیین محدودیت برای مدت زمان صرف شده در پلتفرم‌ها و ویژگی‌هایی مانند ارائه یک شروع و پایان برای یک خوراک، و توصیه حساب‌های کودکان به بزرگسالان. ، و استفاده از الگوریتم های “اعتیادآور”.

در بیانیه ای مشترک، وکلای اصلی به نمایندگی از شاکیان، لکسی هازام، پروین وارن و کریس سیگر، از این تصمیم به عنوان “پیروزی قابل توجهی برای خانواده هایی که از خطرات رسانه های اجتماعی آسیب دیده اند” استقبال کردند. آنها اظهار داشتند که این حکم ادعای بیگ تک را مبنی بر مصونیت کامل تحت بخش ۲۳۰ یا اولین متمم برای آسیب وارده به کاربرانشان رد می کند.

در پاسخ به این اتهامات، سخنگوی گوگل، خوزه کاستاندا، اظهار داشت که این شکایات “به سادگی درست نیستند” و بر تعهد این شرکت به ارائه تجربیات متناسب با سن کودکان در YouTube با کنترل‌های قوی والدین تاکید کرد.

در حالی که پرونده های قضایی متعدد قبلاً استدلال کرده بودند که پلتفرم های آنلاین دارای ویژگی های “معیب” هستند که باعث آسیب به کاربران می شود، این حکم به طور بالقوه می تواند راه را برای یک سری ادعاهای ایمنی هموار کند. اگرچه این تصمیم به طور قطعی مسئولیت قانونی برای آسیب های ناشی از پلتفرم های اجتماعی را تعیین نمی کند، این تصمیم ممکن است دفاع در برابر چنین ادعاهایی را برای این غول های فناوری چالش برانگیزتر کند.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/meta-google-tiktok-snap-set-to-face-lawsuit-for-making-children-addicted-to-social-media-13388662.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *