متا اولین سود سهام خود را اعلام کرد، سهام بیش از ۱۴ درصد افزایش یافت، مدیرعامل، مارک زاکربرگ، چک پرداخت ۷۰۰ میلیون دلاری دریافت کرد.

متا پلتفرم، نهاد شرکتی که بر شبکه‌های اجتماعی محبوب فیس‌بوک و اینستاگرام نظارت می‌کند، چشم‌انداز مالی مثبتی را برای سه ماهه دسامبر منتشر کرده است که به دلیل درآمدهای تبلیغاتی قوی و آغاز توزیع سود سهام آغاز شده است.

طبق داده های گروه بورس لندن، سود هر سهم این شرکت بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافت و به ۱۴ میلیارد دلار یا ۵٫۳۳ دلار به ازای هر سهم رسید که از پیش بینی های ۴٫۹۷ دلار برای هر سهم فراتر رفت. تنها چند روز قبل از بیستمین سالگرد تاسیس شبکه اجتماعی پرچمدار خود، فیس بوک، متا پلتفرم سود سهام خود را ۵۰ سنت برای هر سهم اعلام کرد و از برنامه های خود برای خرید مجدد ۵۰ میلیارد دلاری سهم رونمایی کرد.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی Meta Platforms Inc.، قرار است سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار از اولین سود سهام شرکت به سرمایه گذاران دریافت کند. این حرکت متا برای توزیع سود سهام نشان دهنده دیدگاه آن در مورد پتانسیل رشد است. به طور سنتی، شرکت‌های فناوری که به سرعت در حال گسترش هستند، سود سهام را انتخاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند که درآمد خود را در توسعه محصول یا خریدهای با ارزش بالا سرمایه‌گذاری کنند. علیرغم سرمایه گذاری های قابل توجه متا در هوش مصنوعی، چالش های نظارتی فرصت های کسب آن را محدود کرده است.

پس از اعلام سود سهام، ارزش بازار متا بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار افزایش یافت که این رقم بیش از پنج برابر کل سرمایه بازار همتای کوچکتر آن یعنی Snap Inc.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در بیانیه ای آماده شده، پیشرفت های حاصل در پیشرفت هوش مصنوعی و متاورس را برجسته کرد و بر تعهد شرکت به اهداف رویایی خود تأکید کرد.

متا درآمد سه ماهه اول را بین ۳۴٫۵ تا ۳۷ میلیارد دلار پیش بینی کرده است که از پیش بینی های وال استریت ۳۳٫۸ میلیارد دلار پیشی گرفته است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که مجموع هزینه‌های کل سال ۲۰۲۴ بین ۹۴ تا ۹۹ میلیارد دلار ثابت بماند.

پس از اینکه متا کاهش نیروی کار را اجرا کرد و تقریباً ۲۱۰۰۰ کارمند خود را رها کرد و در عین حال اولویت‌های خود را ساده کرد، سهام شرکت در سال ۲۰۲۳ تقریباً سه برابر شد. اعلام سود سهام و ۵۰ میلیارد دلار اضافی در بازخرید سهام با هدف جلب حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بلندپروازانه زاکربرگ در زمینه مصنوعی است. هوش و فرا وجه

قیمت سهام متا به طور پیوسته پس از رکود در سال ۲۰۲۲ که قبلا بیش از سه چهارم ارزش شرکت را کاهش داده بود، بهبود یافته است. این بازگشت به رشد مجدد کاربران و افزایش فروش تبلیغات دیجیتال نسبت داده می شود.

کل غرامت مارک زاکربرگ برای سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۷٫۱ میلیون دلار بود که شامل مخارج امنیت خصوصی و حقوق پایه اسمی ۱ دلار است. جزئیات غرامت اجرایی برای سال قبل هنوز توسط متا فاش نشده است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/meta-declares-first-dividend-shares-spike-over-14-per-cent-ceo-mark-zuckerberg-to-get-700mn-fat-payout-check-13681572.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *