متا تیم مسئول هوش مصنوعی خود را تعطیل می کند

بر اساس گزارش ها، غول فناوری متا تیم هوش مصنوعی مسئول خود را منحل می کند و آنها را به سمت کارهای مولد هوش مصنوعی خود سوق می دهد. یک یادداشت داخلی بدست آمده به وسیله اطلاعات این برنامه ها را اواخر شنبه شب فاش کرد.

در سند داخلی ذکر شده در این گزارش آمده است که بیشتر تیم مسئولیت‌پذیر هوش مصنوعی به هوش مصنوعی مولد منتقل خواهند شد. یک سخنگوی برای متا گفت رویترز منظور از تجدید ساختار “نزدیک‌تر کردن کارکنان به توسعه محصولات و فناوری‌های اصلی است.” علاوه بر این، سایر اعضای تیم برای کار بر روی زیرساخت هوش مصنوعی متا منتقل خواهند شد.

تیم مسئولیت پذیر هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۹ با هدف نظارت بر مشکلات در آموزش هوش مصنوعی متا ایجاد شد. این شامل اطمینان از آموزش هوش مصنوعی با مجموعه داده های متنوع و جلوگیری از مشکلات تعدیل برای پلتفرم هایی مانند فیس بوک بود. با این حال، گزارش از بیزینس اینسایدر اوایل سال جاری متوجه شد که تیم هوش مصنوعی مسئول یک “پوسته تیم” با استقلال کمی و مقررات بوروکراتیک بیش از حد است.

با توجه به اینکه مقررات هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه است، حرکت متا نگران کننده است که این شرکت در گذشته در مورد توسعه مسئولانه هوش مصنوعی صحبت کرده است. با وجود این، مشکلات اعتدال برای سیستم عامل های متا وجود دارد نقض حقوق شهروندی را تحریک کرد و مسائل ترجمه مغرضانه برای تولید تصویر استیکر در واتس اپ و بیو پروفایل در اینستاگرام.

موضوعات
فیس بوک
متا


منبع: https://mashable.com/article/meta-shutters-responsible-ai-team

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *