متا را آزمایش می کند که پست های Threads را در Mastodon و سایر برنامه های fediverse در دسترس قرار می دهد

هنگامی که Threads تابستان امسال راه اندازی شد، یکی از جنبه های جذاب تر سرویس جدید، قول متا برای پشتیبانی از ActivityPub، پروتکل منبع باز است که Mastodon و دیگران را تامین می کند. رسانه های اجتماعی غیر متمرکز بستر، زمینه. اما هنوز سؤالات بی‌پاسخ زیادی در مورد چگونگی کارکرد چنین قابلیت همکاری و میزان تعهد متا به این طرح وجود داشت.

در حال حاضر، متا اولین قدم خود را در جهت سازگار کردن Thread ها با fediverse برداشته است. مارک زاکربرگ اعلام کرد: یک آزمایش جدید برای اولین بار برخی از محتوای Threads را در Mastodon و سایر برنامه ها در دسترس قرار می دهد. یک پست در موضوعات. او می‌نویسد: «متقابل‌پذیر کردن Threads به مردم امکان انتخاب بیشتری در مورد نحوه تعاملشان می‌دهد و به محتوا کمک می‌کند تا افراد بیشتری را به دست بیاورد. من نسبت به این موضوع بسیار خوشبین هستم.

هنوز مشخص نیست که این کار چگونه کار می کند یا چه مقدار محتوای Threads ممکن است در Mastodon یا سایر سرویس ها در دسترس باشد. اما این شرکت قبلا این توانایی را معرفی کرده بود به منظور بررسی نمایه Threads شما در Mastodon، بنابراین Meta بینشی در مورد کاربران Threads دارد که در fediverse نیز فعال هستند.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام در توضیح داد: «ما با توانایی فالو کردن موضوعات کاربر از کلاینت‌های Activity Pub شروع می‌کنیم، اما به توانایی فالو کردن اکانت‌ها از سرورهای activitypub در موضوعات نیز می‌رسیم. یک پست. ما برای جزئیات بیشتر در مورد ادغام با متا تماس گرفته‌ایم و در صورت شنیدن پاسخ به‌روزرسانی خواهیم شد.

این آزمون آخرین نشانه حرکت رو به رشد در پشت سر است رسانه های اجتماعی غیر متمرکز، که مدافعان می گویند می تواند نحوه تعامل آنلاین ما را بهبود بخشد. از آنجایی که پلتفرم‌های غیرمتمرکز مانند Mastodon به جای پلتفرم یک شرکت، به پروتکل‌ها متکی هستند، پذیرش جریان اصلی بیشتر مثلاً ActivityPub به این معنی است که افراد می‌توانند در مکان‌های بیشتری با محتوای متنوع‌تری تعامل داشته باشند. متا همچنین گفته است که پشتیبانی از ActivityPub به کاربران این امکان را می دهد که “استفاده از Threads را متوقف کنند و محتوای خود را به سرویس دیگری منتقل کنند.”

Eugen Rochko بنیانگذار Mastodon می گوید اگرچه برخی از علاقه مندان به فدیورس در مورد ورود متا به فضا تردید دارند. او حامی است از تلاش های آنها او در نامه‌ای نوشت: «این واقعیت که پلتفرم‌های بزرگ ActivityPub را پذیرفته‌اند، نه تنها اعتبار حرکت به سمت رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز است، بلکه مسیری رو به جلو برای افرادی است که در این پلت‌فرم‌ها قفل شده‌اند تا به ارائه‌دهندگان بهتر روی بیاورند». پست وبلاگ اوایل امسال

به‌روزرسانی، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۳۰ به وقت شرقی: این داستان برای درج نظری از آدام موسری به روز شده است.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/meta-tests-making-threads-posts-available-on-mastodon-and-other-fediverse-apps-190003236.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/meta-tests-making-threads-posts-available-on-mastodon-and-other-fediverse-apps-190003236.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *