محققان به عنوان بازیگران خارجی ظاهر شدند و کارگزاران اطلاعات به هر حال به آنها اطلاعات مربوط به سربازان را می فروختند

اشخاص ثالثی که اطلاعات شخصی ما را می فروشند آزاردهنده است. اما برای برخی از جمعیت های حساس مانند سربازان، فروش این اطلاعات می تواند به سرعت به یک تهدید امنیت ملی تبدیل شود. محققان دانشگاه دوک مطالعه ای را روز دوشنبه منتشر کرد ردیابی اقدامات دلالان داده برای جلوگیری از خرید اطلاعات شخصی اعضای ارتش توسط بازیگران ناشناس یا بدخیم بالقوه. همانطور که به نظر می رسد، پاسخ اغلب کم است – حتی زمانی که خریدار به طور فعال به عنوان یک نماینده خارجی ظاهر می شود.

آ ۲۰۲۱ مطالعات دوک توسط همان محقق اصلی فاش کرد که کارگزاران داده تبلیغ می‌کنند که به اطلاعات مربوط به پرسنل نظامی ایالات متحده دسترسی دارند – و از فروش آن بسیار خوشحال هستند. در این مطالعه جدیدتر، محققان از رایانه‌های پاک‌شده، VPN، تلفن‌های رایتر خریداری شده با پول نقد و سایر ابزارهای مخفی کردن هویت استفاده کردند. آن‌ها وب‌سایت‌های کارگزاران داده را خراش دادند تا ببینند کدامیک احتمالاً داده‌های موجود در مورد اعضای خدمات را دارند. سپس آنها سعی کردند آن خریدها را انجام دهند و به عنوان دو موجودیت ظاهر شدند: datamarketresearch.org و dataanalytics.asia. با بررسی اندک یا بدون بررسی، چندین کارگزار داده های درخواستی را نه تنها به پایگاه داده بازاری تحقیقاتی مستقر در شیکاگو، بلکه به سرور دامنه .asia که در سنگاپور واقع شده بود، منتقل کردند. این رکوردها فقط بین ۱۲ تا ۳۲ سنت برای هر قطعه قیمت دارند.

اطلاعات حساس شامل سوابق سلامت و اطلاعات مالی است. اطلاعات مکان نیز در دسترس بود، اگرچه تیم دوک تصمیم گرفت آن را خریداری نکند – اگرچه مشخص نیست که آیا این به دلایل مالی یا اخلاقی بوده است. این گزارش هشدار می‌دهد: «دسترسی به این داده‌ها می‌تواند توسط بازیگران خارجی و بدخواه برای هدف قرار دادن پرسنل نظامی فعال، کهنه‌سربازان، خانواده‌ها و آشنایان آن‌ها برای ایجاد پروفایل، باج‌گیری، هدف قرار دادن کمپین‌های اطلاعاتی و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد». در سطح فردی، این ممکن است شامل سرقت هویت یا کلاهبرداری نیز باشد.

این شکاف در دستگاه امنیت ملی ما تا حد زیادی به دلیل فقدان مقررات جامع فدرال حاکم بر حریم خصوصی داده‌های فردی یا بسیاری از شیوه‌های تجاری است که توسط کارگزاران داده انجام می‌شود. سناتورهای الیزابت وارن، بیل کسیدی و مارکو روبیو این را معرفی کردند قانون حفاظت از داده های اعضای خدمات نظامی در سال ۲۰۲۲ به کمیسیون تجارت فدرال قدرت داد تا از فروش اطلاعات پرسنل نظامی به کشورهای متخاصم توسط کارگزاران داده جلوگیری کند. آنها این لایحه را در مارس ۲۰۲۳ پس از توقف آن مجدداً ارائه کردند. با وجود حمایت دو حزبی، هنوز از مرحله معرفی عبور نکرده است.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/researchers-posed-as-foreign-actors-and-data-brokers-sold-them-information-on-military-servicemembers-anyway-120038192.html منتشر شده است. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/researchers-posed-as-foreign-actors-and-data-brokers-sold-them-information-on-military-servicemembers-anyway-120038192.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *