متا توسط ۳۳ ایالت آمریکا به اتهام آسیب رساندن به سلامت روان جوانان با ویژگی های اعتیادآور فیس بوک و اینستاگرام شکایت کرد.

متا

سی و سه ایالت از متا پلتفرم ها شکایت می کنند و ادعا می کنند که ویژگی های فیس بوک و اینستاگرام به سلامت روان جوانان آسیب می رساند.

گتی ایماژ



  • سی و سه ایالت از متا شکایت کردند و ادعا کردند که به جوانان آسیب می رساند سلامت روان.
  • ایالت ها متا را متهم به طراحی ویژگی های اینستاگرام و فیس بوک می کنند که کودکان را به این پلتفرم ها معتاد می کند.
  • این شکایت به دنبال تحقیقات ائتلافی از دادستان های کل صورت گرفت.
تبلیغات

تبلیغات

ده ها ایالت آمریکا، از جمله کالیفرنیا و نیویورک، از شرکت متا پلتفرمز شکایت کردند و مدعی شدند که این شرکت به سلامت روان و سلامت جوانان آسیب می رساند. کمک به بحران سلامت روان جوانان با طراحی آگاهانه ویژگی هایی در اینستاگرام و فیس بوک که کودکان را به پلتفرم های آن معتاد می کند.

این شکایت که در دادگاه فدرال در کالیفرنیا تنظیم شده است، همچنین ادعا می کند که متا به طور معمول داده ها را جمع آوری می کند کودکان زیر ۱۳ سال بدون رضایت والدین خود، برخلاف قوانین فدرال.

متا از فناوری‌های قدرتمند و بی‌سابقه‌ای برای جذب، مشارکت و در نهایت به دام انداختن جوانان و نوجوانان استفاده کرده است. انگیزه آن سود است و متا در تلاش برای به حداکثر رساندن سود مالی خود، بارها مردم را در مورد خطرات اساسی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود گمراه کرده است. در این شکایت آمده است: «راه‌هایی را که این پلتفرم‌ها از آسیب‌پذیرترین مصرف‌کنندگان خود یعنی نوجوانان و کودکان سوءاستفاده می‌کنند و دستکاری می‌کنند، پنهان کرده است.»

علاوه بر ۳۳ ایالت، ۹ دادستان کل دیگر نیز در ایالت های مربوطه پرونده خود را تشکیل می دهند و تعداد کل ایالت هایی که اقدام می کنند به ۴۲ می رسد.

تبلیغات

تبلیغات

او گفت: “کودکان و نوجوانان از سطح بی سابقه ای از سلامت روان رنج می برند و شرکت های رسانه های اجتماعی مانند متا مقصر هستند.” لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک در یک بیانیه. متا با طراحی عمدی پلتفرم‌های خود با ویژگی‌های دستکاری که کودکان را به پلتفرم‌های خود معتاد می‌کند و در عین حال عزت نفس آنها را پایین می‌آورد، از درد کودکان سود برده است.

متا در بیانیه‌ای اعلام کرد که “تعهد دادستان کل به ارائه تجربیات مثبت و ایمن آنلاین به نوجوانان است و تاکنون بیش از ۳۰ ابزار را برای حمایت از نوجوانان و خانواده‌های آنها معرفی کرده است.”

این شرکت افزود: «ما ناامید هستیم که دادستان های کل به جای کار مولد با شرکت های سراسر صنعت برای ایجاد استانداردهای واضح و متناسب با سن برای بسیاری از برنامه هایی که نوجوانان استفاده می کنند، این راه را انتخاب کرده اند.

کت و شلوار گسترده است نتیجه یک تحقیق به رهبری یک ائتلاف دو حزبی از دادستان های کل کالیفرنیا، فلوریدا، کنتاکی، ماساچوست، نبراسکا، نیوجرسی، تنسی و ورمونت.

تبلیغات

تبلیغات

ابتدا گزارش‌های روزنامه‌های لعنتی را دنبال می‌کند توسط وال استریت ژورنال در پاییز ۲۰۲۱، بر اساس تحقیقات خود متا که نشان داد این شرکت از آسیب‌هایی که اینستاگرام می‌تواند برای نوجوانان وارد کند می‌دانست – به خصوص دختران نوجوان – وقتی صحبت از سلامت روان و مسائل مربوط به تصویر بدن می شود. یک مطالعه داخلی به ۱۳٫۵ درصد از دختران نوجوان اشاره کرد که گفتند اینستاگرام افکار خودکشی را بدتر می کند و ۱۷ درصد از دختران نوجوان گفتند که این کار باعث بدتر شدن اختلالات خوردن می شود.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

مقاله اصلی را بخوانید آسوشیتدپرس. حق چاپ ۲۰۲۳٫ Associated Press را دنبال کنید توییتر.

در ادامه بخوانید

متا
فیس بوک
اینستاگرام

تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/states-sue-meta-allege-facebook-instagram-harm-youth-mental-health-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *