محافظان بازی بازی‌های F-Zero را که در اواسط دهه ۹۰ از طریق ماهواره پخش می‌شد، بازسازی می‌کنند

برخی از محافظه‌کاران تخیلی و مدبر، یک بازی F-Zero را که مدت‌ها پیش گم شده بود، از اواسط دهه ۹۰ مهندسی معکوس کردند. یوروگیمر گزارش ها که تفریحات وفادار دو BS F-Zero Grand Prix بازی هایی که به طور انحصاری برای نینتندو که مدت هاست از کار افتاده پخش می شود پسوند بازی ماهواره ای Satellaview برای Super Famicom، اکنون برای بازی به صورت رایگان به عنوان افزونه برای رام های اصلی در دسترس هستند.

این دو BS F-Zero Grand Prix بازی‌ها – که ۱۰ دوره آموزشی، چهار وسیله نقلیه جدید و یک ویژگی شبح‌سازی در نسخه اصلی SNES/Super Famicom را اضافه کردند، به طور انحصاری برای Satellaview نینتندو در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ پخش شدند. Satellaview ماژول آزمایشی ماهواره‌ای سازنده ماریو برای Super Famicom در ژاپن بود. هرگز در ایالات متحده یا هیچ جای دیگر در سطح جهان راه اندازی نشد.

عناوین سیستم ماهیتی زودگذر داشتند. ابتدا، بازیکنان در ژاپن به تجهیزات مناسبی از جمله کنسول Super Famicom، ماژول Satellaview (که به پایین کنسول متصل است)، یک کارتریج ضبط اختصاصی BS-X، یک بشقاب ماهواره و یک گیرنده نیاز داشتند. سپس آنها باید در زمان‌های مشخصی تنظیم می‌کردند و بازی‌ها را روی کارتریج‌های مخصوص خود دانلود می‌کردند.

اگرچه این سیستم مدت زیادی دوام نیاورد (Satellaview در سال ۲۰۰۰ بسته شده بود)، تنظیمات کنسول پیش‌روی محتویات بازی دیجیتال دانلود شده‌ای بود که امروزه به آن عادت کرده‌ایم.

با توجه به این الزامات سخت، جای تعجب نیست که رام های اصلی مسابقات علمی تخیلی (تا کنون) در تاریخ گم شده اند. خوشبختانه کسی با دسته رنگ رنگبا دسترسی آشکار به بازی های اصلی، آپلود شده است BS F-Zero گیم پلی فیلم های (در زیر تعبیه شده است) در YouTube در سال ۲۰۱۸٫ با استفاده از این کلیپ ها به عنوان طرح اولیه، تیم توسعه دهندگان / بایگانی کاران با استعداد – به رهبری فردی با دسته ROMHacker GuyPerfect – دوره های BS F-Zero را با ترکیبی از نرم افزار تجزیه و تحلیل بازی، دارایی های اصلی F-Zero و هنر سفارشی بازسازی کرد.

این پروژه از نسخه اصلاح شده Graphite، ابزاری استفاده کرد ایجاد شده توسط FlibidyDibidy (در ابتدا برای تجزیه و تحلیل ساخته شد فوق العاده برادران ماریو speedruns)، که می تواند از یک ویدیوی گیم پلی برای تعیین موقعیت دقیق شخصیت ها و ورودی دکمه ها استفاده کند. نسخه اقتباس شده Graphite کمک کرد ROMHacker GuyPerfect و تیم آنها گیم پلی را از دوره های اصلی F-Zero تا حد امکان وفادارانه بازتولید می کنند.

در صورت امکان، توسعه دهندگان از دارایی های هنری F-Zero موجود از رام ها در بازی اصلی (غیر ماهواره ای) برای کنسول Super Nintendo / Famicom استفاده کردند. برای پر کردن جاهای خالی دارایی های از دست رفته اختصاصی برای پخش ماهواره ای هنرمندان پورتر و پاورپاندا برای بازسازی آنها تراشه شده است.

چند ماه گذشته با راه اندازی نینتندو، سری F-Zero دوباره در اخبار قرار گرفت نسخه بتل رویال پاییز گذشته بازی اصلی ۱۶ بیتی برای مشترکین Switch Online (به همان روش تتریس ۹۹ و Super Mario Bros. 35). همانطور که برای نسخه اصلی گم شده است BS F-Zero Grand Prix رام ها، Redditor u/Gatekeeper قرار دادن یک جایزه ۵۰۰۰ دلاری دو سال پیش، که ظاهراً برای هر کسی که کارتریج اصلی را داشته باشد، در نظر گرفته شده است. در حالی که منتظر کسی هستید تا قدم بگذارد، می توانید از صفحه پروژه تیم بازدید کنید و بازی های مهندسی معکوس را امتحان کنید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/game-preservationists-recreate-f-zero-games-beamed-over-satellite-in-the-mid-90s-180013966.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/game-preservationists-recreate-f-zero-games-beamed-over-satellite-in-the-mid-90s-180013966.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *