محققان از میدان های مغناطیسی برای پایش غیرتهاجمی قند خون استفاده می کنند

Synex Medicalیک شرکت تحقیقاتی بیوتکنولوژی مستقر در تورنتو با حمایت سام آلتمن (مدیر عامل OpenAI) ابزاری ساخته است که می تواند سطح گلوکز خون شما را بدون نوک انگشت اندازه گیری کند. این دستگاه از ترکیبی از آهنرباهای میدان کم و امواج رادیویی با فرکانس پایین برای اندازه گیری مستقیم سطح قند خون به صورت غیرتهاجمی زمانی که کاربر انگشت خود را وارد دستگاه می کند، استفاده می کند.

ابزار استفاده می کند طیف سنجی رزونانس مغناطیسی (MRS) که شبیه MRI است. جیمی نیر، دانشیار دانشگاه تورنتو که در تحقیقات فناوری MRS تخصص دارد، به Engadget گفت:[an] MRI از میدان های مغناطیسی برای تهیه تصاویری از توزیع پروتون های هیدروژن در آب که در بافت های بدن ما فراوان است، استفاده می کند. در MRS از همان اصول اولیه برای تشخیص سایر مواد شیمیایی که حاوی هیدروژن هستند استفاده می شود. هنگامی که نوک انگشت کاربر در داخل میدان مغناطیسی قرار می گیرد، فرکانس یک مولکول خاص، در این مورد گلوکز، بر حسب قسمت در میلیون اندازه گیری می شود. طبق گفته Synex، در حالی که تمرکز روی گلوکز برای این پروژه بود، MRS می تواند برای اندازه گیری متابولیت ها، از جمله لاکتات، کتون ها و اسیدهای آمینه استفاده شود.

محققان از میدان های مغناطیسی برای پایش غیرتهاجمی قند خون استفاده می کنند
Synex Medical

متیو روزن، فیزیکدان هاروارد که تحقیقاتش از فیزیک بنیادی گرفته تا تصویربرداری زیستی در زمینه MRI را در بر می گیرد، به Engadget گفت که او فکر می کند این دستگاه “هوشمندانه” و “یک ایده عالی” است. فناوری تشدید مغناطیسی یک تکنیک رایج است که برای تجزیه و تحلیل شیمیایی ترکیبات استفاده می شود، با این حال، فن آوری های تشدید سنتی در میدان های مغناطیسی بالا و آنها هستند بسیار گران.

Synex راهی برای دریافت خوانش های واضح از میدان های مغناطیسی کم پیدا کرد. روزن می گوید: «آنها واقعاً با توسعه روشی که حساسیت و ویژگی بالایی دارد، بر چالش ها غلبه کرده اند. “راستش، من سی سال است که رزونانس مغناطیسی انجام می دهم. هرگز فکر نمی کردم مردم بتوانند گلوکز را با یک دستگاه رومیزی انجام دهند… شما می توانید آن را با یک دستگاه بزرگ انجام دهید، بدون مشکل.”

پروفسور آندره سیمپسون، محقق و مدیر مرکز در دانشگاه تورنتو نیز به Engadget گفت که به نظر او دستگاه Synex یک “معامله واقعی” است. او توضیح داد: «دستگاه‌های MRI می‌توانند برای کل بدن انسان مناسب باشند و برای هدف‌گیری غلظت مولکول‌ها در مغز از طریق طیف‌سنجی موضعی استفاده شده‌اند. “Synex این فناوری را برای اندازه گیری غلظت در یک انگشت کوچک کرده است. من کاغذ سفید آنها را بررسی کردم و عملکرد ابزار را دیدم. سیمپسون گفت که توانایی Synex برای بهسازی فناوری MRS در یک جعبه کوچک یک شاهکار مهندسی است.

در حال حاضر، هیچ دستگاه تجاری موجودی وجود ندارد که بتواند قند خون را به صورت غیر تهاجمی اندازه گیری کند. در حالی که وجود دارد مانیتورهای مداوم گلوکز در بازار که از میکروسوزن ها استفاده می کند، که هستند کم تهاجمیهنوز خطر عفونت وجود دارد.

اما در فضا برای ابزارهای تشخیصی بدون خراش رقابت وجود دارد. آزمایشگاه ها را بشناسید در حال تلاش برای دریافت تاییدیه برای یک مانیتور گلوکز قابل حمل است که متکی بر فناوری حسگر Bio-RFID سفارشی است که از امواج رادیویی برای تشخیص سطح گلوکز خون در کف دست شما استفاده می کند. هنگامی که دستگاه Know Labs در برابر یک آزمایش شد دکسکام جی ۶ مانیتور مداوم گلوکز در یک مطالعه، خوانش سطوح گلوکز خون با استفاده از فناوری حسگر کف دست فقط “در آستانه” بود. ۴۶ درصد مواقع. در حالی که خوانش‌ها از نظر فنی مطابق با محدودیت‌های دقت FDA برای یک مانیتور جدید قند خون است، Know Labs هنوز در حال بررسی مشکلات از طریق تحقیقات علمی قبل از شروع آزمایش‌های بالینی FDA است.

یک استارت آپ دیگر، شرکت آلمانی DiaMonTech، در حال حاضر در حال توسعه یک دستگاه تشخیص جیبی که هنوز در حال آزمایش و تنظیم دقیق برای اندازه گیری گلوکز از طریق “تشخیص فتوترمال” است. از لیزرهای مادون قرمز میانی استفاده می کند که اساساً مایع بافتی را در نوک انگشت اسکن می کند تا مولکول های گلوکز را شناسایی کند. CNBC و بلومبرگ گزارش داد که حتی سیب در حال توسعه بی سر و صدا یک حسگر است که می تواند سطح قند خون شما را از طریق ابزارهای پوشیدنی خود بررسی کند، اگرچه این شرکت هرگز تایید نکرد. مدیر علمی Synex، موهانا ری، به Engadget گفت که در نهایت، این شرکت مایل به توسعه یک پوشیدنی است. اما قبل از اینکه آنها بتوانند یک محصول تجاری را به بازار بیاورند، کوچک سازی بیشتری لازم بود.

روزن می‌گوید هنوز مطمئن نیست که چگونه می‌توان این فناوری حسگر را برای ساعت‌های هوشمند یا پوشیدنی‌ها به روز کرد. اما او می تواند دنیایی را تصور کند که در آن این ابزارها مکمل تشخیص مبتنی بر خون باشند. “آیا برای استفاده بالینی به اندازه کافی خوب است؟” من باید آن را به خاطر آنچه پزشکان باید بگویند بگذارم.»

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/researchers-use-magnetic-fields-for-non-invasive-blood-glucose-monitoring-215052628.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/researchers-use-magnetic-fields-for-non-invasive-blood-glucose-monitoring-215052628.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *