متا می گوید که یک باگ برای مدت کوتاهی اخبار را برای کاربران کانادایی در Threads مسدود کرده است

سخنگوی شرکت به Engadget گفت: متا باگی را برطرف کرده است که به طور موقت برخی از کاربران Threads در کانادا را از خواندن و به اشتراک گذاری اخبار در برنامه منع می کرد. اگرچه متا اوایل سال جاری محتوای خبری را از فیدهای فیس بوک و اینستاگرام کاربران کانادایی استخراج کرد، این بلوک به Threads منتقل نشد.

اما تعدادی از کاربران Threads وقتی شروع به دیدن هشدارهایی کردند که خلاف آن را پیشنهاد می‌کردند، تعجب کردند که آیا این تغییر کرده است. در اعلامیه‌ای با نام تجاری Threads آمده است: «افراد در کانادا نمی‌توانند این محتوا را ببینند». «محتوای ناشران اخبار در پاسخ به قوانین دولت کانادا در کانادا قابل مشاهده نیست.»

مشخص نیست که این باگ چقدر گسترده بوده یا چه مدت در حال وقوع بوده است. به نظر می‌رسید که گزارش‌های مربوط به این مشکل در روز دوشنبه منتشر شد و برخی از کاربران هنوز قادر به مشاهده پیوندها از صبح سه‌شنبه نبودند. پدرو مارکز در نوشت: “خب… بد است. @meta مسدود کردن اخبار خود را در کانادا افزایش می دهد، قبلا فقط در فیس بوک و اینستاگرام و اکنون در Threads.” دوشنبه.

متا می گوید که یک باگ برای مدت کوتاهی اخبار را برای کاربران کانادایی در Threads مسدود کرده است
اسکرین شات از طریق Threads

یکی از سخنگویان متا به Engadget گفت که چارچوب قانون خبر آنلاین حداقل در حال حاضر برای Threads اعمال نمی شود. با این حال، این واقعیت که این اطلاعیه اصلاً ظاهر شد، این گمانه‌زنی را برانگیخت که این شرکت در نهایت می‌تواند محتوای خبری را در Threads نیز مسدود کند.

در چند سال گذشته، بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان درباره پرداخت هزینه اخبار با کشورها درگیر شده‌اند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، فیس بوک مردم استرالیا را از اشتراک گذاری لینک های خبری منع کرد، در حالی که گوگل برای توقف نمایش محتوای ناشران اخبار استرالیایی در Google News. با این حال، هر دو شرکت در نهایت به توافقاتی دست یافتند و موافقت کردند که پرداخت به سازمان های خبری استرالیا را آغاز کنند.

در ماه اوت، متا اخبار در فیس بوک و اینستاگرام در کانادا در پاسخ به قانون خبر آنلاین این کشور که پلتفرم ها را ملزم می کند به سازمان های خبری پول پرداخت کنند تا درآمد تبلیغاتی از دست رفته را جبران کنند. گوگل که قبلاً متعهد شده بود در نهایت پیوندهای خبری را در این کشور مسدود کند دولت این کشور و موافقت کرد که سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار به ناشران کانادایی پرداخت کند. به شرکت پخش کانادایی.

اگرچه متا اهمیت اخبار در Threads را کم اهمیت جلوه داده است – آدام موسری، رئیس اینستاگرام اوایل سال جاری گفت که این شرکت نمی‌خواهددر این پلتفرم – مسدود کردن اخبار در Threads می‌تواند تأثیر چشمگیرتری بر Threads نسبت به اینستاگرام و فیس‌بوک داشته باشد. این برنامه به حدود افزایش یافته است کاربران بیشتر به دنبال جایگزین های توییتر می گردند.

با این حال، مسدود کردن اخبار می‌تواند این اپلیکیشن را برای کاربران و ناشرانی که شروع به دیدن کرده‌اند، بسیار کمتر مفید کند از سرویس یکی از کاربران Threads به نام dexter: «چگونه Threads جایگزین توییتر می شود، وقتی من حتی نمی توانم روی یک خبر در کانادا کلیک کنم بدون اینکه توسط متا مسدود شوم. پس از برخورد با باگ

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/meta-says-a-bug-briefly-blocked-news-for-canadian-users-on-threads-220230063.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/meta-says-a-bug-briefly-blocked-news-for-canadian-users-on-threads-220230063.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *