محققان سوئدی “خاک الکترونیکی” را توسعه دادند که رشد گیاهان را سرعت می بخشد

محققان دانشگاه لینشوپینگ در سوئد یک “خاک بیوالکترونیکی” ابداع کردند که می تواند رشد گیاهان را تسریع بخشد. یا مزارعی که گیاهان را بدون خاک در محیط هایی که عمدتاً از آب تشکیل شده است و محلی برای اتصال ریشه ها می رویند. پس از ادغام “eSoil” مهندسی شده در چارچوبی که نهال ها رشد می کنند، محققان دریافتند که ارسال سیگنال های الکتریکی از طریق خاک باعث رشد گیاهان ۵۰ درصد بیشتر از حد متوسط ​​می شود.

eSoil از مواد آلی مخلوط با a تشکیل شده است که در مواردی مانند . النی استاورینیدو، ناظر این مطالعه، به Engadget گفت که رسانایی خاک برای تحریک ریشه گیاه ضروری است.. در این مطالعه خاص، محققان تأثیر ارسال سیگنال به نهال‌های جو را در طول ۱۵ روز قبل از برداشت آنها برای تجزیه و تحلیل بررسی کردند. استاورینیدو توضیح داد که اعمال ولتاژی به کوچکی ۰٫۵ ولت روی eSoil به طور الکتریکی ریشه ها را تحریک می کند. این به نوبه خود منجر به افزایش قابل ثبت زیست توده گیاهان تحریک شده الکتریکی در مقایسه با دانه های غیرتحریکی شد.

اثر تحریک بر روی نهال جو به شرح زیر است استاورینیدو به Engadget گفت که نیتروژن، یکی از مواد مغذی اصلی که در رشد گیاه نقش دارد، از طریق تحریک به طور موثرتری پردازش می شود. "ما متوجه شدیم که گیاهان تحریک‌شده می‌توانند مواد مغذی را به طور مؤثرتری پردازش کنند، اما نمی‌دانیم که چگونه این تحریک بر این فرآیند تأثیر می‌گذارد.

محققان سوئدی “خاک الکترونیکی” را توسعه دادند که رشد گیاهان را سرعت می بخشد
PNAS

در حالی که تکنیک های هیدروپونیک عمدتا برای رشد سبزیجات، سبزی های برگ دار و برخی از آنها استفاده می شود eSoil می‌تواند راه‌حلی برای ایجاد راه‌های جدید برای افزایش عملکرد محصول در محیط‌های تجاری و به‌ویژه در مکان‌هایی که شرایط محیطی بر رشد گیاه تأثیر می‌گذارد، ارائه دهد. این مطالعه نشان می‌دهد که این تکنیک می‌تواند استفاده از کود را در کشاورزی به حداقل برساند.

با توجه به اینکه تعداد مزارع ایالات متحده از سال ۱۹۸۲ به طور پیوسته کاهش یافته است، فرصت برای نوآوری فن آوری در کشاورزی بسیار زیاد است. . در سال گذشته، تعداد مزارع ایالات متحده به ۲ میلیون رسید که در مقایسه با ۲٫۲ میلیون در سال ۲۰۰۷ کاهش یافته است. برای بدتر شدن چشم انداز اقتصادی انجام کشاورزی در محیط های کنترل شده .

اما فراتر از بهبود عملکرد محصول، پیاده‌سازی eSoil در مزارع هیدروپونیک می‌تواند آن را نسبت به انرژی آگاه‌تر کند. در حالی که مزارع سنتی هیدروپونیک آب کمتری مصرف می کنند، اما آنها استاورینیدو گفت: eSoil در محدوده میکرووات انرژی بسیار کمی مصرف می کند. قبل از اینکه بتوان این فناوری را به کار برد و سایر انواع محصولات زراعی، مطالعات بیشتری نیاز است تا مشاهده شود که چگونه تحریک الکتریکی می تواند بر کل چرخه رشد گیاه در تمام طول عمر آن و نه فقط در مراحل اولیه بلوغ گیاهچه تأثیر بگذارد. استاورینیدو همچنین گفت که تیم او قصد دارد بررسی کند که چگونه این تکنیک بر رشد سایر گونه های گیاهی تأثیر می گذارد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/swedish-researchers-develop-electronic-soil-that-speeds-up-plant-growth-205630538.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/swedish-researchers-develop-electronic-soil-that-speeds-up-plant-growth-205630538.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *