محافظت از رایانه شخصی: اقدامات احتیاطی مهم امنیت سایبری برای دوره خرید تعطیلات

فصل احمقانه بالاخره رسید! در حالی که تعطیلات زمان خوبی برای رسیدن به خانواده و دوستان، استراحت و لذت بردن از آب و هوای زیبا است. متأسفانه در این زمان از سال نیز زمانی است که مجرمان سایبری بیشترین شرارت را انجام می دهند، بنابراین بهتر است مطمئن شوید که در مورد امنیت سایبری خود احمقانه رفتار نمی کنید.

فصل تعطیلات شامل برخی از بزرگترین تاریخ های خرید سال است. فروش جمعه سیاه، فروش روز باکس، معاملات هنگفتی برای افراد مشتاق خرید وجود دارد، اما همچنین کلاهبرداری های وحشتناکی وجود دارد. با این همه فعالیت تجاری آنلاین، فصل تعطیلات بهترین دوره برای بازیگران بد است تا به شبکه شما نفوذ کنند و اطلاعات مهم را به سرقت ببرند.

اگر می‌خواهید امسال هر یک از خریدهای تعطیلات خود را به صورت آنلاین انجام دهید، یک مجموعه امنیتی مؤثر برای محافظت از دستگاه‌های شما ضروری است و پر از ابزارها و اسکن‌های خودکار است که به شما کمک می‌کند هنگام خرید از دل درد جلوگیری کنید. با گفتن این، توصیه می کنیم Bitdefender Total Security مانند انتخاب برتر آنتی ویروس برای اکثر کاربران مجموعه‌های امنیتی جامع مانند Bitdefender مفید هستند زیرا برای تعدادی از دستگاه‌ها محافظت می‌کنند (حداکثر ۱۰ دستگاه برای Bitdefender)، و همچنین ابزارهای Safe Online Banking و VPN‌های همراه را ارائه می‌دهند (در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد).

با تمام موارد گفته شده، بسیار مهم است که قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات مالی در هر جایی (چه به صورت آنلاین و چه در فروشگاه های خرده فروشی) دقت لازم را انجام دهید و از عقل سلیم استفاده کنید. اگر گم شده‌اید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ما نکات ضروری زیر را گردآوری کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که شما، دستگاه‌هایتان و عزیزانتان در شلوغ‌ترین دوره خرید سال محافظت می‌شوند.

از وب سایت های آشنا استفاده کنید

اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که از یک سایت قابل اعتماد شروع کنید. نتایج جستجو را می توان تقلب کرد تا شما را گمراه کند، به خصوص زمانی که از چند صفحه اول پیوندها عبور می کنید. اگر سایت را می شناسید، احتمال اینکه ریپ آف باشد کمتر است. همه ما می دانیم که آمازون همه چیز را زیر نور خورشید حمل می کند. به همین ترتیب، تقریباً هر خرده فروشی بزرگ دارای یک فروشگاه آنلاین است، از Myer گرفته تا The Good Guys و JB-HiFi. اکثر مرورگرهای محبوب یک نماد قفل کوچک را در نوار URL برای شناسایی یک وب سایت امن نمایش می دهند، بنابراین حتماً به آن توجه کنید. همچنین مراقب اشتباهات املایی یا سایت‌هایی باشید که از دامنه سطح بالا استفاده می‌کنند (مثلاً. لباس پوشیدن به عنوان یک وب سایت یا خدمات مورد اعتماد شما. بله، فروش در این سایت‌ها ممکن است فریبنده به نظر برسد، اما اینگونه شما را فریب می‌دهند تا اطلاعات خود را واگذار کنید.

به اشتراک گذاری آنلاین زیاده روی نکنید

در مورد اطلاعات شخصی صحبت می کنیم، زمانی که فروشگاه های آنلاین بیش از نیاز خود درخواست می کنند، محتاط باشید. اگر فرم پرداخت یک سایت شامل فیلدهای داده ای است که به هیچ وجه برای تراکنش ضروری نیستند، این نشانه ای است که ممکن است بخواهید در خرید تجدید نظر کنید. اگر آن فیلدها به عنوان مورد نیاز علامت‌گذاری شوند، بدتر است. اما اگر از ادامه کار ناامید هستید، فقط دروغ بگویید! فیلدهای ضروری نامربوط را با داده های ساخته شده پر کنید.

از وای فای عمومی خودداری کنید

با توجه به اینکه بیشتر محاسبات روزمره در دستگاه های تلفن همراه، لپ تاپ یا تبلت انجام می شود، می توانید بدون توجه به جایی که هستید به صورت الکترونیکی خرید کنید. با این حال، اگر برای انجام این کار به Wi-Fi عمومی متصل می شوید، بهتر است برای خرید در خانه بمانید. اگر از وای فای عمومی مانند یک کافه یا مرکز خرید استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که معامله شما توسط چشمان کنجکاو مشاهده شود. حتی اگر فکر می کنید به یک شبکه وای فای شناخته شده و ایمن متصل شده اید، هیچ چیز مانع از این نمی شود که یک کلاهبردار یک هات اسپات قابل حمل وای فای را با SSID مشابه کافی شاپ مورد علاقه شما راه اندازی کند. گاهی اوقات ممکن است شرایط ایجاب کند که در بیرون از منزل خرید خود را انجام دهید. می‌توانید با خاموش کردن وای‌فای و استفاده از داده‌های تلفن همراه (۴G/5G) هنگام خرید، امنیت خود را بهبود ببخشید.

از VPN استفاده کنید

حتی اگر از یک وب‌سایت آشنا خرید می‌کنید، از رایانه خانگی‌تان، باز هم اطلاعات ارزشمندی وجود دارد که می‌توان از تعاملات آنلاین شما برداشت کرد. آدرس IP شما اغلب برای هر کسی که می داند کجا را جستجو کند قابل مشاهده است. این می تواند مجرمان سایبری را نه تنها مکان دقیق شما، بلکه اغلب دستگاه های دیگری را که در هر زمان به شبکه شما متصل هستند، ارائه دهد. برای جلوگیری از این امر، ساده ترین راه حل نصب VPN (یا شبکه خصوصی مجازی) است. این کار ارتباطات شما را رمزگذاری می کند و از هرگونه امکان جاسوسی جلوگیری می کند. همچنین به عنوان یک VPN خوب، فقط یک عادت عالی برای وارد شدن به آن است (Bitdefender Premium VPN یک مثال خوب برای این است) بدون کاهش بیش از حد سرعت شبکه شما، محافظت را فراهم می کند.

رمز عبور هوشمند باشید

برخی از سایت‌های خرید به شما اجازه می‌دهند به‌عنوان مهمان چک کنید، فقط اطلاعات یک‌باره مورد نیاز برای تراکنش را ارائه می‌کنند. برخی دیگر از شما می خواهند که یک هویت ورود به سیستم کامل با رمز عبور و نام کاربری ایجاد کنید (یا ممکن است در سایت هایی که مرتباً از آنها خرید می کنید انتخاب کنید). به خاطر سپردن رمزهای عبور سخت است، بنابراین ممکن است وسوسه شوید که یک رمز عبور را بارها و بارها بازیافت کنید. نکن! هکرها می دانند که بسیاری از مردم به بازیافت رمز عبور می پردازند، بنابراین زمانی که از یک خرده فروش به اعتبارنامه دسترسی پیدا می کنند، به سرعت اعتبار را در سایت های مشابه دیگر امتحان می کنند. اگر نمی خواهید چندین رمز عبور را به خاطر بسپارید، بهترین راه حل برای ایجاد رمزهای عبور قوی و ایمن استفاده از یک مدیر رمز عبور است که به صورت مستقل در دسترس هستند اما اغلب در مجموعه های امنیتی مانند موارد فوق الذکر قرار می گیرند. Bitdefender Total Security.

مراقب پشتت باش

یکی دیگر از مزایای خرید از خانه: هیچ کس به طور بالقوه از بالای شانه شما نگاه نمی کند. وقتی کارت اعتباری خود را بیرون می‌آورید و شروع به تایپ شماره در یک وب‌سایت می‌کنید، جاسوسان نزدیک این فرصت را دارند که شماره را ببینند و به خاطر بسپارند. می‌توانید با هوشیاری، نشستن با پشت به دیوار و محافظت از صفحه نمایش، موج سواران شانه‌سواری را فویل کنید. بهتر است از مدیر رمز عبور خود برای پر کردن اطلاعات ذخیره شده کارت اعتباری استفاده کنید، در حالی که خود کارت در کیف پول شما ایمن می ماند.

صورتحساب های بانکی خود را به طور منظم بررسی کنید

منتظر نمانید تا قبض شما در پایان ماه بیاید. در طول فصل تعطیلات به طور منظم آنلاین شوید و به صورت های الکترونیکی کارت اعتباری، کارت نقدی و حساب های جاری خود نگاه کنید. به دنبال هزینه های جعلی باشید، حتی از سایت های پرداخت مانند PayPal و Venmo. (بالاخره، بیش از یک راه برای به دست آوردن پول وجود دارد.) همیشه خریدهای خود را به صورت آنلاین پیگیری کنید، و اگر مشکلی وجود داشته باشد بلافاصله متوجه خواهید شد.

مطلع/آگاه باشید

هنگامی که خود و دستگاه‌هایتان را به‌طور کامل با آنتی‌ویروس مناسب یا مجموعه‌ای از امنیت کامل آماده کردید، نمی‌توانید فقط روی موفقیت‌های خود استراحت کنید. تهدیدات آنلاین هر سال پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند و شما باید مطمئن شوید که در جریان آخرین تهدیدات و همچنین نکات و ترفندهای متخصصان امنیت سایبری هستید. در بالای خدمات امنیتی آنها، بیت دیفندر همچنین دارای یک وبلاگ امنیتی است که به طور مداوم با تغییر صنعت و توسعه تهدیدات به روز می شود. به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ درباره شیوع بدافزارها و کلاهبرداری‌ها را در سایت دریافت کنید وبلاگ Bitdefender.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانید از رایانه شخصی خود با Bitdefender محافظت کنید، به وب سایت مراجعه کنید اینجا.

موضوعات
امنیت سایبری


منبع: https://mashable.com/article/holiday-shopping-cyber-security-precautions

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *